kutatás

Ford Trendfigyelő Tanulmány

2019.12.30.

Az állandó összekapcsoltság korában a fogyasztók magányosabbak, mint valaha, és nehezebben bíznak meg kapcsolataikban és a vállalatokban.

Az idén immár nyolcadszorra közzétett Tekintsünk előre a Forddal trendfigyelő tanulmányban a Ford Motor Company globálisan domináns témaként jelöli meg a bizalmat, és kideríti, hogy a vállalatok hogyan nyerhetik vissza azt.

„Egyre több a globális szintű változás. Az intézményekbe, márkákba és kapcsolatokba vetett bizalom hiánya miatt az emberek többsége extrém módon túlterhelt érzelmileg,” hívja fel a figyelmet Sheryl Conelly, a Ford globális fogyasztói trendekkel és jövőkutatással foglalkozó menedzsere. „Az emberek szeretnének hinni abban, hogy a vállalatok helyesen teszik a dolgukat, de a vállalatoknak erre okot is kell adniuk. A Fordnál továbbra is kiemelt figyelemmel összpontosítunk arra, hogy javítsuk az ügyfelek és közösségeik életét. Így továbbra is bizalmi viszony maradhat közöttünk, ami lehetővé teszi az együttes előre haladást.”

A világszintű közvélemény-kutatás során Amerikában, Ázsiában, Európában és a Közép-Keleten 14 országban tettek fel kérdéseket. A tanulmányból kiderül, hogy az emberek kapcsolataiba, közösségébe, megválasztott képviselőibe vetett hitének kulcsfontosságú hatása van a hétköznapjaikra. További, a tanulmányban szereplő vásárlói trendek:

  • Egyes-egyedül: A magányosság világméretű járvánnyá vált. Különösen a fiatal emberek körében elterjedt. A Z generációhoz tartozó fiatalok 62 százaléka alapvetően egyetért azzal a kijelentéssel, hogy „rendszeresen magányosnak érzi magát”, és 50 százalékuk „gyakran társaságban is magányos”.

  • A felszín alatt: Egyre nagyobb az érdeklődés a vásárlói bizalom építésének eddig nem látott elemei iránt. A vásárlók szeretnék hinni, hogy a vállalatok helyesen cselekszenek, de ehhez be kell látniuk a kulisszák mögé. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „ha egy márka elveszíti a bizalmamat, akkor nincs visszaút”.
  • Felhívás: Az emberek elvárják a márkáktól, hogy a termékalapú beállítottságról átváltsanak az értékalapú beállítottságra – habár ez nem befolyásolja vásárlási döntésüket. A felnőttek 59 százaléka szerint a vásárlás kényelme fontosabb, mint a márka értékei.

  • Nagy elvárások: Az internetes vásárlások növekedésével a márkák iránti elvárások is növekszenek. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „manapság többet várok el egy márkától, mint régebben”.

  • A zöld paradoxon: A vásárlók az egész világon egyre inkább aggódnak a klímaváltozás miatt. Ez azonban nem ösztönzi őket cselekvésre: az emberek 64 százaléka nem változtatja meg a vásárlói szokásait a klímaváltozás megfékezése érdekében, mert úgy véli, hogy az ő döntése nem változtatna semmit.
  • Fontos az identitás: Egyre több szó esik a nyelvről és az identitásról. Ezen belül különösen arról, hogy az identitás látható és láthatatlan dolgokból tevődik össze: ilyen a szexuális identitás, a származás, a vallás és sok minden más. A felnőtteknek csak a 67 százaléka mondja, hogy „értem az egyik nemhez sem tartozás fogalmát (gender fluidity)”.

  • Második nekifutás: Új újraértékesítő (upcycle) vállalkozások modernizálták a világ másodlagos értékesítés kereskedelmét. Az úgynevezett újrakereskedés mozgalma egyre népszerűbb a kifinomult és intelligens vásárlók között. Így új életet kezdhetnek a használt divatcikkek, berendezések, elektronikus eszközök, háztartási cikkek, és más javak. Egyre többen mozdulnak ebbe az irányba, és a felnőttek 60 százaléka állítja, hogy „nyitottabb a használt cikkek vásárlására, mint öt éve volt”.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
A VIP kisbuszok zászlóshajója. ..
2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....