Genfi Autószalon
Egy új korszakot jelez a BMW történetében a 2-es Active Tourer, a jövőben ugyanis egy sor új, elsőkerék-meghajtású modell érkezik majd a rugalmasan alakítható új padlólemezre, amelyet már a tavaly bemutatott új Mini is megkapott. többek között erre épül majd a következő X1 és az 1-es szedán is.
Az ősztől megvásárolható BMW nemcsak azért szokatlan autó a márkától, mert keresztmotoros, elsőkerék-meghajtású és családi egyterű, de azért is, mert háromhengeres motor hajtja. Az 218i 1,5 literes benzines turbómotorja már szintén ismerős lehet a Miniből. A 136 lóerős motor átlagfogyasztása 4,9 liter. A 218d jelzésű, 4,1 literes fogyasztású 150 lóerős dízelmotor viszont négyhengeres, de jövőre lesz négyhengeres benzines és háromhengeres dízel is.
Egy éven belül csatlakozik a kínálathoz a 216d, a 220d, a 225i, a 225i xDrive, és a 220d xDrive is. Felárért nyolcfokozatú automataváltó és összkerékhajtás is rendelhető. a 225i jelzésű csúcsmotor egy 231 lóerős kétliteres turbó, amely 6,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az egyterűt.
A 4342 mm hosszú, 1800 mm széles és 1555 mm magas 2-es Active Tourer 18 mm-rel rövidebb, de 15 mm-rel szélesebb, mint a Mercedes B-osztály, a magasságuk megegyezik, mint ahogy az alapváltozatok 1320 kilogrammos tömege is. A helytakarékos keresztmotoros elrendezés miatt a belső tér tágasabb, mint a hasonló méretű BMW-ké, az első ülések magasan vannak, hogy jó legyen a kilátás. A csomagtartó 468 literes alaphelyzetben, bővítés után viszont a másfél köbmétert is meghaladja a befogadóképessége. A hátsó ülések 40-20-40 arányban hajthatók le.