utánpótlás
A legnagyobb visszhangja egyértelműen Charles Leclerc leigazolásának volt, ami nyilván nem csoda, hiszen a mezőny talán legnagyobb népszerűségnek örvendő (vagy éppen nem örvendő) pilótáját, Kimi Raikönnent váltja a Ferrari volánja mögött. Leclerc mindössze huszonegy éves és bár még csak egy szezont töltött a száguldó cirkuszban, bizonyította, hogy helye van a mezőnyben, ugyanakkor a piros autó még így is óriási lépésnek tűnik.
Sokan osztják azt az álláspontot, mely szerint Leclerc következő szezonja nemcsak a saját, ha nem csapattársa, Vettel karrierjét is meghatározhatja. Vettel már volt hasonló helyzetben még 2014-ben, amikor négyszeres világbajnokként egy tapasztalatlan tehetséget kapott maga mellé Daniel Ricciardo személyében. Abban a szezonban Vettel nem tudott nyerni, a Red Bull mindhárom győzelmét az ausztrál szállította.
Ha Leclerc is képes lehet meglepni Vettelt, a német nehéz helyzetben találhatja magát. A Ferrari 11 éve nem nyert, ha a következő szezon úgy alakulna, hogy az új srácnak több esélye van, Vettel kénytelen lenne beállni mögé. Azt pedig hogy Vettel hosszú távon vállalja a másodpilóta szerepét, legalább olyan nehéz elképzelni, mint hogy az olaszok nem neveznék ki a következő világbajnokukat első számú versenyzőnek.
Daniel Ricciardo távozása után a Red Bull maradt a régi jól bevált receptnél: előléptette az erősebbnek tartott Toro Rosso pilótát, így Pierre Gasly jövőre már a „nagyok” között versenyezhet, akár a világbajnoki címért. Tehetsége kétségtelen és valószínűleg a Forma 1 összes szurkolóka izgatottan várja, hogy mire megy a szintén ebbe a korosztályba tartozó, de évek óta az élmezőnyben versenyző Verstappen csapattársaként.
Érdekes helyzetben van Esteban Ocon, a Force India fiatal pilótája, akiben egyértelműen megvan a potenciál, hogy Leclerc és Gasly társaságában a jövő egyik nagy bajnoka legyen. Ennek ellenére itt vagyunk két futammal a szezon vége előtt és a francia tehetsége nem tudja, hogy jövőre versenyezhet-e a száguldó cirkuszban. Pedig a trió közül ő rendelkezik a legtöbb tapasztalattal.
Ocon és Gasly között az összhang egyébként erősen döcög. Gyerekkorukban barátok voltak, Ocon elbeszélése szerint egykori barátja karátja egy egyszerű kérdéssel kezdődött, amit Ocon apja tett fel régi barátja fiának: „Pierre, miért nem próbálod ki Esteban gokartját?”. Ezután a két gyerek együtt gokartozott, de idővel megromlott az összhang. „Elkezdtem megverni és ezt nem viselte jól.” – összegezte Gasly.
Persze nem állítanánk, hogy a többi fiatal nem érhet oda idővel, de Gasly és Leclerc már odaért, ahova minden pilóta vágyik, míg Ocon körül konszenzus van azzal kapcsolatban, hogy képességei alapján idővel neki is jár majd egy top autó. Erre jelenleg legjobb esélye a Mercedes csapatánál van, de csak Bottas szerződésének lejárta után.
Képek: Formula1.com