járműgyártás

Friss motorokkal és sportverzióval érkezik az új Toyota Land Cruiser

2021.04.09.

Orosz forrásból kiszivárgott tervrajzok alapján meglehetősen pontos képet alkothatunk a hamarosan bemutatkozó, új generációs Toyota Land Cruiserről. A vadonatúj műszaki tartalmat tudatosan ismerős gúnyába öltöztetik.

Az új generációs Toyota Land Cruiser, a J300 oroszországi homologizációjához szükséges műszaki vázlatok szivárogtak ki és kerültek fel az internetre egy kurd blogger jóvoltából. A forrás tulajdonképpen mindegy is, a lényeg, hogy a rajzok hitelesnek tűnnek, összecsengenek a modellről korábban szerzett értesülésekkel, és puszta létezésükkel valószínűvé teszik, hogy hamarosan hivatalosan is bemutatkozik a Toyota ikonikus terepjárójának új generációja.

A várhatóan Land Cruiser 300 néven forgalomba kerülő új széria első pillantásra nem tűnik többnek a jelenlegi modell közepesen alapos frissítésénél. Ez azonban nem véletlen: a 2007 óta forgalmazott, jelenlegi típus (J200) a mai napig rendkívül népszerű, tavaly több elsődleges piacán is hirtelen megugrottak az eladások, amikor felröppent a modellfrissítés híre. Az alapvető vonalvezetés ugyanolyan marad, de a részletmegoldások feszesebbek, modernebbek és sportosabbak is lesznek.

A motorházfedél plasztikusabb, feszesebb rajzolatú. A keskenyebb fényszóró LED-es technológiát valószínűsít, a kerékdobok pedig műanyag toldást kapnak, a C- és D-oszlop közötti oldalablak viszont hegyesebb, dinamikusabb vonalvezetésű lesz. Fontos újdonság, hogy az A-oszlop tövéből az ajtólemezre költözik a külső visszapillantó tükör, ami sokkal jobb körkörös kilátást enged. A hírek szerint nő a tengelytáv, és csökkennek a túlnyúlások: a tervezők nem növelték tovább az autó tekintélyes méreteit, javították ellenben a helykínálatot. Az egyszerűsítés áldozata lett a vízszintesen osztott csomagtérajtó, cserébe akár 20 colos keréktárcsákat is választhatunk majd az autóhoz.

Az utastérben a középkonzol fölé magasodó, hatalmas érintőképernyő, teljesen áttervezett kormánykerék, elektronikus fokozatválasztó kar, valamint a vezető térdtámaszára (a középkonzol bal alsó részére) csoportosított funkcióvezérlő gombok teremtenek modern, elegáns környezetet. A nyomógombok között az első és hátsó differenciálmű reteszelésére szolgáló kapcsolókat is megtaláljuk; hátul egyébként részlegesen önzáró differenciálművet kap az autó. A motorindító gombra több variációt is készítettek a tervezők, az egyik a jól ismert GR logót kapta: erről később még szót ejtünk.

A lényeg ugyanis, hogy az új generációs Land Cruiser a Toyota TNGA-F platformjára épül, amely megőrzi ugyan a jól bevált létravázat, ám azt a márka személyautóiból ismert kényelmi, szórakoztató és biztonsági funkciókkal kombinálja. A Toyota összes jövőbeli pickupjának és terepjárójának az alapjául szolgáló platform vadonatúj motorokat is hoz – és itt válik érdekessé a történet.

Az biztosnak tűnik, hogy a modell továbbra is elérhető lesz az elődből (valamint tucatnyi más Toyota terepjáróból és pickupból) ismerős 4.0 literes, V6-os 1GR-FE szívómotorral, újdonságként pedig megkapja azt a 3.5 literes, ikerturbós, hathengeres benzinmotort (V35A-FTS), amely a Lexus LS 500-ban debütált négy évvel ezelőtt.

Az igazán izgalmas lehetőségekről még csak valószínű feltételezésként beszélhetünk. A TNGA-F platformhoz nemcsak új dízel- és benzinmotorok, de hibridek is készülnek majd. A 3.3 literes, V6-os dízelmotor akár tízfokozatú automata sebességváltóval, 250 lóerő körüli teljesítménnyel kerülhet a Land Cruiserbe; ugyanezt a motort 50 lóerős villanymotorral kiegészítve 280 lóerő körüli rendszerteljesítményű full hibrid hajtásláncot kapunk, amellyel akár 8,4 literes átlagfogyasztást is elérhet a modell. A fent említett V35A-FTS blokk is megjelenhet hibrid konfigurációban: ekkor 400 helyett 430 lóerő körüli teljesítménnyel számolhatunk.

A korábban felvetett GR modellváltozatba kerülhet bele az a 4.0 literes, ikerturbós V8-as, amelyet régóta hoznak hírbe a Lexus LC-F sportkupéval. A 600 lóerős motor alapkivitelében félelmetesen erős erőforrásnak ígérkezik és tökéletes alap volna egy 700 lóerős plug-in hibrid csúcsmodellhez. Ez a motor azonban - ha meg is valósul - aligha kerül forgalomba 2025 előtt.

Fotó: Toyota, koleca.ru

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.08
2025 elején több mint 61 millió gépjárművet regisztráltak Németországban. Ezek túlnyomó többsége,....
2025.03.08
Sok szempontból fordulópontot jelentett a Magyar Suzuki életében, amikor 2015-ben elkezdte gyártani....
2025.03.08
A Porsche Hungaria Innovációs és Tréning Centruma (ITC) adott otthont február közepén az Autós....
2025.03.08
Szokatlan látogatás Bécsben: A Lufthansa Airbus A350-esnek meg kellett állnia az osztrák fővárosban....
2025.03.07
…egy prémiumra, 80.000 km-nél… ..
2025.03.07
A KunlunChem kínai elektrolitgyártó cég Szolnokon építi fel az első európai üzemét, a....
2025.03.07
430 lovas V8 egy kevesebb, mint 3 méteres kaszniban? Hell yeah! ..
2025.03.07
Összeütközött két kamion Felsőzsolca és Szikszó között, a 3-as főút 193-as és 194-es....
2025.03.07
Ötven éve annak, hogy 1975-ben, a tél utolsó napján napvilágot látott egy nagyon formabontő és....
2025.03.07
A rendőrök egy héten keresztül ellenőrzik a passzív biztonsági eszközök használatát Magyarország....