repülő taxik

Ez sokkolni fogja a közönséget a 2024-es olimpián!

2023.07.29.

Párizs bemutatja új közlekedési eszközeit.

 

Gyorsabb, mint egy autó, kevésbé szennyező, mint egy helikopter és mindenekelőtt kevésbé veszélyes – ezt ígérik a repülő taxik gyártói. Az első járatok hamarosan elindulhatnak, többek között Franciaországban is. A Párizsi Légi Szalonon megerősítették: a 2024-es olimpiai és paralimpiai játékok idejére repülő taxi szolgáltatást indítanak.

"Tíz elektromos repülő taxi fogja szállítani az utasokat" – mondta Valérie Pécresse, a párizsi Île-de-France régió elnöke. A fix helikopter-leszállóhelyek mellett lesz mobil pont is, ami Európában most még egyedülállónak számít: a Szajnán építenek uszályt, ami ún. vertiportként szolgál majd.

lexpress.fr

A Volocopter VoloCity repülő taxija a pilótán kívül egy személyt tud szállítani. "Később az utaslétszám nőni fog, de az akkumulátor-technológia lehetőségei jelenleg ehhez adottak. A kétüléses járművel való indulás lehetővé teszi számunkra, hogy most lépjünk be a piacra, nem két év múlva, hanem azonnal" – magyarázta Dirk Hoke, a Volocopter vezérigazgatója.

A helikopterekkel és az utasszállító repülőgépekkel ellentétben az eVTOL-ok (függőlegesen fel/leszálló járművek) nem használnak fosszilis üzemanyagokat. A VoloCity 9 elektromos akkumulátort hordoz, amelyek a 18 rotort hajtják. Ennek eredményeként 35 kilométert képes repülni 110 km/óra maximális sebességgel

volocopter.com

Ami az esetleges zajszennyezést illeti, akusztikai teszteket végeztek és megerősítették, hogy a repülő taxik csendesebbek, mint a helikopterek vagy akár a hagyományos buszok. "A VoloCity 500 méternél kisebb magasságban fog repülni, és városi környezetben a földön nem lesz hallható" – biztosít minket a vállalat.

A repülőgépek fedélzetén lévő helyek valószínűleg nagy keresletnek örvendenek majd az olimpiai játékok idején. A Volocopter azonban biztosít minket, hogy az ár megfizethető lesz. Dirk Hoke ügyvezető 3 vagy 4 eurós viteldíjat javasolt ülésenként és kilométerenként. Ez azt jelenti, hogy egy 35 kilométeres repülőútra a levegőben 105-140 eurós viteldíjat jelent. "Egy drága taxi árkategóriája ez, sok előnnyel: kényelmesebbek és gyorsabbak leszünk.”

linkedin Volocopter GmbH

A repülő taxik gyártóinak már csak a légiközlekedési hatóságokat kell meggyőzniük. A Volocopterre sok munka vár a szabályozási fronton, hiszen a gépeket tanúsítani kell, meg kell határozni, hogy milyen feltételek mellett működhetnek és a pilóták számára speciális képzést kell biztosítani. De a start-up partnerei bizakodóak. "A Volocopter olyan műszaki és stratégiai döntéseket hozott, amelyekkel vezető pozícióba került a tanúsításhoz" – jelentette ki Edward Arkwright, az ADP Group ügyvezető igazgatója.

volocopter.com

A repülő taxik különböző gyártói között megkezdődött a verseny. A Volocopter mellett számos más cég is kiállított a Párizsi Légi Szalonon. Köztük volt a német Lilium, a brazil Eve, a kínai EHang és az amerikai Archer cég, amely a Stellantis autógyártóval partnerségben működik. Ezek a versenytársak egységesen a repülő taxik biztonságát védik.

Míg egy helikopternek csak két légcsavarja van, addig az olyan repülő taxiknak, mint az Archeré, több mint 10 rotorja van. Ez lehetővé teszi, hogy akkor is tovább repüljön, ha egy vagy két hajtóműve meghibásodik.

"4000 repült órát gyűjtöttem helikoptereken és több ezer repült órát kereskedelmi gépeken. A légi taxik sokkal egyszerűbb platformot kínálnak. A repülőgépekkel ellentétben itt nincsenek bonyolult berendezések, mint például a nyomáskiegyenlítés vagy a hidraulika" – érvelt Billy Nolen, az Archer biztonsági igazgatója, hozzátéve, hogy évente akár 650 repülőgépet is terveznek gyártani. "A mi repülőgépünket semmiképpen sem arra terveztük, hogy a gazdagok kiváltsága legyen. Az elképzelés az, hogy nagy léptékben alkalmazzuk, különösen a zsúfolt városokban, amelyek sok szempontból nem fenntarthatóak”.

archer.com

Az utasok szállítása mellett a repülő taxikat bizonyos logisztikai és mentési feladatokra is lehetne használni. "Megkezdtük a munkát abban az irányban is, hogy szimulációkat végezzünk az orvosi felhasználási esetekre: a transzplantációk, a könnyű sérültek és az orvosok szállítására. A cél az lesz, hogy összehasonlítsuk az eVTOL-ok és a szárazföldi mentőautók menetidejét" – mondta Edward Arkwright.

A párizsi olimpia lehetőséget nyújt számos paraméter megfigyelésére: a környezeti hatások, a társadalmi elfogadottság, valamint a repülő taxik és a többi légi forgalom összeegyeztethetősége.

Egyelőre azonban a repülő taxik versenye a földön zajlik: a bankok előtt a finanszírozásért, a szabályozó hatóságok előtt az engedélyekért.

Forrás: capital.fr

Főkép: plandematch.fr

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....