Ford

A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát

2014.06.03.

A Ford más vállalatok számára is felkínálja az autóban ülők – különösen a gyermekek és az idősek – biztonságát jelentős mértékben javító biztonsági övbe épített légzsák szellemi tulajdonát.

A biztonsági övbe épített légzsák szélesebb körű elterjedésével más területeken – például a katonai járművekben, a repülőgépeken vagy a hajókon – is magasabb szintűvé válhat az utasvédelem. A Ford az autóiparban elsőként, 2010-ben vezette be a biztonsági övbe épített légzsákot egy sorozatgyártású modellben, s a technológia azóta egyre több Ford és Lincoln jármű felszereltségi listáján jelenik meg.

A Ford más vállalatok és iparágak számára is felkínálja szabadalmaztatott biztonsági övbe épített légzsák technológiáját – még a konkurens autógyáraknak is. A licenc kiterjesztésének eredményeként szélesebb körben is elterjedhet a biztonsági övbe épített légzsák, így más autógyárak is magasabb szintre emelhetik az utasbiztonságot. A technológia egyéb közlekedési ágazatokban is alkalmazható, így jó szolgálatot tehet a katonai járművekben, az utasokat szállító repülőgépekben és helikopterekben, sőt a vízi közlekedésben is.


- A Ford hosszú távú elkötelezettsége a technológia demokratikus megosztására túlmutat saját ügyfeleinken – hangsúlyozza Bill Coughlin, a Ford Global Technologies elnök-vezérigazgatója. „A biztonsági övbe épített légzsák széles körű elterjedése jelentősen javíthatná a közlekedés biztonságát, és mérsékelhetné a sérülések mértékét – különösen a gyermekek és az idősebb emberek körében.”

A mindennapok során a biztonsági övbe épített légzsák ugyanúgy használható, mint a hagyományos biztonsági övek. Egy baleset során az öv az utas törzsén és vállán felfúvódva ötször nagyobb területen oszlatja szét a becsapódás erejét, megvédve az utas mellkasát a túlterheléstől, és mérsékelve a fej és a nyak előrebukását. A biztonsági övbe épített légzsák jelenleg a Ford Explorer, Flex, Fusion és a hamarosan érkező 2015-ös F-150 modellekhez, valamint Lincoln MKT és MKZ típusokhoz rendelhető meg (minden esetben a második üléssor külső üléseihez).

A Ford több, a biztonsági övbe épített légzsákra vonatkozó szabadalmat is megvásárolt a United Technologies Corp. vállalattól, hogy ezzel is elősegítse a technológia szélesebb körű meghonosítását. Mindebben segítséget nyújtott az AutoHarvest Alapítvány is: a nonprofit szervezet célja, hogy a feltalálók és az üzleti élet szereplői számára eddig példátlan mérvű hozzáférést biztosítson az új technológiák alkalmazásához.

- Annak reményében alapítottuk meg az AutoHarvestet, hogy az ilyen jellegű technológiák megosztása és közkinccsé tétele elősegíti a társadalom szolgálatát - fogalmaz David E. Cole, az AutoHarvest társalapítója és igazgatótanácsi elnöke. „Örömünkre szolgál, hogy e biztonsági technológia szélesebb körű elterjesztésében mi is szerepet vállalhatunk.”

További információ: http://autoharvest.org.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.19
Szárnyal a Nyugat által szankcionált orosz autópiac, amely a múlt hónapban a személygépkocsik....
2024.09.19
Jövő augusztusban a gyorsaságimotoros-világbajnokság, júliusban pedig a Superbike-vb fordulóját is....
2024.09.19
Igazi sikertörténet az X2, amelyből az első sorozat néhány éve alatt már 390 ezer talált gazdára.....
2024.09.19
Békéscsaba izgatottan készül a 27. Csabai Kolbászfesztiválra, amelyet idén október 24-27. között....
2024.09.19
Minden eddiginél kifinomultabb rendszert dolgozott ki a Toyota arra, hogy a felhasználók ne....
2024.09.19
A Dunán és mellékfolyóin érkező rendkívüli árhullám miatt összefogásra van szükség annak érdekében....
2024.09.19
A LEGO Csoport és a Formula 1 a mai napon bejelentette új, hosszútávú partnerségét, amivel céljuk,....
2024.09.19
A világszerte rohamtempóban terjeszkedő BYD felvásárolt egy német autóipari elosztóhálózatot, hogy....
2024.09.19
Szeptember 20-án, 11 órától várunk Benneteket itt, Facebook oldalunkon ÉLŐ-ben! - írja Facebook....
2024.09.19
Új, nehéz-tehergépjárművek számára kifejlesztett akkumulátortechnológiát mutatott be a CATL....