Audi TT

Genfben debütálhat a 3. generációs új győri TT

2014.01.20.

A 2014-es esztendőben sem maradunk Győrött készülő új Audi nélkül. Várhatóan a nyár közepétől kezdik el gyártani a TT sportautók harmadik generációját. Ez a típus 1998 óta kizárólag a Kisalföld megyeszékhelyén készül, az első és második generációból több mint félmilliót gyártottak, s rója az utakat a világ ötven országában.

Hungaricum – ezzel a szóval jellemzi Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke a TT sportautót, amellyel másfél évtizede sikertörténetet ír az Audi a győri járműgyártás történetében. 1998-at mutatott a naptár, amikor az első TT elhagyta a győri gyártósorokat, s nem sokkal megjelenése után ikonná vált. Jellegzetes formája, sportos külseje hamar meghódította a sebesség szerelmeseit. A coupé után egy évvel, 1999-ben a roadster is elkészült Győrben. 2006-ban jelent meg a második generációs TT, ahogy az elsőt, ezt is kizárólag Győrben gyártják. Ennek csúcstípúsa a TT RSplus, amelynek öthengeres, 2,5 literes turbómotor teljesítményét 360 lóerőre emelték, s már-már Forma 1 közeli élményt kínál az autó vezetőjének.

1998: az első generációs győri TT

Az idei, a TT történetének tizenhatodik éve is emlékezetes eseményt hoz. Várhatóan nyártól kezdik el gyártani a sportautók harmadik generációját. Az Audi a nemzetközi bemutatóig érthető okokból titokban tartja az autó részleteit, az első hivatalos gyári fotókra még várni kell. Az azonban könnyen kikövetkeztethető, ha nyáron indul a gyártás, minden bizonnyal valamelyik tavaszi nagy autóvásáron lesz a premier. Erre a Genfi Autószalon a legesélyesebb.

2006: a 2. generációs győri TT

Ahogy a második generációs autó is nagyban különbözött az elsőtől, aligha kétséges, hogy a harmadik generációs jármű is markánsabb lesz elődjeinél. Az Audit ismerve, a sportosság, a dinamika és a motorteljesítmény fokozható. Mint ahogy az sem kétséges, hogy az új TT-t a tavaly nyáron Győrben felavatott teljes értékű járműgyárban készítik. A harmadik generációs sportautót tehát már nem Ingolstadban gyártott, s vasúton Győrbe szállított karosszériaelemekből rakják össze, hanem teljes egészében a megyeszékhelyen gyártják.

A TT piaci bevezetése már megkezdődött. Az Egyesült Államok-beli Las Vegasban, a szórakoztató elektronikai szakvásáron, a CES-en már látható volt a Győrben nyártól készülő sportautó belső tere. Az enteriőr forradalmi újítást hoz a műszerfalban, amely a digitális világ megérkezését jelenti. Egy 12,3 hüvelyk átmérőjű TFT képernyőt építettek be, amely kétféle módban használható. A klasszikus nézetben a sebesség- és a fordulatszámmérő látható, míg az úgynevezett infotainment beállításnál a virtuális mutatók kisebbek lesznek, a háttérben pedig megjeleníthető többek közt a navigáció és a multimédia rendszer. Ez egyúttal a műszerfalból középen felnyíló képernyőt feleslegessé teszi.

2014: a 3. generációs TT műszerfala. A külső gyári fotókra még várni kell.

- Az Audi TT első generációja ikonná vált, a második generáció fokozta a sportosság élményét, a harmadik generáció pedig egy igazi sportautó lesz, amelyben a technika még inkább átélhető lesz – nyilatkozta a Győrben készülő autóról Ulrich Hackenberg, az Audi AG fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.

A TT sportautó

Az Audi TT fejlesztése 1994 szeptemberében a kaliforniai Audi Design Centerben kezdődött meg. A TT-t első alkalommal, koncepcióautóként, az 1995-ös frankfurti Motor Show-n mutatták be. A korábban még nem használt lézeres illesztés, ami a csavarok nélküli összeszerelést teszi lehetővé, az Audi TT első generációján kezdték el alkalmazni. A TT a man-szigeteki TT motorversenyen rendszeresen sikerrel szereplő NSU miatt kapta a nevét. Az NSU 1911-ben kezdte a TT versenyeken való részvételt, majd később egyesült azzal a céggel, ami jelenleg az Audi nevet viseli.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....