Genfi Autószalon
Másfél nappal a hivatalos bemutató előtt kiszivárgott az Aston Martin DB11 képsorozata a világhálóra. A 2004-ben bemutatott DB9 utóda rendkívül lényeges modell az Aston Martin számára, mert ez kapja meg először az új, ikerturbós, 5,2 literes V12-es motort és az új alumínium padlólemezt és architektúrát.
Utána egy jó darabig a brit gyártó összes többi új modellje is erre az építőkészletre épül majd, és a motort is sok más típusban viszont fogjuk látni. Erősen érződik a külső formaterven az előd és a legutóbbi James Bond film számára tervezett, de mindössze 10 példányban legyártott DB10 hatása, de a formák mozgalmasabbak, mint eddig, és a részletmegoldások kidolgozásával is láthatóan többet pepecseltek.
Biztosak lehetünk benne, hogy a régi, hatliteres szívó V12-est váltó új turbós V12-es legalább 600 lóerős, de a nyomatéka és a fogyasztása is kedvezőbb lesz, mint a régi erőforrásénak. A később érkező gyengébb DB11-esekbe az Aston Martin technológiai partnerének, az AMG-nek a négyliteres, dupla turbós V8-asát építik majd be körülbelül 500 lóerővel.
Igazi ritkaság manapság a sportkocsik között, hogy a (nyolcfokozatú) automata váltó mellett hatfokozatú kézivel is meg lehet majd rendelni a kocsit, ami állítólag a Nissantól tavaly érkezett vezérigazgató, Andy Palmer rendelkezése volt.