startup

A hadseregtől az okos járművekig: a nagy autógyártók felfedezik az izraeli startupokat

2018.07.14.

"A légierőtől az autóiparig". Ezzel a szlogennel mutatkozott be egy izraeli startup azon a néhány nappal ezelőtti Tel Aviv-i konferencián, melynek témája az önjáró és okosautók előretörése volt.  A cég egyike azoknak a kisvállalkozásoknak, amelynek alapítói egyszerre hasznosítják az egyetemeken kapott magasan kvalifikált tudást és a hadseregben szerzett katonai tapasztalatokat, hogy innovatív technológiai megoldásokat fejlesszenek ki az ipar számára – írja a madridi El País online kiadása.

 

A katonai tapasztalat és a "startupok technológiai potenciálja " közötti kapcsolat tette lehetővé, hogy Izrael versenybe szálljon a kaliforniai Szilikon-völggyel. Ez a potenciál csábítja most Izraelbe a nagy autógyártókat. Céljuk, hogy az izraeli startupok innovációs kapacitását felhasználva fejlesszék tovább önjáró és okosautóikat. Legutóbb épp a Volkswagen vetett horgonyt az izraeli fővárosban, létrehozva a márka innovációs központját.  Ezt megelőzően a Volkswagen-csoport tagja, a spanyol SEAT küldte ide szakembereit, akik száznál több izraeli startuppal vették fel a kapcsolatot, hogy integrálják innovációs alkalmazásaikat saját fejlesztéseikbe. Úgy tűnik, a legjobbkor érkeztek.

Az izraeli piac meglehetősen szűk, ezért a kisvállalkozók próbálnak nyitni a nagy multinacionális cégek és az autóipar meghatározó vállalatai felé. Az autóipari technológiákban érdekelt startupokhoz közel 700 millió eurós beruházás köthető 2017-ben. Háromszor annyi, mint két évvel ezelőtt. Ösztönzik őket az olyan sikertörténetek, mint például a Waze, amely egy milliárd euróért adta el a Google-nak autós navigációs rendszerét 2013-ban. Vagy ott van az önjáró autók kontrollrendszere, a MobilEye, amelyet az Intel 2017-ben több mint 14 milliárdért vásárolt meg.  Egy évvel korábban a Continental  német autóipari beszállító cég vette meg  369 millió euróért az Argus kiberbiztonsági céget, amelynek vezérigazgatója korábban az izraeli hadsereg erre szakosodott részlegének, a Unit 8200-nak volt a tisztje.

A nagy autógyártó cégek részéről érthető az érdeklődés azok iránt az izraeli fejlesztések iránt, amelyek sok esetben a hadseregtől indulnak el. Olyan jövőbe mutató megoldásokat keresnek, amelyeket például az izraeli hadsereg tankjaiban már alkalmaznak. "Izraelben gyártják a legjobb kamerákat, a legkiválóbb mozgásérzékelőket, és itt a legfejlettebb az automata mozgáskoordináló rendszerek gyártása.  Mindez különösen fontos mind az önjáró, mind pedig az okosautók kifejlesztésében, valamint a jövő nagyvárosi közlekedésének szervezésében” - mondta az El Paísnak Arantxa Alonso, a SEAT által létrehozott XMoba, ügyvezető igazgatója. A cég kifejezetten azzal a céllal jött létre , hogy a SEAT újonnan kifejlesztendő gépjárműveibe adaptálja a legújabb mobilalkalmazásokat.

A Seat példáját követték olyan nagy autóipari csoportok, mint a General Motors vagy a Renault. Az alapvető különbség, hogy a SEAT metodológiája erősen koncentrál a startupokra. A spanyol cég három „felfedezője” mintegy száz izraeli kisvállalkozással vette fel a kapcsolatot. Közülük negyvenet választottak ki első körben. Mostanra tíz maradt: ők jelenleg a "koncepció bizonyításának" fázisában vannak. Ez az előszobája annak, hogy a külső beszállítók által kínált megoldásokat a SEAT beépítse új fejlesztésű autóiba.  

A digitális stratégia elengedhetetlen a márka számára: "Egyike vagyunk az elsőknek, akik integrálták autóikba a mobiltelefont, klienseink átlagéletkora tíz évvel alacsonyabb, mint a többi márkáé” – emlékeztet Fabian Simmer, a SEAT autós digitalizációért felelős vezetője. A digitális világ igényeihez való alkalmazkodás - Simmer szerint - megváltoztatta a mentalitást, amit tükröznek a márka kiváló eladási számai is.

„Célunk az, hogy a gyakorlatban megvalósítsuk a startupok olykor futurisztikus ötleteit” - mondja Leyre Olavarria, a Connected Car Seat vezetője. „Az egyik ilyen a megvalósulás küszöbén áll, már bemutattuk a Mobile World Congress alkalmával. Olyan vizuális technológiáról van szó, amely felismeri, ha a sofőr elfáradt vagy vészesen lankad a figyelme vezetés közben. A másik egy lézeres adatkivetítés, mely képernyőként az autó szélvédőjét használja. De említhetném azt a technológiát is, melynek segítségével az autó minden utasához külön-külön el lehet juttatni privát üzenetet vagy hívást. ”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....
2025.04.30
Kamionba hajtott egy kisbusz az M3-as autópálya 209-es kilométerszelvényénél, Hajdúnánás térségében....