tesztelés

Győrben készülő Audi Q3-sokat tesztelt a nemzetközi média

2018.10.13.

Gyorsan otthon érezzük magunkat az olaszországi Dél-Tirolban. Ahogy leszállunk a bolzanói repülőtéren, a parkolóban több tucatnyi Győrben gyártott Audi Q3-as fogad bennünket. Gyors eligazítás a reptéren, sebességhatárokról, vezetés közbeni telefontilalomról, magyarországihoz hasonló nulla alkoholértékről, s máris választhatunk az autók között.

Mesés tájak, mesés autó. Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb megjelenésű elődjénél. Ennek szellemében függőleges lamellákkal tagolt, markáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa és nagyméretű légbeömlő nyílásai határozzák meg maszkulin frontját, amelyet intenzív fény-árnyék játék jellemez.

A nemzetközi autóteszteken nagy a férfiuralom, hölgy alig akad, így a kocsik színei a nulla kategóriába tartoznak, annál nagyobb szerepet kap a motor. Két benzines és egy dízeles a választék. Előbbiek 230 illetve 150 lóerősek, a TDI ugyancsak 150 lovas, valamennyi Győrben készült, a világ legnagyobb motorgyárában.

Harmadik évtizede van lehetőségem az Audival tesztutakra járni, s mindig megállapitom, az ingolstadti konszern nem csak autógyártásban, hanem szervezésben is világszínvonalat képvisel. Mesebeli helyszíneket választanak ki mindig, paradicsomi állapotokat teremtenek, ami ezúttal némileg képzavar, mert éppen almaszüret van Dél-Tirolban. Araszolunk az almahegyeket szállító traktorok között, lenyűgöző táj vesz körül bennünket. Ez a legnagyobb kihívás, hogy éppen a környezetre vagy az autóra koncentráljunk. Illene az autóra, azért vagyunk itt, de Dél-Tirol hegyei komoly kihívást jelentenek a kocsinak éppúgy, mint a sofőrnek.

A hátsó szélvédőt oldalról is szegélyező, hosszú tetőlégterelővel kiegészített, erősen megdöntött D-oszlopok vizuálisan már álló helyzetben is előretörő hatást kölcsönöznek.

Vezetés közben próbálom a tájat kizárni. Nem csak azért, mert egy harminchárom ezer eurós autó volánjánál ülök, hanem ezért is, mert a szerpentinek próbára teszik a sofőrt. És a hajtűkanyarok váltogatják egymást. A Q3 biztonsággal szeli a kanyarokat, útfekvése kiváló, a kormányműve mint egy svájci óra, prezízen és finoman reagál, a belső tér pedig olyan, mintha repülőgépbe ülne az ember, hatalmas digitális műszerfallal és még hatalmasabb MMI érintőképernyővel.

Feszes vonalak, háromdimenziós formák – az utastér a külső formavilág szerves folytatásaként számos módon utal a négykarikás márka felsőkategóriájú modelljeire. Architektúrája tökéletes harmóniában áll az új kezelési koncepcióval, amelynek központi eleme a fényes fekete üveghatású felületbe integrált MMI érintőképernyő.

Az új Audi Q3 második generációs családi SUV-ja a fenekünk alatt nemcsak határozottabb megjelenésű, hanem a bőséges térkínálatnak, a sokoldalú variálhatóságnak és a számos praktikus részletmegoldásnak köszönhetően a használhatósága is lényegesen javult. A kompakt szabadidő-autót számos felsőkategóriából átvett infotainment-megoldás köti össze a környezetével. A parkolást, a városi közlekedést és a hosszú utakat új vezetéstámogató rendszerek könnyítik meg. Ezek a továbbfejlesztett futóműhöz hasonlóan egyben a komfortot is növelik.

A háttérben nem almafák, hanem almabokrok. Kis kertészeti kitekintés tesztvezetés közben.

Az első teszt út a My Arbor Hotelig vezet. Az ötven kilométeres teszt út pillanatnak tűnik. A Q3 volánjánál az ember szembesül a vezetés élményével. A szállloda – az Én fám magyarul – előtt a győri Audi Hungaria két munkatársa fogad bennünket. Hetek óta Bolzanóban van Szakonyi Ádám és Gáspár Balázs, akik nem csak a magyar, hanem a teljes nemzetközi médiavilág munkatársait segítik. Ha éppen gond lenne a navigációs út kiválasztásával, vagy valamelyik vezetői asszisztens aktiválásával, készséges ugranak, hogy segíthessenek.

 

Délután egy két és fél órás szakasz az újabb útvonal. Autópálya, szerpentin, hegyi utak, bárhol vezetünk, az autó magával ragadja a sofőrt. S mellé némi büszkeség is társul, hogy ezt a kiváló autót Győrben, az Audi Hungaria munkatársai készítették.

Győriek Bolzanóban: Szakonyi Ádám és Gáspár Balázs. 


 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....