beruházás
Stackmann kijelentette, hogy „3,3 milliárd eurós összeget irányzott elő a márka a különböző befektetésekre, amelyek a SEAT Technikai Központ új modellek kifejlesztésére irányuló kutatási és fejlesztési feladatait illetve a martorelli üzem létesítményeit és eszközeit érintik.” A jelenlegi elképzelések szerint ez az összeg, amely a SEAT történetének legnagyobb ilyen irányú invesztíciója, négy új modell piaci bevezetését teszi lehetővé az elkövetkező két évben. „Ezek a modellek egy igen nagyra törő terv részei, amelynek célja a márka további erősítése és a 2013 óta folyamatosan emelkedő kiszállítások további növelése. A fejlesztésekbe fektetett pénz a márka versenyképességét illetve a foglalkoztatottságot növeli és egyben a jövőnk záloga is.” A SEAT offenzíva első modellje, egy kompakt kategóriájú SUV, 2016 első felében érkezik a kereskedésekbe. A spanyol márka ezzel a modellel kíván belépni egy számára eddig érintetlen piaci szegmensbe.
A 3,3 milliárd eurós befektetés része annak az összegnek, amelyet a Volkswagen Csoport tavaly májusban jelentett be. Ennek kapcsán Dr. Francisco Javier García Sanz kiemelte, hogy „Spanyolország kulcsfontosságú szerepet játszik a Volkswagen Csoport stratégiájában. Ezek a források egyértelműen igazolják, hogy a spanyol gazdaság motorjaként kívánunk továbbra is működni illetve garanciát jelentek a jövőre nézve.” Hangsúlyozta továbbá, hogy „ez a 3,3 milliárd euró tovább erősíti a SEAT helyzetét a Volkswagen Csoporton belül illetve azon kívül is, így a márka továbbra is az ország legnagyobb ipari kutatásfejlesztés beruházója marad.” A SEAT Spanyolország egyetlen olyan autógyártója, amely saját Technikai Központtal bír és rendelkezik a járművek tervezéséhez és kifejlesztéséhez szükséges kapacitással. Az elmúlt öt évben a vállalat 1,4 milliárd euró befektetést eszközölt a kutatás és fejlesztés területén.
A SEAT a spanyol ipar egyik alappillére és az autóipar meghatározó képviselője, amely a spanyol GDP jelenleg 10 százalékát képviseli. A SEAT a spanyol GDP körülbelül 1 százalékát, míg Katalónia GDP-jének 4 százalékát képviseli. Valójában rengeteg kis- és középvállalat kapcsolódik a SEAT gyártási folyamataihoz, amely közvetve vagy közvetetten közel 70 000 embernek ad munkát. A most bejelentett befektetések minden bizonnyal pozitív hatással lesznek a kapcsolódó iparágakra is, hiszen ezáltal jelentősen növekszik a Spanyolországban gyártott alkatrészek beszállítására vonatkozó igény.
Miniszterelnöki látogatás Martorellben
A spanyol kormányfő Mariano Rajoy elismeréssel nyilatkozott a Volkswagen Csoport és a SEAT befektetési terveiről, amely az autóipart, mint Spanyolország stratégiailag kiemelt ágazatát erősíti tovább. Első martorelli látogatása során a kormányfő felkereste a spanyol márka Formatervezési Központját, hogy betekintést nyerjen a járművek fejlesztési folyamatába. A Technikai Központ részeként működő Formatervezési Központ munkájában technológia és kreativitás kéz a kézben működik együtt, hogy megalkothassa a spanyol márka jövőbeli modelljeit.
A látogatást követően a kormányfő egy Martorellben készült, sűrített földgáz üzemű (CNG) Leon TGI modellel indult tovább a Meisterbock felé, ahol a SEAT biztosítja modelljeinek minőségét a modell kifejlesztése és a gyártás szakasza során. Rajoy kormányfő saját szemével tekintette meg a munkát, valamint a legfejlettebb technológiákat, amelyeket a SEAT a járműveinek pontossága és tökéletessége érdekében alkalmaz.
40 év innováció
A kormányfő látogatása egybeesik a SEAT Technikai Közponjának 40. évfordulójával, amelynek felállítása vízválasztó volt a vállalat életében és az egész spanyol autógyártás történetében. A Technikai Központ már a kezdetektől fogva formálta a SEAT „gént” és a vállalat motorjaként a márka olyan ikonikus modelljeinek megalkotása fűződik a nevéhez, mint a Leon, az Ibiza, a Toledo, az Alhambra, a Malaga, a Marbella, a Cordoba, az Altea és az Arosa. Többek között ezek a modellek is egy olyan egységes fejlesztési koncepció eredményei voltak, amely a jellegzetes SEAT arculattal és körvonallal ruházta fel őket. A Volkswagen Csoport projektjein végzett munka mellett a Technikai Központ feladata volt a legfejlettebb műszaki megoldások, a leginkább környezetbarát technológiát képviselő Ecomotive motorok és a járműveken belüli hálózatba kapcsolhatóság kifejlesztése és alkalmazása is.
Az elmúlt 40 évben helyi és nemzeti viszonylatban is a SEAT vált az ipari termelés egyik motorjává és jelenleg is a vállalatok, intézetek, oktatási intézmények és beszállítók közötti műszaki fejlesztés egyik katalizátora Spanyolországban. A Technikai Központ pillanatnyilag egy 200 000 négyzetméteres területen helyezkedik el és év végéig – a jelenleg is folyó 100 fős létszámbővítés után - 1 000 mérnököt foglalkoztat majd.