Michelin

Genfben mutatja be az új CrossClimate abroncsot a Michelin

2015.03.04.

A Michelin 2015 májusában vezeti be az európai piacra a CrossClimate-ot, az első, téli időszakban is használható nyári abroncsot. Ez az egyetlen olyan technológia, amely magában foglalja a nyári és a téli abroncsok legjobb tulajdonságait.

Az új MICHELIN CrossClimate abroncs mindemellett rendelkezik a hagyományosnak mondható MICHELIN abroncsjellemzőkkel: hosszú élettartamú, energiatakarékos és kényelmes utazást biztosít. Az új abroncs kiegészíti a márka nyári és téli abroncskínálatát – huzamosabb ideig tartó télies időszakban és bizonyos körülmények között azonban továbbra is a kifejezetten téli gumiabroncs használata javasolt.

Az új CrossClimate abroncsban három technológia egyesül:

1. Innovatív gumikeverékek: az egyik a futófelületbe kerülő, optimális tapadást nyújtó, új gumikeverék. Az anyag rugalmassága lehetővé teszi, hogy a gumi kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt. Optimális tapadást biztosít bármely évszakban (havas, vizes, száraz felületen). A másik, a futó alá beépített új keverék az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással. A Michelin fejlesztőinek sikerült megoldást találniuk arra, hogy csökkenthető legyen az elveszett energiamennyiség: új generációs, szilika-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, így a MICHELIN CrossClimate üzemanyag-fogyasztása csökkent.


2. Egyedi, V alakú futómintázat és új, önzáró (3D) lamellák. A változó ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat optimális tapadást tesz lehetővé havas felületen: Az oldalirányú erők ellensúlyozására a futófelület középső részén a gumiblokkok speciális szöget zárnak be. A hosszirányú erők ellensúlyozására a vállzóna blokkjai nagyobb szöget zárnak be.

3. A V-mintázatú futófelületet új önzáró 3D lamellák egészítik ki: a hullámos formájú, különböző vastagságú és komplex geometriájú mély lamellák, mint apró karmok kapaszkodnak a havas felületen, így növelik az abroncs vonóerejét. A függőleges és oldalirányú hullámos lamellák önzáróak, vagyis egymásra záródva merevebbé teszik a futófelületet: stabilabb lesz a mintázat, akár hosszirányú (fékezés, gyorsítás), akár oldalirányú (kanyarodás) erők hatnak rá. A kormányzás ezáltal pontosabb, a menetteljesítmény száraz felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás megoldások eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületű, vagyis száraz felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kapunk.


Hat érdekesség a fejlesztésének kulisszatitkaiból

- 7 országban tesztelték: Németország, Kanada, Finnország, Franciaország, Lengyelország, Spanyolország és Svédország.

- 36 hónapig tartott az egész fejlesztési folyamat, az első vázlatoktól egészen a 2015. március 2-i sajtóbemutatóig. Ez 3 év, míg az átlagos termékfejlesztési idő 4 év 8 hónap. Az új MICHELIN CrossClimate abroncs másfélszer gyorsabban született meg, mint általában szokás.

- 70 Celsius fokos különbséggel tesztelték a terméket: -30° C és + 40° C közötti külső hőmérsékleten.

- 150 mérnök és szakember dolgozott a fejlesztési folyamatban: design, teszt, beüzemelés, gyártás.

- Több mint 1000 laboratóriumi teszt: alapanyag, futó, karkasz tesztelése.

- 5 000 000 kilométernyi futás-, kopás- és tartóssági teszt. Ez 125 Egyenlítőnyi távolság.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.28
A gyorsasági kamion Eb szezonnyitó misanói fordulóján a szombati naphoz hasonlóan vasárnap is....
2024.05.28
Ráfutásos baleset okozta a bajt a sztráda Hegyeshalom felé vezető oldalán – derült ki a....
2024.05.28
Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a világ legnagyobb országában, Oroszországban találjuk a....
2024.05.27
Verőce térségében találták meg hétfőn a település közelében több mint egy hete történt hajóbaleset....
2024.05.27
Egy olcsónak tűnő C-osztály valódi arca ..
2024.05.27
Emberek közé hajtott egy terepjáró szombaton délután Červená voda községben, a Sabinovi járásban,....
2024.05.27
A Hyundai és a hozzá minden szállal kötődő Kia töretlenül tartja az előkelő helyet a leggyakrabban....
2024.05.27
Május utolsó hétvégéjén, a japán motorsport legnagyobb jelentőségű versenyén debütált a megújult....
2024.05.27
A Volkswagen és a Német Labdarúgó Szövetség (DFB) még négy évig folytatja sikeres együttműködését.....
2024.05.27
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....