autógyártás
Ha megépül a Volvo amerikai gyára, akkor a svéd autógyártónak már összesen három kontinensen lesz gyára. A svédek 500 millió dollárból építenék fel az új üzemet, amelyből elsősorban a helyi piacot szolgálnák ki termékeikkel, de exportálnának is belőle. Jelenleg a Volvo két gyárral rendelkezik Európában, és kettővel Kínában.
A gyárépítés része a Volvo megújulási programjának, amely magába foglalja azt, hogy a cég valódi globális gyártóvá váljon, megújítsa a teljes modellpalettáját, bevezesse az új, moduláris padlólemezét, a világ legfejlettebb biztonságot szolgáló berendezéseit fejlessze ki, és elkezdjen egy merőben új formanyelvet. Az XC90-es tavalyi bemutatásával a célok egy részét már sikerült kipipálni, a nagy szabadidő-autó ugyanis egy új formanyelv szellemében készül, vadonatúj biztonsági rendszereket és motorokat tartalmaz, és az új moduláris padlólemezt is elsőként kapta meg.
„A Volvo Cars-t nem lehetett igazi globális gyártó addig, amíg nem volt gyára az Egyesült Államokban. A mai bejelentésünkkel viszont azzá váltunk” – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo elnök-vezérigazgatója. „Az Egyesült Államok kritikus fontossággal bír a globális átalakulási tervünkben” – tette hozzá.
A Volvo középtávon évi 100 ezerre szeretné növelni az Egyesült Államokban értékesített autók számát, amihez nagy segítséget jelent majd a helyi gyár, amivel kivédhetik a dollár és az euró árfolyam ingadozásainak kedvezőtlen hatásait.