Ford
Ha haszongépjármű akkor Ford? Erre a kérdésre minden ötödik hazai kishaszongépjármű vásárló igennel felel, a Ford ugyanis 20%-os piaci részesedéssel vezeti a magyarországi kis- és középhaszon-gépjármű piac értékesítéseit. Mindez természetesen nyilvánvalóan nem véletlen: a márka, amely az idei évvel teljesen megújította haszongépjármű kínálatát, elképesztően erős modell portfólióval rendelkezik, amelynek tagja a 2013-as ’Év Pickupja’ díjat elnyert Ranger épp úgy, mind a 2013-as ’Év Haszongépjárműve’ címet elhódító Transit Custom vagy a 2014-es ’Év Haszongépjármű címet megszerző Transit Connect.
Érdemes megjegyezni azt is, hogy ez a bravúr korábban egyetlen gyártónak sem sikerült: korábban még senki nem tudta két egymást követő évben elhozni a rendkívül nagy presztízst jelentő nemzetközi elismerést. Ráadásul a márka haszongépjármű kínálatát elismerő számos díj sorába nemrégiben egy hazai cím is bekerült: a Camion Truck&Bus magazin olvasóinak szavazatai alapján a 2,5-3,5 tonnás kategóriában a Ford Transit lett a 2014-es ’Év Haszongépjárműve’ cím birtokosa Magyarországon.
Tény, hogy a Transit Courier és a Transit Connect egyaránt szegmensének legalacsonyabb üzemben tartási költségeit produkálja: a 75 lóerős 1.5-ös turbódízel motorral szerelt, Transit Courier 19,71 Ft/km-es, a 95 lóerős 1.6-os turbódízel motorral Transit Connect SWB 22,43 Ft/km-es átlagköltséggel végzett kategóriája első helyén.
– A DEKRA tanulmány eredménye a Transit Courier és a Transit Connect esetében is egyértelműen igazolja, hogy a két modell nem csak piacvezető termékjellemzőket, hanem kategória első üzemben tartási költségeket is kínál – hívja fel a figyelmet Nagy András, a Ford magyarországi haszongépjármű értékesítéseiért felelős igazgató.
– A Ford magyarországi értékesítéseinek mintegy egyharmadát teszik ki a haszongépjárművek, amelyeknek nagy része vállalatok részére történik, azaz flottaértékesítés. Az elmúlt években egyre inkább megfigyelhető trend, hogy a vállalkozások a beszerzési és amortizációs költségek mellett nagyobb hangsúlyt helyeznek az üzemben tartási költségekre, az üzemanyag-fogyasztásra, szervizköltségekre, ami a haszongépjármű felhasználók esetén fokozottan érvényes – avat be Dalos Attila a Ford magyarországi flottaértékesítési igazgatója.