Toyota Corolla

Gazdára talált a világ második legizgalmasabb Toyota Corollája

2019.04.14.

A közelmúltban különleges csemege került fel egy amerikai autós aukciós weboldalra: Fredric Aasbø drift-világbajnok előző versenyautója – egy hátsókerék-hajtású Toyota Corolla!

Fredric Aasbø nevét jól ismerik a driftsport rajongói: a norvég fiatalember Észak-Amerikától Ázsián át Skandináviáig bajnoki címet szerzett gumipusztító sportágában, amelyet Formula Drift világbajnoki címével koronázott meg. Egész hivatásos pályafutását Toyoták volánja mögött töltötte, jelenleg egy GT86-ossal versenyez az Európa-bajnokságban - írja a cég közleménye. 
 
Magától értetődő, hogy egy világbajnok mindig a legtökéletesebb autóval vág neki az új szezonnak, ám amit Fredric Aasbø már kinőtt, az a világ driftversenyzőinek 99 százaléka számára továbbra is hatalmas szakmai kihívást, előrelépési lehetőséget jelent. Ezért amikor az autót építő Papadakis Racing úgy döntött, elárverezi az autót, ádáz küzdelem indult a norvég versenyző egykori társáért.
 
A 2017-es Formula Drift Pro bajnokság specifikációi szerint épített autó orrában egy 2.7 literes, kéjgáz-befecskendezéses turbómotor dolgozik. Az eredeti versenykivitelében több mint 1000 lóerős erőforrás 9000/percig pörög el vidáman, üzemanyag-ellátásáról hengerenként két befecskendező gondoskodik. A motor négyfokozatú kéziváltón, karbon kardántengelyen, valamint a negyedik generációs Toyota Suprából származó, zárt differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó tengelyt – ez az átalakítás önmagában legendává tette a Papadakis Racing nevét a szakmában. 
 
A hegesztett csővázhoz RS-R versenyfutómű kapcsolódik, a driftsportban elengedhetetlen, 65 fokos extrém bekormányzási szöggel. Az utastérben leszerelhető Sparco kormánykerék, Takata versenyülések, valamint egyedi műszerpanel várja a pilótát. Vastag bukócsövek és beépített tűzoltó berendezés gondoskodik a biztonságról. Audiorendszer értelemszerűen nincs, annak a helyére szerelték be a motor indítására, az ablaktörlő működtetésére, valamint a kéjgáz-befecskendezés indítására szolgáló kapcsolókat.
 
 
A tulajdonos Papadakis Racing semmit nem szerelt ki az autóból, sőt, a cserealkatrészeket és az extra kerekeket is adta hozzá. A kikiáltási árban természetesen a versenyzésre feljogosító tanúsítványok és papírok is benne foglaltattak. Az autó mindössze egy szezonban versenyzett, ezalatt igazoltan 200 kört tett meg, és az évad végére egyéni második helyezést, valamint konstruktőri bajnoki címet hozott a csapatnak. Az autó megfelel a 2019-es Formula Drift előírásoknak, így új tulajdonosa akár azonnal hozzáláthat a versenyzéshez – feltéve, persze, hogy eltávolítja a karosszériáról a csapat és a szponzorok matricázását.
 
Az autó végül 46 ezer 100 dollárért talált új gazdára – ez a körülbelül 13 millió forint akkor is jutányos ár a hátsókerék-hajtású drift-Corolláért, ha csupán kiállítási tárgynak szánja új tulajdonosa. Bízunk azonban abban, hogy a világ második legizgalmasabb Toyota Corollája keresztben száguldva töltheti majd hátralévő napjait.
 
És hogy Fredric Aasbø egykori versenyautója miért nem a legizgalmasabb Corolla a világon? Egyszerű: ez a cím immár azt a 2019-es modellévi Corollát illeti, amelyet a Papadakis Racing tavaly ősszel, a legnagyobb titokban épített át hátsókerékhajtású driftautóvá. Az új generációs Corolla nagyobb torziós szilárdságú, mélyebb tömegközéppontú vázszerkezete a korábbinál is optimálisabb kiindulási alapot jelentett a bevált recept finomításával megépített versenyautóhoz.
Fotók: Toyota, Papadakis Racing

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
Nehéz volt bejutnia a Fehér Ház flottájába, mert több amerikai elnök szerint úriemberhez méltatlan....
2022.08.09
Júliusban 205.911 személygépkocsit szereltek fel először rendszámmal, ami 12,9 százalékos csökkenés....
2022.08.09
A 2021-es baleseti statisztikák történelmi mélyponton zártak. 2022 első öt hónapjában azonban ismét....
2022.08.09
Pátkai Zsolt autóipari beszállítóként pontosan tudja, mi a különbség minőség és minőség között.....
2022.08.09
A legendás, Can-Am enduro és cross motorok születésének ötvenedik évfordulójára, a márka visszatér....
2022.08.09
Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is....
2022.08.09
A legelsőtől egészen az RS 6 legújabb generációjáig – Stephan Reil már a kezdetektől nagyban....
2022.08.09
Izgalmas csomagot dolgozott ki városi szabadidőjárművéhez a Toyota. A Yaris Cross GR Sport a Toyota....
2022.08.09
A Ferrari 23 555 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Az ok: fékproblémák szinte minden....
2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....