felmérés

A gyerekek arra biztatják a szülőket, hogy vásároljanak e-autót

2022.11.02.

Ha a környezeti kérdésekről van szó, úgy tűnik, a következő generáció dönt. Az ABB E-Mobility töltőállomás-szolgáltató tanulmánya szerint sok szülő gyermeke nyomására vásárol elektromos autót – írja a blick.ch.

 

A gyerekek kulcsszerepet játszanak az elektromobilitásban. Az ABB E-Mobility új tanulmánya szerint szüleiket arra motiválják, hogy elektromos autóra váltsanak.

A gyerekek csaknem fele arra kéri szüleit, hogy környezetbarátabban éljenek. 80 százalékuk meg van győződve arról, hogy egy elektromos jármű javára tudja befolyásolni szülei döntését a következő családi autó vásárlásáról.

A svájci lap cikke. Képernyőfotó.

Az utód különösen sikeresnek tűnik az USA-ban. Az elektromos autót vezető amerikai szülők harmada gyermekeik nyomására váltott elektromos járműre. Amerika az ABB E-Mobility tíz legnagyobb piacának egyike. Ide tartozik még Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hollandia, Svédország, Svájc és Nagy-Britannia. Ebben a tíz országban a töltési megoldásokat kínáló szolgáltató 2500 szülőt és 2500 8 és 16 év közötti gyermeket kérdezett meg az elektromobilitás témakörében.

A gyerekek a szüleiket hibáztatják

A válaszadók többsége rossznak értékeli a jelenlegi globális környezeti helyzetet. Ez az arány a szülőknél 79,2 százalék, a gyerekeknél 73,6 százalék volt. A legtöbb családban élénk eszmecsere folyik a környezetvédelmi kérdésekről. A gyerekek nem riadnak vissza attól, hogy szüleiket hibáztassák környezetkárosító magatartásért. A felnőttek 58,1 százaléka még azt is nyilatkozta, hogy gyermeke tájékoztatta őket környezeti kérdésekről.

A megkérdezett fiúk ugyan még nem vezethetnek maguk, de a jövőben szívesen ülnének elektromos jármű volánja mögé. A környezetre gyakorolt ​​pozitív hatás mellett fontos szerepet játszik az is, hogy az elektromos járművek alacsonyabb karbantartási költségeket okoznak. Ez valamivel jobban befolyásolta a szülők vásárlási döntését, mint a gyerekek által kifejtett nyomás. Érdekes részlet Svájcból: a megkérdezett felnőttek 25 százaléka a céges járművel szemben támasztott követelmények miatt is elektromos autóra váltott.

A szülők 48 százaléka ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy munkáltatója cégpolitikája nem ösztönzi az elektromos autóra való átállást. Svájcban ez a szám valamivel alacsonyabb, 35,8 százalék volt. Az IEA nemzetközi energiaügynökség szerint a töltési lehetőségek nemcsak otthon, hanem a munkahelyen is kulcsfontosságúak az általános töltési igények kielégítése érdekében. Mert 2030-ra az elektromos autóknak a globális autóeladások 30 százalékát kellene kiadniuk.

Az ABB E-Mobility esetében egy dolog világos a tanulmányból: a következő generáció meg van győződve az elektromobilitásról. Most már csak az idősebb generáción múlik, amely végső soron a vásárlás mellett dönt, hogy felzárkózzon az e-mobilitásra való átállás további felgyorsítása érdekében – írja a svájci portál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.30
Már most több mint 7 kilométeres a dugó. ..
2025.01.30
A TT Parts Hungary dolgozói gyűjtötték össze a meglepetés macskaeledel adományt, amit "házhoz is....
2025.01.30
A BMW M GmbH új különkiadással bővíti portfólióját a nagyteljesítményű sportautók szegmensében:....
2025.01.30
Karambolozott két autó Hosszúheténynél, a tűzoltók megfeszítve dolgoztak a helyszínen – jelentette....
2025.01.30
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közölte, hogy péntekről szombatra virradó éjszaka éjfél és....
2025.01.30
Talán a nyugati autógyártóknak is érdemes ellesni egy-két olyan ötletet a kínai konkurensektől,....
2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....