Volkswagen
A Volkswagen technikai igazgatója, Heinz-Jacob Neusser elárulta a Detroiti Autószalonon, hogy cége már közel áll ahhoz, hogy zöld jelzést adjon a 400 lóerős Golf kisszériás gyártására. A 300 lóerős Golf R-en alapuló R400-as tanulmányt először a tavalyi Pekingi Autószalonon mutatta be a Volkswagen, ha megvalósul, a szériaautó nem sokban fog különbözni tőle. A kocsi szélesebb sárvédőket, agresszívebb formájú lökhárítókat kapott, mint az R, számos alkatrészét, például az üléseit is szénszálból készítették el, aminek köszönhetően 56 kilogrammal könnyebb lett az alapot adó modellnél.
A tanulmányautót ugyanúgy kétliteres turbómotor hajtotta, mint a széria Golf R-t, de mégis 100 lóerővel és 70 Nm-rel többet, kereken 400 lóerőt és 450 Nm-t hoztak ki belőle. Az 1420 kilogramm tömegű, összkerékhajtású, kézi váltós R400 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, ami egy másodperccel jobb a DSG-váltós Golf R idejénél. Valószínűleg 250 km/h-nál limitálva lesz a végsebessége, pedig a gyáriak szerint képes lenne 300 km/h fölötti tempóra is.
Az EA888-as kódjelű motornak egyébként nem is ez a teteje, mert egy korábbi Audi TT Quattro Sport tanulmányautóban már a 420 lóerős változatát is bemutatták. Érdemes tudni, hogy a Volkswagen benzinmotorok fejlesztéséért jelenleg az a Fritz Eichler felel, aki korábban az AMG-nél megalkotta a 360 lóerős kétliteres turbómotort, ami a magyar gyártású CLA 45 AMG-be is bekerül.