Formula E

A Formula E egy pilóta szemével

2019.06.03.

A Nagy Futam alkalmával az ABB lehetőséget biztosított több újságíró számára, hogy közvetlenül Jérome D’Ambrosio Formula E pilóta számára tegyenek fel kérdéseket. Bár a sorozat Magyarországon még nem szerzett valódi rajongótábort, komoly potenciál van benne, így érdemes kicsit jobban belemenni a verseny részleteibe, erre pedig nem is lehet jobb alkalom egy pilótával való beszélgetés!

A Belga pilóta korábban versenyzett a FP2-ben, majd a Forma 1-ben is próbálkozott, tesztpilóta volt a Renault és a Virgin csapatokban, majd 2011-ben egy teljes szezont versenyzett utóbbi konstruktőr színeiben. A Forma E-ben már a legelső, 2014-es verseny óta jelen van, így ha valaki, ő komoly ismeretekkel rendelkezik a Forma E világáról.

Milyen a Forma E a legfontosabb sorozatnak számító Forma 1-hez képest? Vetődött fel az alapvető kérdés és D’Ambrosio szerencsére nem kezdett egyoldalúan az aktuális terepéről beszélni. Mint mondta, egy Forma 1 autó vezetése semmihez sem hasonlítható, egyszerűen az a csúcs és az is marad, ugyanakkor versenyzés szempontjából számára nagyobb kihívást jelent a Forma E, hiszen az akkumulátorokkal való spórolás és az elektromos hajtás teljesen más, mint amit hagyományos versenyzésben megszokott. Kétségtelen, hogy a versenyek izgalmasabbnak tűnnek és ez szerinte is így van, első sorban annak köszönhetően, hogy az előzés jelentősen könnyebb az elektromos versenyen.

Véleménye szerint azért is különösen fontos a Forma E, mert az autóversenyzésnek követnie kell az mobilitási trendeket és jelenleg az elektromos autók feltörésének időszakában élünk, így adja magát, hogy legyen egy elektromos sorozat. Bár ezzel sokan vitatkoznának, szerinte az elektromos autók jelentik a jövőt, ezért idővel a Forma E lesz a legfontosabb sorozat. Meglátjuk!

Az általa elmondottak alapján az embernek olyan érzése támad, hogy a Forma E jelenleg inkább egy show, mint kegyetlen versenykörnyezet. A versenyek előtt szavazni lehet a kedvenc pilótánkra, aki ha benne van az öt legtöbb szavazatot gyűjtő versenyző között, extra energiát kaphat a versenyre, hogy így javuljanak az esélyei. A Show része az is, hogy szinte kizárólag városi pályákon versenyeznek, így nagyobb tömeget tud vonzani az egyelőre gyerekcipőben járó sorozat.

D'Ambrosio egyébként imádja a városi versenyeket és nagyon szeretne egy budapesti nagydíjat is, ugyanis már sokszor járt itt nálunk, köszönhetően magyar származású feleségének. A belga pilóta olyan lelkesédessel beszélt az elektromos technológiáról, hogy természetesen felmerült a kérdés, milyen autót használ otthon, Monaco-ban. Sajnos a márkát nem nevezte meg, de a mindennapokban egy kicsi, elektromos városi autóval jár, de van egy igazán erős, benzines autója is otthon, amit szintén nagyon szeret.

Jerome D’Ambrosio igazán szimpatikus, két lábbal a földön járó pilótának tűnt, aki valóban szereti azt, amit csinál. Az idei szezonban jelenleg az ötödik helyen áll, érdemes lesz követni a további versenyeket is, mert komoly izgalmakat tartogatnak még.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....