mérnökverseny
A csapat az új autóval
Az autó súlya 164 kilogramm, 55 lóerős, 4,3 másodperc alatt gyorsul fel százra. A kocsi egy üléses, rendszám nélküli, közúti forgalomban nem vehet részt, kizárólag a Formula Student versenyen indulhat.
Az ART, ahogy rövidítik a csapat nevét, jelenleg 44 fős, s 2014-ben alakult. A fluktuáció itt természetes, a végzősök helyére ugyanis mindig új csapattagok kerülnek. Nagy szó bekerülni a csapatba, az itt végzetteket ugyanis TOP-állások várják a nagy cégeknél.
Hanula Barna az új FS autóval
A Formula Student autóversenynek látszik, de nem az, ez egy mérnökverseny – fogalmazott a bemutatón Hanula Barna, az Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja, aki elmondta azt is, a csapatban elvégzett munkát értékeli az egyetem is, a piac is. A Formula Student keretében ugyanis olyan plusz ismeretekhez jutnak a fiatalok, amelyet az egyetemen sem tudnának elsajátítani.
Feszty Dániel, az egyetem Járműfejlesztési Tanszékének vezetője azt hangsúlyozta a bemutatón, hogy a tapasztalat alapú oktatást biztosítja a Formula Student mozgalom, az abban résztvevők nem papíron dolgoznak, hanem a valóságban is megépítik a járművet.
Gudra Gábriel csapatvezető és Kiss Szabolcs konstrukciós vezető mutatta be az ART_06 névre keresztelt autót, amely a tervek szerint a magyar futamon mutatkozik be a közönségnek. Ezt már nem Győrben, hanem a zalaegerszegi próbapályán rendezik meg.
Nem csak az autó győri, hanem a benne levő motor is. Azt ugyancsak az egyetemen működő SZEngine csapat tervezte és építette.
A Formula Student East 2019 az együttműködő partnereknek és szponzoroknak köszönhetően a tesztpálya legnagyobb látogatottságú rendezvénye valósulhat meg július 17. és 21 között, amely a lakosság számára is nyitva áll. A versenyen Formula 1 szintű technológiával találkozhatnak az érdeklődők, ugyanakkor a diákok nyitott boxutcával várják a látogatókat és szívesen válaszolnak az járművekkel és a fejlesztéseikkel kapcsolatos kérdésekre. Az FS East emellett kiváló pályaorientációs lehetőség is egyben. A nagyközönség számára a szombat-vasárnapi versenynapok ajánlottak, szombaton kerül sor az önvezető kategória leglátványosabb versenyszámára, valamint a gyorsulásra és az időmérőre a belsőégésű és az elektromos kategóriákban. Vasárnap rendezik meg a 22 km-es Endurance futamot, melynek során egyszerre akár 3-4 autó is versenyez a pályán.
Csütörtöki Tamás, az FS East projekt vezetőségének rendezvényszervezésért felelős tagja: - Negyedik alkalommal rendezik meg Formula Student East néven a rendezvényt, maga a mozgalom Magyarországon 12 éves múltra tekint vissza, hiszen 2007-ben kezdődött akkor még a BME járműépítő csapatával. 2019-ben már a világ élvonala érkezik Zalaegerszegre, köztük négy magyar csapattal.
72 csapat indul belsőégésű, elektromos és önvezető kategóriában. Ez a korábbi évekhez képest jelentős növekedés, 60-ról 72-re emelkedett a csapatszám. A rendezvény előtt az együttműködő partnerekkel közösen meghatározott, hároméves növekedési ütem áll, amelyben ez az első lépés, majd a másodikban 90, végül 100 csapatra bővül a rendezvény. Az FS Easten Európa legjobb csapatai vesznek részt, a rendezvény közkedvelt és gyakorlatilag a legjobb összetételű verseny, amelyet a rendezvényeket minősítő ún. ranking - tehát osztályozási - rendszer is alátámaszt, ahol az elmúlt években első és második helyeken szerepelt az FS East.
Legtávolabbról az Egyesült Államokból, illetve Izraelből érkeznek csapatok, a legtöbben a mozgalom arányszámai miatt Németországból regisztráltak. Egy nagyon fontos ismérve van a Magyarországon rendezett FS East versenyeknek: a kelet-európai csapatoknak biztosít fix regisztrációs helyeket, hiszen a mozgalomban betöltött szerepe világméretekben az, hogy a kelet-európai régióban ezt a mozgalmat erősítse és tovább vigye, így ezúttal 19 csapat érkezik majd ebből a régióból. Magyarországot képviseli a BME Formula Racing Team elektromos csapata, a belsőégésűek közül pedig az Arrabona Racing Team Győrből, a BME Motorsport, és a kecskeméti KEFO Motorsport.