közlekedésbiztonság

Gyermekek biztonsága az autóban

2019.05.07.

A 10 évesnél fiatalabb gyermekek halálozása az utakon rettenetes számokat mutat Franciaországban.

 

Minden egyes héten 1 gyermek hal meg, 30 pedig kórházba kerül autó utasaként elszenvedett baleset miatt. A gyermekek halálozásában az közúti közlekedési balesetek még mindig vezető tényezőként szerepel. Egy 2015-ös felmérés azt mutatja, hogy még mindig sokan rosszul kötik be a gyerekeket az autóban: 3-ból 2 gyerek nem, vagy rosszul van bekötve.

2018. július és október között a Prévention Routière és a Bébé Confort közösen készített felmérést a rendőrség támogatásával a családok által sűrűbben látogatott helyszíneken (szórakoztató parkok, bevásárlóközpontok, szabadidős központok) Franciaország különböző régióiban. 329 megfigyelés történt a 0 és 11 év közötti korosztályra. Ezelőtt 2015. júliusában készült hasonló felmérés. Ez utóbbihoz képest nem sok változás történt: a gyermekek kétharmada rosszul volt bekötve vagy be sem volt kötve.

Szeretteink közül a legkisebbeket is a legnagyobb biztonságban kell tudnunk! (fotó: Sécurité Routiére)

A balesethez vezető okok között előkelő helyen szerepelt gyermekülés hiánya, rosszul bekötött öv, vagy a kezek alatt elvezetett öv, rosszul bekötött gyerekülés stb. szerepeltek. 75%-ban a biztonsági övvel bekötött ülések voltak rosszul rögzítve, míg 35%-ban az Isofixesek. Még mindig kevesen, az autósok csak 15%-a használja az isofixes üléseket, noha kétharmaduk ismeri.

A szülők alulinformáltak a veszélyekről

A 2 év alatti gyermekeknek csak körülbelül a fele (56%) utazik a menetiránynak háttal. Ráadásul túl hamar, már 9 hónapos kor körül kötik be a gyerekeket a menetiránynak megfelelően, noha az újfajta gyermekülések lehetővé teszik, hogy legalább 15 hónapos körig a menetiránynak háttal is be lehessen kötni, akár egészen 4 éves korig! Sokkal biztonságosabb háttal bekötni a gyereket, baleset esetén kevésbé éri terhelés a nyakat és az agyat.

Ami pedig az ülésmagasítót illeti: túl korán hagyják el, gyakran már 5 éves korban. Az ilyen korú gyermekek egynegyedét pedig már az autó ülésére ültetik. Azonban 10 éves korig (törvényi előírás) az ülésmagasító használatával elkerülhetőek lennének a súlyos sérülések (has).

A megfelelő üléshasználat 50-70%-ban csökkenti a gyermekek súlyos sérülését vagy elhalálozását baleset során. Ennél fogva a Prévention Routière azt szeretné elérni, hogy csökkentsék a gyerek biztonsági ülések Áfáját 20-ról 5,5%-ra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....