Toyota Yaris GR

A GR Yarisnál is durvább kisautót tesztel a Toyota

2020.10.29.

Ha azt gondoltuk, hogy a 260 lóerős GR Yarisnál nincs feljebb, tévedtünk: a Toyota már a Nürburgringen teszteli az autó továbbfejlesztett változatát.

Gondosan felépített struktúrát követ a Toyota személyautóinak megvadítása során a globális programért felelős Gazoo Racing. Az egymásra épülő lépcsőkben önálló alkatrészek (GR Parts), komplett optikai csomaggal felszerelt modellek (GR Sport), majd futómű- és motortuningot is alkalmazó sportverziók (GR) találhatók.

Az egész kínálat csúcsán a GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) modellcsalád áll – ennek első és eddig egyetlen tagját a kifutó Yaris-generáció szélsőségesen átdolgozott képviselője adta.

Arról már volt szó, hogy a Corolla és a C-HR csúcskategóriás edzőprogramban részesülhet – ezek GRMN verziói nagyságrendileg egy év múlva ilyenkor lépnek piacra –, most azonban úgy tűnik, hogy nem ők lesznek az egyedüliek, sőt, még csak nem is feltétlenül az elsők. A közelmúltban ugyanis felbukkant a Nürburgringen a GR Yaris egy feltűnően komoly aerodinamikai csomaggal szerelt példánya.

A hatalmas hátsó szárny mellett az első lökhárítóra illesztett, ívelt légterelő peremek, az első kerekek mögötti, öblös légkivezető nyílások, valamint a fenéklemezen elhelyezett örvénylés-csökkentő idomok alapján két dologra következtethetünk.

Az egyik, hogy egy még erősebb csúcsmodell, a Yaris GRMN fejlesztésébe nyerhettünk idő előtt bepillantást. A másik elmélet szerint nem közúti modell, hanem a Toyota soron következő rali-versenyautójának a prototípusa körözött a versenypályán.

Akármelyik bizonyul igaznak, az álcázás teljes hiánya arra enged következtetni, hogy hamarosan bemutatkozhat a végleges verzió. Voltaképpen az egész autón csak a hátsó kerekeket és a tetőlemezt rejtették el szem elől: utóbbi talán karbon kompozit tetőt takar, előbbi pedig talán arra szolgál, hogy az illetéktelenek ne tudják azonosítani a feljavított (potenciálisan karbon-kerámia) fékrendszert.

A GR Yaris a friss fejlesztésű, közúti Yaris különleges kivitelű, háromajtós példánya, a soron következő WRC rali-versenyautó homologizációs változata. 1.6 literes, háromhengeres motorja 261 lóerős, 360 Nm nyomatékú; a hajtóerőt elöl-hátul részlegesen önzáró Torsen differenciálművekkel szerelt, variálható nyomatékmegosztású összkerékhajtás juttatja az aszfaltra.

Az 1280 kilogramm tömegű modell mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 230 km/h.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.27
A kétszeres világbajnok eddig 13 gyorsaságiból 12-t nyert meg, és fölényesen vezet egy nappal a....
2025.04.27
Kigyulladt egy személyautó trélere az M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldalán, Balástya....
2025.04.26
Több mint négymillió utassal zárult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első negyedéve. ..
2025.04.26
Elképzelhetetlenül gazdag a termékpalettája az egyre nagyobb tekintélynek örvendő Sanghaji....
2025.04.26
A tavalyi idényben megszerzett újonc bajnoki cím után idén az összetett pontverseny élére tör....
2025.04.26
Burgenlandban az elmúlt öt évben több mint 12 000 nyúl pusztult el az utakon. Az Osztrák....
2025.04.26
A BMW a világ legnagyobb nemzetközi autószalonján rántotta le a leplet új nagyteljesítményű....
2025.04.26
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.04.26
A 2024-es győzelem után a MINI John Cooper Works és a Bulldog Racing 2025-ben is visszatér a Zöld....
2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....