Continental Automotive Hungary

Forradalmian új fékrendszer készül Budapesten - interjú

2016.08.09.

A Continental budapesti gyárában készül az Alfa Romeo Giuliában bemutatkozó MK C1 fékrendszer vezérlő egysége, amellyel dinamikusabb, hatékonyabb fékezést és rövidebb féktávot lehet elérni. A termékbevezetési csoport felelős vezetőjét, Somogyi Pétert a Jármuipar.hu szólaltatta meg.

 
 Hogyan indult el az MK C1 gyártása Budapesten?
 
- A Continental In the region – for the region mottója alapján igyekszik minden földrészen jelen lenni a helyi piac kiszolgálására. Ennek szellemében kapott megbízást a budapesti gyár 2014-ben a frankfurti központban fejlesztett termék gyártására. A gyártó lokáció kiválasztásában természetesen az is szerepet játszott, hogy az elmúlt 15 évben Budapest jelentős iparosítási és gyártási tapasztalatot halmozott fel hasonló vezérlő egységek gyártásában. A gyártás elindítása csapatmunka volt. A meglévő termék specifikációk alapján a termék iparosításában már a budapesti mérnökök is részt vettek. A berendezések jellemzőinek megállapítása, beszerzése, telepítése és gyártásba állítása volt a helyi mérnökcsapat fő feladata. Ez a folyamat 2014  első negyedévétől 2015 nyár közepéig tartott, utána megkezdődhetett  az előszéria gyártása. A szériagyártás 2015 novemberében indult.
 
 - A gyártás beindításához milyen speciális összetevők kellettek?
 
- Az MK C1 fékrendszer igazi újdonság a piacon, de a gyártástechnológiai megegyezik a korábban már jól bevált, kiforrott elvekkel, így bár a termék funkciója forradalmian új, a gyártás stabil és bejáratott folyamatok alapján történik.
 
 - Az MK C1-révén hogyan érhető el jelentősen nagyobb fékerő?
 
- A hagyományos hidraulikus fékrendszerek esetén a sofőr a pedálon és a főfék-munkahengeren át direkt kapcsolatban van a kerekekkel. Ebben az esetben a fékezést egy vákuum rásegítő rendszer támogatja. A fékezés dinamikája és ereje nagyban függ a vezetőtől, annak képességeitől. Az MK C1 ezzel szemben egy elektro-hidraulikus fékrendszer. Az új termék esetében a sofőr nincs direkt összeköttetésben a kerekekkel, a fékpedál lenyomásával csak egy fékezési jelet generál. A fékezési jel mértékének megfelelő féknyomást az MK C1 egység elektromos motor segítségével állítja elő. Ezzel nagy mértékben nő a fékezési komfort, a fékhatás kevésbé függ a sofőr képességeitől. Mindemellett a rendszer tartalmazza az összes hagyományos rendszerben található biztonsági funkciót is (ABS, ESC).
 
 - Pontosan mi készül Budapesten?
 
- Maga a teljes MK C1 fékrendszer több részből áll. A végterméket Frankfurtban szerelik össze, melynek két legnagyobb összetevője a hidraulika tömb a szelepekkel (H-block) és az elektromos vezérlőegység (ECU). Az utóbbi készül a magyar fővárosban. Az ECU-hoz a világ minden részéről szerzünk be elektronikai és mechanikus alkatrészeket többek között a Continental veszprémi gyáregységétől is. Büszkék vagyunk arra, hogy a rendszer egyik fő összetevője itt készül Budapesten.

A cikk teljes terjedelmében a Járműipar.hu autóipari portálon olvasható. 

Forrás: 
jarmuipar.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.19
Egyke elektromos Škodák, amikből nem is lesz több. ..
2025.12.19
A téli szünetben minden nap várja utasait a Gyermekvasút, és a hagyományokhoz hűen feldíszített....
2025.12.19
Az MG Motor története során először érte el az évi 300 000 darabos értékesítést az Egyesült....
2025.12.19
A belügyminisztérium Bécsben bejelentette a határvédelem új irányát. A katonai támogatási bevetést....
2025.12.19
Németország új szintre emelte a digitális közlekedésbiztonságot: a járművek műszerfala valós időben....
2025.12.19
Több mint két és fél évtized szolgálat után búcsúzik Budapest útjaitól az Ikarus 412-es autóbusz, a....
2025.12.19
Az önvezető autók és drónok világába kalauzolja a nézőket a nemzetközi ismeretterjesztő csatorna, a....
2025.12.19
Rendőröket és tűzoltókat riasztottak, miután bikák kószáltak a közúton Eperjesen és közelében -....
2025.12.19
A Toyota olykor jelentős változásokat vezet be: a gyártásban a kaizen, azaz a folyamatos fejlesztés....
2025.12.19
Bár a német üzletemberek elejétől fogva látták, mennyire kockázatos engedni a kínai befolyásnak és....