utánpótlás

Gyakornokságon át vezet az út az autóiparba

2018.09.21.

Az autóipar valószínűleg a világ összes országában - legalábbis Magyarországon mindenképpen – egy „belterjes” terület. A régóta az iparban dolgozók ismerik egymást, a volt kollégák mindenhol ott vannak és ha manapság egy fiatal be akar kerülni ebbe a körforgásba, érdemes korán elkezdeni.

Alapvetően kétféle hozzáállás van jelen a fiatalok (és szüleik) körében. Az egyik álláspont szerint amíg az ember iskolába jár, a tanulásra kell koncentrálnia, amibe nem fér bele, hogy mellette – akár csak részmunkaidőben – dolgozzon is. A másik nézőpont többre értékeli a munkát, mint a megszerzett papírt, így jellemzően az egyetemi évek során már munkába kell állni. Persze ezt a döntést befolyásolják a körülmények, de annyi mindenesetre biztos, hogy ha valaki az autóiparban akar elhelyezkedni, érdemes belevágni a gyakornokságba.

Persze jól át kell gondolni a lehetőségeinket és a tanulmányokhoz és tervekhez megfelelő gyakorlati helyet kell megpályázni. Lehetőség van bőven, ugyanis ahogy minden más területen, az autóipari vállalatok is előszeretettel alkalmaznak gyakornokokat. De hová jelentkezzünk?

Ha az ügyfelekkel való kommunikáció és az értékesítés csínját-bínját szeretnénk elsajátítani, adja magát, hogy egy kereskedéshez jelentkezzünk. Ha olyan gyakorlati helyet szeretnénk, amelyből tanulmányaink befejezte után akár teljes állás is lehet, érdemes nagy kereskedői hálózatokhoz jelentkezni, mivel, ha a gyakorlat helyszínét adó kereskedésben nem is, másik telephelyen még lehet esélyünk a folytatásra.

Talán még a kereskedői hálózatok adta lehetőségeknél is jobb hosszú távú lehetőséget jelentenek az importőrök. Egy autóiparba vágyódó fiatal számára mi hangozhatna jobban, mint hogy a Mercedes, a Volkswagen csoport, vagy éppen valamelyik japán, esetleg amerikai gyártó alkalmazásában álljon? Ugyanakkor sajnos ezek a vállalatok közel sem dolgoznak olyan sok emberrel, mint azt az ember gondolná. Egy-egy márka jellemzően legfeljebb 100 embert alkalmaz, amibe beletartoznak a pénzügyesektől kezdve az informatikusokig mindenki. Így tehát nincs egyszerű dolga az embernek, de mindenképpen érdemes megpályázni, ha esély adódik.

Az kereskedők és importőrök mindenki számára elérhető munkahelyek. Szükség van a marketing, értékesítés, ügyfélszolgálat és a logisztika területén tanulmányait végző fiatalokra, de gyakorlatilag bármilyen tanulmányokat folytatva érdemes jelentkezni. Sajnos a gyárak célközönsége kissé szűkebb. Ott elsősorban mérnök- és logisztikushallgatókat keresnek, valamint adott esetben a távolság is akadály lehet, hiszen például a győri AUDI nem feltétlenül opció egy tanulmányait a fővárosban folytató fiatal számára. Viszont, ha egy mérnökhallgató a bolygó legmodernebb megoldásait akarja megismerni, miközben egy kis gyakorlatot szerez az autógyártás világában, nem igen találhat jobb megoldást.

Sokszor elfelejtjük, hogy az autóipar nemcsak a járműgyártásról szól. Rengeteg karrier az ipar olyan területéről indul, ami nem jut közvetlenül eszünkbe, ha az autóiparra gondolunk. Ilyenek a flottakezelők, amelyek mindig várják a dolgozni vágyó hallgatókat, vagy éppen az autókölcsönzők, amelyeknél mindig elkell a friss munkaerő.

Bármelyik irányba is indul egy fiatal manapság, nem igazán tud mellé lőni. A következő cikkünkben személyes tapasztalatokat osztunk meg arról, hogy milyen is az autóipar világa gyakornokként.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..