szakmai nap
A gyakorlati oktatók, gépész tanárok, autószerelő tanárok, szakmai vezetők részére, meghírdetett workshopon a Ford szakemberei osztották tapasztalataikat, elsősorban a Ford technológiákra alapozva. A workshop célja a szakmai közösség erősítése mellett az volt, hogy a képzés résztvevői betekintést nyerhessenek azokba a technológiai újításokba, amik internetről, tankönyvből egyelőre nem elérhetőek.
Míg az autóipari technológiák fejlődése rohamléptekkel halad előre, addig hazánkban beszűkültek az oktatási lehetőségek, és a végzett autószerelők is egyre inkább külföldön keresnék a boldogulást, pedig egyre nagyobb szükség van jól képzett, a XXI. századi technológiákat ismerő szakemberekre.
A szerelői szakma néhány éve hiányszakmává vált. Nincs elég szerelő a szervizekben, a hiány megérződik a magyarországi szervizek kapacitásában. A MGE, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete idén márciusban közvélemény-kutatást végzett, hogy felmérje, mi a helyzet az aktív autószerelők, illetve az ilyen irányú képzésben részt vevő tanulók körében.
Az autószerelő-tanoncok 24 százaléka fontolgatja a külföldre költözést, míg a már a szakmában dolgozó autószerelők esetében ez az arány 6 százalék. A tanulóknak erre több esélyük is van, hiszen a megkérdezettek 69 százaléka legalább egy idegen nyelvet beszél.
A közvélemény-kutatás eredménye szerint a fiatalok a képzésükkel kapcsolatos feltételek közül leginkább a gyakorlati képzésükkel és a gyakorlati lehetőségekkel voltak elégedettek, legkevésbé viszont az elméleti képzéssel és a pályaorientációval.
Ahhoz, hogy ezek a fiatalok tartósan a szakmában maradjanak, hasonlóan fontos, hogy biztosítottnak lássák a megfelelő munkaeszközök meglétét az oktatás során. Ezzel kapcsolatban a tanulók elsöprő többsége (a válaszadók 88 százaléka) tartja szükségesnek, hogy a Magyarországon jelen lévő autómárkák legkorszerűbb technológiái is bekerüljenek a tananyagba.