Téli közlekedés
Ha csak a zár fagyott be, akkor sima ügy: a jégmentesítő spray percek alatt kiszabadítja a zárat a jég fogságából. De mi van akkor, ha maga az ajtó fagyott be, vagyis a gumitömítések és az váz közé került víz megfagyott, egymáshoz tapasztva az ajtót és a kasztnit?
A nagyapáink módszereit – forró víz, hajszárító vagy ne adj’ isten láng – jobb, ha gyorsan elfeledjük, mert előfordulhat, hogy csak súlyosbítjuk a problémát. Ha rángatni kezdjük a kilincset, azzal még nagyobb bajt okozhatunk, ugyanis a modern autók kilincsei és zárszerkezetei nem bírják az erőszakot, a nyitó mechanizmus alkatrészeinek egy része műanyagból készült. A letört kilincs vagy megrongálódott zárszerkezet pótlása pedig kemény pénzekbe kerül.
Ilyen esetben az első dolog, amit meg kell tennünk, hogy a külső perem mentén finoman kocogtatjuk és nyomogatjuk az ajtót, különösen a B-oszlophoz simuló részét, hogy megtördeljük a gumitömítés és a fém közé szorult jeget.
Ha ez a módszer nem működik, akkor érdemes ellenőrizni a másik három ajtó állapotát, talán könnyebben nyílnak. Ha kinyitottuk valamelyiket, némi akrobatikus mutatvánnyal átkecmergünk a vezetőülésbe, és belülről nyitjuk ki az ajtót. Vagy inkább elindulunk, s közben teljes gőzzel fűtünk, hogy kiengedjen az odafagyott jég (helyben járatni az autót nem érdemes, mert sokkal tovább tart az utastér felfűtése, mint terhelésnél, menet közben).
Ha egyik ajtót sem lehet kinyitni, akkora a ferdehátúak, egyterűek és combik tulajdonosai hallatlan előnyben vannak, mert még próbálkozhatnak a csomagtartón keresztül bejutni az utastérbe, a csomagtér ajtaja ugyanis ritkábban fagy be, mint a többi ajtó.