NÚSZ Zrt.

Forgalmi rekordot hozott az iskolakezdés Budapestre

2020.10.02.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) kamerái minden eddiginél nagyobb hazai személygépjármű-forgalmat láttak a tanévkezdés első napjaiban a budapesti agglomeráció díjköteles gyorsforgalmi útjain. Voltak olyan napok, amikor meghaladta a 490 ezret a hazai felségjelzésű járművek kamera alatti áthaladásának száma. A tavalyi csúcs ugyanebben az időszakban csak 423 ezer, 2018-ban pedig a 385 ezer körül alakult.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Üzleti Intelligencia Osztálya a Budapest agglomerációjában (M0, M1, M2, M3, M4, M5, M6, M7 gyorsforgalmi utakon és az 51-es főúton) a hazai e-matrica rendszerben közlekedő magyar felségjelzésű gépjárművek forgalmát vizsgálta meg a 2020. szeptember 1–15. közötti időszakban, hétköznapokon. A fővároshoz legközelebb eső, fix portálok által látott járműáthaladások számát a 2019-es és a 2018-as év hasonló időszakának adataival vetette össze.
 
A napi forgalmi adatok azt mutatták, hogy míg idén a vizsgált időszakban átlagosan napi 450 ezer körül mozgott a járműáthaladások száma hétköznapokon az említett helyeken, addig tavaly csak 390 ezer, 2018-ban pedig átlagosan 359 ezer járműáthaladást érzékeltek a NÚSZ Zrt. kamerái ugyanebben az intervallumban. Ez idén 16, míg tavaly 8 százalékos növekedést jelentett az előző év adataival összehasonlítva. Idén szeptember elején voltak olyan napok, amikor a 490 ezret is meghaladta a hazai felségjelzésű járművek NÚSZ-kamerák alatti áthaladásának száma. A tavalyi csúcs ugyanebben az időszakban ugyanott 423 ezer, 2018-ban pedig a 385 ezer körül alakult.
 
Az idei esztendőben tapasztalt nagyobb arányú forgalomnövekedés vélhetően részben annak tudható be, hogy a koronavírus-járvány következtében általánosságban többen választják az autót a tömegközlekedés helyett a munkába, iskolába jutáshoz – mondta Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.
 
A NÚSZ külön is kielemezte a gyorsforgalmi utak bevezető szakaszán található díjellenőrző kamerák adatait. Csak a személyautók (D1 kategória) és motorok (D1M kategória) esetében átlagosan közel 39 ezer járműáthaladást lehetett látni kora reggel, 4 és 8 óra között a már említett fővárosba vezető, fix portállal rendelkező utakon. Ez a szám a tavalyi év hasonló időszakában 35 ezer, 2018-ban pedig szűk 33 ezer volt. (A forgalomnövekedés a két járműkategória esetén idén bő 10, tavaly körülbelül 5 százalékos volt az előző év adataihoz képest.)
 
Szeptember első két hetében, reggelente a legnagyobb forgalmat általában az M3-as autópálya vezette Budapest felé (4 és 8 óra között 12-15 ezer járműáthaladás), az M7-es esetében 8-10 ezer, az M4-esen pedig 7-8 ezer áthaladást rögzítettek a NÚSZ díjellenőrző kamerái az összes díjkategóriát figyelembe véve.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..