időjárás

A Ford Németországban építi fel az autóipar legmodernebb időjárási tesztlétesítményét

2014.11.26.

Az új kölni időjárási szélcsatorna akár 250 km/órás szél előállítására is képes, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének. Az új tesztközpontban a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok – ez utóbbi érték meghaladja a Tibeti Fennsík átlagos magasságát.

Németországban mérhetik majd a legalacsonyabb és legmagasabb hőmérsékleteket, a legszárazabb és legpárásabb klímát, nem beszélve a hurrikánerejű szelekről – mihelyt a Ford felépíti új időjárási tesztlétesítményét Kölnben. A vadonatúj, több millió dolláros beruházással létrehozott kísérleti központ – ami a tervek szerint az elmúlt évek legmodernebb szélcsatornás tesztlétesítménye lesz a világ autóiparában –, két szélcsatornája akár 250 km/órás szél előállítására is képes lehet, ami már majdnem megfelel egy 5-ös erősségű hurrikán sebességének. A tesztközpont laboratóriumában a tengerszinttől kezdve egészen 5200 méterig szimulálhatók a magasságok; ez utóbbi érték meghaladja a gyakran a ‚Világ Tetejének‘ is nevezett Tibeti Fennsík átlagos magasságát.

“Világszerte értékesített járműveink közel fele 1000 méternél magasabban fekvő régiókban, például az Alpokban vagy a Pireneusokban talál gazdára.” – avat be Barb Samadzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese.

“Új, világelső időjárási tesztlétesítményünk is világosan jelzi, hogy a Ford elkötelezetten igyekszik a legfejlettebb teszt-technológiákat alkalmazni, mivel vásárlóinknak kiváló minőségű, világszínvonalú autókat szeretnénk kínálni.”

A modern létesítményben négy elkülönített szoba is lesz, amelyekben az autókat mínusz 40 fokos sarkköri hidegre fagyaszthatják, vagy éppen 55 Celsius fokra hevíthetik, ami csupán 2,8 fokkal alacsonyabb a Szaharában valaha mért legnagyobb forróságnál. Mindemellett a levegő páratartalma is változhat, vagyis a központ technológiája ugyanúgy képes előállítani a legszárazabb sivatagok 10 százalékos páratartalmát, mint az esőerdők 95 százalékos klímáját. Az 5500 négyzetméter alapterületű, vagyis futballpályányi méretű tesztlétesítmény felépítése ugyanakkor a Ford kölni Merkenich tervezési központjának fontosságát is kihangsúlyozza, ami világszerte vezető szerepet játszik a Ford globális B- és C-kategóriájú modelljeinek formatervezésében és fejlesztésében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.01
Egy férfi 119 km/h-val száguldott Duisburg utcáin – egy 300 lóerős autóval és papucsban. Miután....
2025.04.30
B250e: az ügyfél típushibától rettegett, de más baja volt ..
2025.04.30
Donald Trump átmeneti szünetként jellemezte a gépjármű-alkatrészek importjára bejelentett....
2025.04.30
A Huawei vezette autós szövetség bemutatta a Maybach kínai riválisaként elkönyvelt, heteken belül....
2025.04.30
Egyedülállónak nevezte a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét a beruházás keddi....
2025.04.30
Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén. ..
2025.04.30
A Honda igazán magasra teszi a lécet a Nemzetközi Jazznapon a díjnyertes Jazz e:HEV, valamint a....
2025.04.30
Egy ittas román sofőr okozott balesetet az M5-ös autópályán, Lajosmizsénél: átszakította a vadhálót....
2025.04.30
A Peugeot kombik története és sikerszériája, több mint 75 évre nyúlik vissza. Igazi kasszasikerek,....
2025.04.30
Bár nem lesz elektromos népautó, mégis hatalmas érdeklődés övezi az Enyaqnál egy mérettel kisebb....