beruházás

Gigaberuházás! Dönti a Volkswagen a pénzt a Seatba

2015.09.15.

A SEAT 3,3 milliárd eurót fektet eszközökbe, ipari létesítmények fejlesztésébe illetve a kutatás és fejlesztés területén 2015 és 2019 között. Erről a SEAT igazgatótanácsának elnöke, Jürgen Stackmann nyilatkozott a spanyol kormányfő, Mariano Rajoy martorelli látogatása kapcsán, aki a SEAT Technikai Központ 40. évfordulója kapcsán kereste fel a vállalat központját. A kormányfőt látogatása során Dr. Francisco Javier García Sanz, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja és Jürgen Stackmann, a SEAT igazgatótanácsának elnöke kísérte végig a létesítményen.

Stackmann kijelentette, hogy „3,3 milliárd eurós összeget irányzott elő a márka a különböző befektetésekre, amelyek a SEAT Technikai Központ új modellek kifejlesztésére irányuló kutatási és fejlesztési feladatait illetve a martorelli üzem létesítményeit és eszközeit érintik.” A jelenlegi elképzelések szerint ez az összeg, amely a SEAT történetének legnagyobb ilyen irányú invesztíciója, négy új modell piaci bevezetését teszi lehetővé az elkövetkező két évben. „Ezek a modellek egy igen nagyra törő terv részei, amelynek célja a márka további erősítése és a 2013 óta folyamatosan emelkedő kiszállítások további növelése. A fejlesztésekbe fektetett pénz a márka versenyképességét illetve a foglalkoztatottságot növeli és egyben a jövőnk záloga is.” A SEAT offenzíva első modellje, egy kompakt kategóriájú SUV, 2016 első felében érkezik a kereskedésekbe. A spanyol márka ezzel a modellel kíván belépni egy számára eddig érintetlen piaci szegmensbe.

A 3,3 milliárd eurós befektetés része annak az összegnek, amelyet a Volkswagen Csoport tavaly májusban jelentett be. Ennek kapcsán Dr. Francisco Javier García Sanz kiemelte, hogy „Spanyolország kulcsfontosságú szerepet játszik a Volkswagen Csoport stratégiájában. Ezek a források egyértelműen igazolják, hogy a spanyol gazdaság motorjaként kívánunk továbbra is működni illetve garanciát jelentek a jövőre nézve.” Hangsúlyozta továbbá, hogy „ez a 3,3 milliárd euró tovább erősíti a SEAT helyzetét a Volkswagen Csoporton belül illetve azon kívül is, így a márka továbbra is az ország legnagyobb ipari kutatásfejlesztés beruházója marad.” A SEAT Spanyolország egyetlen olyan autógyártója, amely saját Technikai Központtal bír és rendelkezik a járművek tervezéséhez és kifejlesztéséhez szükséges kapacitással. Az elmúlt öt évben a vállalat 1,4 milliárd euró befektetést eszközölt a kutatás és fejlesztés területén.

A SEAT a spanyol ipar egyik alappillére és az autóipar meghatározó képviselője, amely a spanyol GDP jelenleg 10 százalékát képviseli. A SEAT a spanyol GDP körülbelül 1 százalékát, míg Katalónia GDP-jének 4 százalékát képviseli. Valójában rengeteg kis- és középvállalat kapcsolódik a SEAT gyártási folyamataihoz, amely közvetve vagy közvetetten közel 70 000 embernek ad munkát. A most bejelentett befektetések minden bizonnyal pozitív hatással lesznek a kapcsolódó iparágakra is, hiszen ezáltal jelentősen növekszik a Spanyolországban gyártott alkatrészek beszállítására vonatkozó igény.

Miniszterelnöki látogatás Martorellben

A spanyol kormányfő Mariano Rajoy elismeréssel nyilatkozott a Volkswagen Csoport és a SEAT befektetési terveiről, amely az autóipart, mint Spanyolország stratégiailag kiemelt ágazatát erősíti tovább. Első martorelli látogatása során a kormányfő felkereste a spanyol márka Formatervezési Központját, hogy betekintést nyerjen a járművek fejlesztési folyamatába. A Technikai Központ részeként működő Formatervezési Központ munkájában technológia és kreativitás kéz a kézben működik együtt, hogy megalkothassa a spanyol márka jövőbeli modelljeit.

A látogatást követően a kormányfő egy Martorellben készült, sűrített földgáz üzemű (CNG) Leon TGI modellel indult tovább a Meisterbock felé, ahol a SEAT biztosítja modelljeinek minőségét a modell kifejlesztése és a gyártás szakasza során. Rajoy kormányfő saját szemével tekintette meg a munkát, valamint a legfejlettebb technológiákat, amelyeket a SEAT a járműveinek pontossága és tökéletessége érdekében alkalmaz.

40 év innováció

A kormányfő látogatása egybeesik a SEAT Technikai Közponjának 40. évfordulójával, amelynek felállítása vízválasztó volt a vállalat életében és az egész spanyol autógyártás történetében. A Technikai Központ már a kezdetektől fogva formálta a SEAT „gént” és a vállalat motorjaként a márka olyan ikonikus modelljeinek megalkotása fűződik a nevéhez, mint a Leon, az Ibiza, a Toledo, az Alhambra, a Malaga, a Marbella, a Cordoba, az Altea és az Arosa. Többek között ezek a modellek is egy olyan egységes fejlesztési koncepció eredményei voltak, amely a jellegzetes SEAT arculattal és körvonallal ruházta fel őket. A Volkswagen Csoport projektjein végzett munka mellett a Technikai Központ feladata volt a legfejlettebb műszaki megoldások, a leginkább környezetbarát technológiát képviselő Ecomotive motorok és a járműveken belüli hálózatba kapcsolhatóság kifejlesztése és alkalmazása is.

Az elmúlt 40 évben helyi és nemzeti viszonylatban is a SEAT vált az ipari termelés egyik motorjává és jelenleg is a vállalatok, intézetek, oktatási intézmények és beszállítók közötti műszaki fejlesztés egyik katalizátora Spanyolországban. A Technikai Központ pillanatnyilag egy 200 000 négyzetméteres területen helyezkedik el és év végéig – a jelenleg is folyó 100 fős létszámbővítés után - 1 000 mérnököt foglalkoztat majd.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....