Peugeot 308

Golf-osztály, francia lecke

2022.01.03.

Kívül-belül újratervezték a Peugeot 308-ast: elődje 2014-ben elnyerte Az Év Autója címet, az új modell pedig már a 2022-es döntősök között van.

Akadhattak nehéz pillanatok a Peugeot főhadiszállásán 2021-ben, hiszen mintha minden összeesküdött volna a nagy premier ellen. A járvány és a chiphiány hatásai miatt óriási visszaesés volt a piacon, akadoztak a kiszállítások, senki nem ilyen körülmények között szeretne előrukkolni újdonságával. Főleg, hogy a Peugeot számára rendkívül fontos modellről van szó: a francia Golf, vagyis a 308-as valódi sikertörténetet írt a kompakt ötajtósok világában. A márka 2007 óta használja a 308-as elnevezést, és a modellből már több mint 7 millió darab készült eddig, 42 rangos nemzetközi kitüntetést zsebelt be, 2014-ben pedig a csúcsra is felért, elnyerte Az Év Autója címet. Az új modell ráadásul nemcsak a múltja miatt nagyon fontos a – 210 éves, 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit értékesítő – gyártó számára: az új 308-assal debütál az új Peugeot logó és ami fontosabb a márka új formavilágának előfutára is.

Bármilyen nehéz körülmények között „született” is a franciaországi Mulhouse-ban készülő modell, az első benyomások alapján alighanem folytatja elődei sikerszériáját. Az új, határozott éleket sem nélkülöző formavilág markánsabb megjelenést ad a kocsinak, aminek jót tett a méretbeli arányok változása: úgy lett 11 centiméterrel hosszabb, hogy magassága 2 centiméterrel csökkent. A „nyúlás” megosztása is érdekes: a tengelytáv 55 mm-rel lett nagyobb, több helyet kínálva a hátul utazóknak, a hosszított orrkiképzés pedig a látványt javítja. A kocsi orrát meghatározzák a már ismert, karomszerű menetfények, de hangsúlyos az új logó is, ráadásul a hűtőrács rajzolata kifejezetten az embléma kiemelésére szolgál. A jókora címerpajzs nem csak látványosság, hiszen amögött kaptak helyet a vezetést segítő rendszerek érzékelői.

Sok mindent kell takarnia az emblémának, mert a 308-asba belezsúfoltak szinte minden fontosabb vezetéstámogató rendszert – amelyek ezúttal is az i-Cockpit rendszerben „érnek össze” a vezető előtt. A francia gyártó 2012-ben mutatta be az i-Cockpit-ot, aminek legújabb generációja érkezik a 308-asban: ezt már intuitívnak is nevezi a Peugeot. Nem véletlenül. Az új, kompakt kialakítású kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését. A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 colos kijelző. A GT változat kijelzője háromdimenziós. Hasznos újítás a virtuális i-toggle vezérlőegység beépítése: itt egy-egy gombot személyre szabhatunk.

Ahogy az utastérben, úgy a motortérben is mindenki megtalálhatja a számára ideális választást. A „sima” benzinest kedvelők 116 és 130 lóerős 1,2-es közül választhatnak, utóbbihoz 6 fokozatú manuális és 8 fokozatú automata váltó is kérhető. Flottakedvenc lehet az 1,5 literes BlueHdi dízelmotorral szerelt, 130 lóerős verzió. A 308-as kétféle tölthető hibrid hajtással is megvásárolható lesz. Az 1,6-is benzinmotorhoz társított villanymotorral 180 és 225 lóerős összteljesítményű verziót kínálnak, mindkettő mintegy 60 kilométert képes megtenni a gyártó szerint tisztán elektromos üzemmódban.

A Peugeot 308-as hazai indulóára 7 millió forint körül alakul. A tavasszal érkező kombi felára 300 ezer forint lesz. A legolcsóbb plug-in hibrid ára pedig 13 millió alatt marad. Európában jól indult a modell értékesítése, hiszen hetek alatt 22 ezer megrendelés futott be a kocsira, amit ráadásul rögtön beválasztottak a 2022-es év autója döntősei közé. És még csak most készül a 2023-ra ígért teljesen elektromos 308-as.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....