Ford

Ford Figo: bátor és olcsó az új kompakt

2014.02.06.

A Ford bemutatta, milyennek képzeli a B-szegmens legújabb kompakt modelljét: a modernebb dizájnt az intelligens technológiával ötvöző Figo tanulmányautó célja, hogy átformálja a vásárlói igényeket Indiában és a világ más fejlődő piacain.

A Figo koncepció egy időben lépett porondra Indiában és a brazíliai São Paulóban. A járművet mindössze két nappal Ázsia legnagyobb autókiállításának megnyitása előtt mutatta be Új-Delhiben Kumar Galhotra, a Ford tervezésért és globális termékfejlesztésért felelős világszintű alelnöke, valamint Nigel Harris, a Ford India elnöke és Vinay Piparsania, a Ford India marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója. A tanulmányautó a Ford vadonatúj, globális kompakt modelljét szemlélteti, amely fejlett technológiát és átgondolt dizájnt kínál India és a többi fejlődő piac autóvásárlóinak.

A Ford Figo tanulmány globális bemutatásával a Ford arra törekszik, hogy új szintre emelje a B-szegmens autóinak minőségét és kidolgozását, túlszárnyalva ezzel a fejlődő piacokon megszokott elvárásokat. Bár a négy méternél is rövidebb autót az indiai közlekedési viszonyokhoz tervezték, a tanulmányautó céltudatos és kompromisszumoktól mentes kialakítása ugyanazon formatervezési elvek alapján történt, amelyek világszerte sikert arattak már a kompakt autók globális piacain.


Kis autó - nagy tervek

– A vevők nagyobb igényeket támasztanak, mint valaha, és még az első autójukat megvásárló ügyfelek is többet várnak járműveiktől – mutat rá Nigel Harris, a Ford India elnöke. „Olyan autót keresnek, ami nagyon keveset fogyaszt, és nemcsak az ára alacsony, hanem teljes életciklusán át kis költséggel tartható fenn. A Ford Figo tanulmányautó mindezt egyszerre kínálja, sőt ennél többet is nyújt, hiszen kifinomultságával, friss formatervével, világszínvonalú minőségével, tágas utasterével, biztonságával, valamint innovatív és intelligens technológiáival magasan túlszárnyalja a vásárlók elvárásait.”

A globális tervezés előnyei

A Ford Figo tanulmányautó dizájnja nem csupán formatervezői ujjgyakorlat; a karosszéria alakja a szélcsatornában töltött sok száz óra során alakult ki, hogy csökkentse a légellenállást és a szélzajt, így az autó csendes futása kiválóan illik az utastér kifinomultságához. A kocsitest áramvonalas kialakításának köszönhetően a Ford Figo tanulmány könnyedén hasítja a levegőt, és üzemanyag-fogyasztása a lehető legalacsonyabb. Az autó átgondolt megoldásai – például az elektromosan állítható, motorosan behajtható külső tükrök – azt a célt szolgálják, hogy csökkentsék a vezetés okozta stresszt a sűrű forgalomban és a zsúfolt környezetben. A rugalmas kialakítású tükrök nem törnek le, ha egy másik autó vagy motorkerékpár ütközik nekik. A Ford a kategóriában eddig ismeretlen biztonsági szinttel alkotta meg a Figo tanulmányt, hogy az autósok még nyugodtabban közlekedhessenek a járművel. A tervezők célja az volt, hogy kompakt autók szegmensében páratlan kifinomultságot teremtsenek, ezért a Ford Figóban olyan dizájn-elemeket alkalmaztak, amelyek csak a jóval drágább modellekben számítanak megszokottnak.


Felejthető hátulnézet

– Prémium minőségű, letisztult és elegáns dizájnra törekedtünk, ami a precizitás, a hatékonyság és a kifinomultság üzenetét közvetíti – árulja el el a Ford Figo tanulmány formatervezési munkáit irányító Ehab Kaoud, a Ford Észak-Amerika America vezető dizájnere.

Bár az utasteret még nem mutatták be, annyi már bizonyos, hogy a tágas kabinban számos olyan berendezés működik majd, amelyek a holnap technológiájának előnyeit ígérik a kompakt autók vezetői számára. Innovatív dokkolójával a Figo új megoldást kínál a mobiltelefonok, MP3-lejátszók és műholdas navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére, tökéletesen összehangolva ezeket a készülékeket az autó fedélzeti szórakoztató rendszerével.

– Tervezése, csatlakozási lehetőségei és biztonsága tekintetében a Figo tanulmányautó az intelligens technológia legújabb vívmányait kínálja - fogalmaz Kumar Galhotra, a Ford tervezésért és globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. A Figo tanulmányautó a modern és hi-tech Ford stand központi színpadán lesz majd látható a február 7-11. között megrendezett Auto Expo szakkiállításon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....