fenntartható közlekedés

Frankfurt am Main 20 km/órás sebességkorlátozást vezet be a belvárosban

2023.11.13.

Autószegény városközpontot akar a német nagyváros.

Kevesebb autó legyen Frankfurt belvárosában. A város számos utcában 20 km/órás sebességkorlátozást vezet be. És további intézkedések következnek – írja a Spiegel.

"A továbbiakban nem szabad parkolóházból parkolóházba autózgatni vagy autóval pózolni a városközpontban" - mondta Wolfgang Siefert (zöldek) a közlekedési osztály vezetője a Német Sajtóügynökségnek. Ha kevesebb autó van az úton, akkor javul a tartózkodás minősége. Nem egy autómentes városközpont a cél, hanem inkább egy autószegény.

Fotó: frankfurt.de/a város hivatalos honlapja. Fotó: Stefan Maurer

A limit december elején érkezik a tőzsde városába, majd blokkokban valósul meg – mondta Siefert. A területet forgalomcsillapított üzletterületté nyilvánítják. A terv az, hogy a mellékutcákban korlátozzák a sebességet. A főutcákon – például a Berliner Straße-n – minden a megszokott marad.

2022 óta Frankfurt am Main is tagja a „Livable Cities and Communities” kezdeményezésnek, amelyben mára több mint 900 város, közösség és kerület fogott össze. Többek között nagyobb teret követelnek a sebességkorlátozásra.

További intézkedéseket terveznek

Frankfurtnak a 20 km/órás sebességkorlátozás mellett más tervei is vannak. Az utcákban is megszűnnek a parkolóhelyek. „Ha autóval szeretne bejönni Frankfurt belvárosába, továbbra is megteheti, majd behajthat egy parkolóházba” – mondta az osztályvezető. Továbbra is lesznek mozgássérült parkolóhelyek és taxi parkolóhelyek, valamint több kiszállítási és rakodózóna.

A parkolóhelyeket bővíteni kívánják a kerületekben, így a továbbiakban nem lehet ingyenesen parkolni. Ennek eredményeként mindenkinek jobban kell közlekednie, beleértve azokat is, akik az autókra támaszkodnak – mondta Siefert.

A tervek szerint a többi mellékutcát is kerékpárbaráttá alakítanák, kezdetben ideiglenesen, ahogy az más helyeken már megtörtént. Ezzel kapcsolatban sok a kritika. Siefert azt mondta, kérdésesnek tartja, hogy a kritikusok vannak-e többségben. Ezt kell mutatniuk a következő évben a kísérő elégedettségi felmérések eredményeinek. „Számos üzenetet is kapunk, amiben ez nagyon üdvözlendő” – mondta a zöld politikus. Mindig kell a meggyőzés. Nem zárható ki azonban a fejlesztés sem.

Az intézkedések a klíma védelmét szolgálták, vonzóbbá tették a köztereket, és biztosították, hogy végre minden közlekedési mód egyenlő elbánásban részesüljön – mondta Siefert. Nem kerülhetjük el az újratervezést – fogalmazott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.30
Filmszerű jelenetek játszódtak le Medgyesegyházán, amikor egy személyautó vezetője nekiment egy....
2024.09.30
Nem veszi el a gázt a német gyártó, egy sor újdonsággal jelentkezik az év végéig. ..
2024.09.30
Nagy erőket mozgósított a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) és a Budapesti Közlekedési Központ....
2024.09.30
A finn megszerezte negyedik győzelmét a 2024-es szezonban, a második helyen a csapattársa, Elfyn....
2024.09.30
A világ vezető New Energy Vehicle (NEV) gyártója, a BYD, bejelentette részvételét a 2024-es Párizsi....
2024.09.30
Az új regisztrációs listák élén a VW egyre több tűszúrást érez más gyártóktól. A Golfnak ismét utat....
2024.09.30
Az új járművek szénlábnyomát vizsgáló Green NCAP szervezet értékelésén a Toyota középkategóriás....
2024.09.30
A 49-es kilométernél, a Budapest felé vezető oldalon hajtott egymásba két autó és egy kisbusz –....
2024.09.30
Továbbra is akadnak utak, amiket még mindig csak korlátozottan lehet használni, és van olyan....
2024.09.30
Június 1. és augusztus 18. között 159 400 hívást kapott az ÖAMTC, az Osztrák Autóklub....