Corolla

A GR Yarisnál is vadabbnak ígérkezik a GR Corolla

2021.05.17.

A Toyota a legfrissebb hírek szerint már csak az utolsó simításokat végzi a hot hatch Corollán, ami motorerőben még az igencsak tüzes és számtalan elismerést begyűjtött kistestvérén is túl fog tenni.

Bár a Toyota részéről hivatalos bejelentés még nem történt, az autós szakma már kész tényként kezeli, hogy a színfalak mögött készül a Corolla sportváltozata, ami a Yarishoz hasonlóan valószínűleg GR előtagot kap a neve mellé. Ezt a feltételezést arra alapozzák a mértékadónak tartott autós lapok, például a brit Autocar, a német Auto Zeitung vagy a nagyhírű paultan.org, hogy a Toyota 2020-ban levédette a GR Corolla nevet, és hogy Kanei Toshio, a Toyota főmérnöke korábban a holland AutoRAI-nak adott interjújában elárulta, hogy dolgoznak a sportmodellen, amely a 12. generációs Corolla életciklusának felénél fog bemutatkozni.

A japán Bestcarweb autós honlap információi szerint az ötajtós GR Corolla 2022 közepén mutatkozhat be a GR Yaris hajtásláncával, vagyis az 1.6 literes, háromhengeres turbómotorral, a hatfokozatú kézi váltóval és az akár két Torsen önzáró differenciálművel is felszerelhető, állítható nyomatékeloszlású összkerékhajtással szerelve.

Utóbbi alapesetben a nyomaték 60 százalékát küldi előre, és 40-et hátra, de Track állásban ez 50:50-re, illetve Sport állásban 30:70-re is módosítható, amihez elég a műszerfalon lévő kapcsolót elfordítania a vezetőnek. A G16E-GTS kódnevű vadonatúj fejlesztésű motor az európai piacon kapható GR Yarisban 261 lóerőt ad le 6500-as, és 360 Nm-t 3000-es fordulatszámnál, míg a japán belpiacos verziónál ezek az értékek 272 lóerő, illetve 370 Nm.

Logikus lépés lenne a japán gyártótól a meglévő csúcstechnika újrafelhasználása, hiszen két típussal jóval hamarabb megtérülhetnek a tetemes fejlesztési költségek, ráadásul a Yaris és a Corolla platformja sok közös elemet tartalmaz a TNGA építőkészletből, így a kompatibilitással sem lenne probléma.

Azonban a hangolásban lehetnek különbségek. Míg a GR Yaris futóművét a ralis gyökerek miatt rossz minőségű utakra is felkészítették, addig a Corolla esetében az aszfaltos, közúti használaton lesz a hangsúly. Megkönnyíti a mérnökök dolgát, hogy a 2018-ban bemutatott Corolla karosszériája eleve 60 százalékkal merevebb, mint az előd Aurisé, és a típus már alaphelyzetben is független, többlengőkaros hátsó futóművel készül, ellentétben a Yarisszal, amelynek platformját erősen át kellett alakítani, hogy a GR igényes, kettős keresztlengőkaros hátsó futóművét és az összkerékhajtását be tudja fogadni.

Szintén leegyszerűsíti a fejlesztést, hogy a Corolla számára nem kell új karosszériát tervezni, ellentétben a Yarisszal, amely a 2021-es európai Év Autója címet elnyert polgári verziónál alacsonyabb, szélesebb és kevesebb ajtóval rendelkező kasztnit kapott, amelynek ráadásul a külső paneljei alumíniumból, a teteje pedig szénszál erősítésű műanyagból készül. Természetesen nemcsak a Corolla technikáját, hanem a külsejét is megvadítják a Gazoo Racing szakemberei, a jól értesült Bestcarweb szerint a sárvédőket és a nyomtávot 20 milliméterrel kiszélesítik majd, a futómű kapni fog egy 10 milliméteres ültetést, és természetesen a diffúzor, a sportos lökhárítók, a küszöbidomok és az öblös kipufogók sem hiányozhatnak majd az új hot hatch-ről.

A japán honlap szerint az „izomnövelő” GR-kezelést ráadásul nemcsak az ötajtós Corolla, de a Touring Sports nevű szabadidő kombi is megkapja, amelyet a Toyota mérnökei a 2005-től 2007-ig gyártott, 260 lóerős, összkerekes Caldina GT-Four szellemi örökösének tartanak, ezért házon belül csak Corolla GT-Four-ként hivatkoznak rá.

Annak idején a Caldina csúcsváltozatát Naruse Hiromu, a Toyota legendás tesztpilótája (akinek a Lexus LFA-t is köszönhetjük) segítségével fejlesztették ki, akinek a tiszteletére még egy limitált N Edition széria is készült a sportkombiból áthangolt, feszesebb futóművel, hátsó önzáró differenciálművel és Recaro ülésekkel. A szintén japán Carsensor információi szerint azonban a GR Corolla még a GR Yarisnál is erősebb lehet, az 1,6-os motor a teljesítményét körülbelül 300 lóerőre emelik a Toyota mérnökei, hogy a nagyobb és nehezebb karosszériával se romoljanak a menetteljesítmények a mindössze 1280 kilogrammos, 4 méternél rövidebb raliautó-alaphoz képest.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....