felmérés
A gyerekek kulcsszerepet játszanak az elektromobilitásban. Az ABB E-Mobility új tanulmánya szerint szüleiket arra motiválják, hogy elektromos autóra váltsanak.
A gyerekek csaknem fele arra kéri szüleit, hogy környezetbarátabban éljenek. 80 százalékuk meg van győződve arról, hogy egy elektromos jármű javára tudja befolyásolni szülei döntését a következő családi autó vásárlásáról.
A svájci lap cikke. Képernyőfotó.
Az utód különösen sikeresnek tűnik az USA-ban. Az elektromos autót vezető amerikai szülők harmada gyermekeik nyomására váltott elektromos járműre. Amerika az ABB E-Mobility tíz legnagyobb piacának egyike. Ide tartozik még Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Hollandia, Svédország, Svájc és Nagy-Britannia. Ebben a tíz országban a töltési megoldásokat kínáló szolgáltató 2500 szülőt és 2500 8 és 16 év közötti gyermeket kérdezett meg az elektromobilitás témakörében.
A gyerekek a szüleiket hibáztatják
A válaszadók többsége rossznak értékeli a jelenlegi globális környezeti helyzetet. Ez az arány a szülőknél 79,2 százalék, a gyerekeknél 73,6 százalék volt. A legtöbb családban élénk eszmecsere folyik a környezetvédelmi kérdésekről. A gyerekek nem riadnak vissza attól, hogy szüleiket hibáztassák környezetkárosító magatartásért. A felnőttek 58,1 százaléka még azt is nyilatkozta, hogy gyermeke tájékoztatta őket környezeti kérdésekről.
A megkérdezett fiúk ugyan még nem vezethetnek maguk, de a jövőben szívesen ülnének elektromos jármű volánja mögé. A környezetre gyakorolt pozitív hatás mellett fontos szerepet játszik az is, hogy az elektromos járművek alacsonyabb karbantartási költségeket okoznak. Ez valamivel jobban befolyásolta a szülők vásárlási döntését, mint a gyerekek által kifejtett nyomás. Érdekes részlet Svájcból: a megkérdezett felnőttek 25 százaléka a céges járművel szemben támasztott követelmények miatt is elektromos autóra váltott.
A szülők 48 százaléka ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy munkáltatója cégpolitikája nem ösztönzi az elektromos autóra való átállást. Svájcban ez a szám valamivel alacsonyabb, 35,8 százalék volt. Az IEA nemzetközi energiaügynökség szerint a töltési lehetőségek nemcsak otthon, hanem a munkahelyen is kulcsfontosságúak az általános töltési igények kielégítése érdekében. Mert 2030-ra az elektromos autóknak a globális autóeladások 30 százalékát kellene kiadniuk.
Az ABB E-Mobility esetében egy dolog világos a tanulmányból: a következő generáció meg van győződve az elektromobilitásról. Most már csak az idősebb generáción múlik, amely végső soron a vásárlás mellett dönt, hogy felzárkózzon az e-mobilitásra való átállás további felgyorsítása érdekében – írja a svájci portál.