Ford
A Ford öt vadonatúj, illetve jelentősen átdolgozott modellel száll versenybe az európai SUV- és crossover-piacon. A hároméves projekt első lépéseként 2016 elején jelenik meg a márkakereskedésekben az Edge nagyméretű SUV, ami az idei Frankfurti Autószalonon mutatkozik be.
A Ford 2016-ra mintegy 200.000 SUV értékesítését tervezi Európában, ami a 2013-as adatokhoz képest 200 százalékos növekedést jelentene. Az európai piacon 2014-ben értékesített személygépkocsik 20 százaléka volt SUV, az IHS iparági elemző becslései szerint azonban ez az arány 2020-ra eléri majd a 27 százalékot.
– Az elmúlt évtizedekben a Ford a világ élvonalába tartozott az SUV-k terén, és most olyan kínálatot vezet be Európában, ami felvonultatja mindazokat a tulajdonságokat, amelyek miatt népszerűvé váltak ezek az autók a kontinensen. Ilyen például a stílusos formatervezés, a lendületes vezetési élmény és az alacsony fogyasztás is – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Az SUV-k iránti kereslet egyre élénkebb, s ehhez igazodik majd a Ford kínálata is, amiben a minden tereppel megbirkózó masszív terepjárók mellett a városi közlekedésre tervezett sportosabb modellek is megtalálhatók.”
A Ford idén a népszerű Kugát is továbbfejleszti; az autó új fényezésekkel érkezik, és az extrák listáján a 8 colos érintőképernyővel kiegészített SYNC 2 technológia is szerepel majd. A Ford emellett az EcoSport kompakt SUV jelentős mértékben továbbfejlesztett változatát is bemutatja: a vásárlók ezentúl olyan változatot is rendelhetnek, amelynek a hátsó ajtajára nem szereltek fel pótkereket. A megújult EcoSport modellt kifinomultabb utastér, jobb teljesítmény és dinamikusabb vezetési élmény jellemzi, s az új változat a Kugával együtt mutatkozik be Frankfurtban.
A Ford Oroszországban is növeli SUV-értékesítését; az ottani modellkínálatban többek között az Explorer, a Kuga és az EcoSport is szerepel majd.