modellautó

Ford Fiesta WRC kicsiben

2014.05.05.

A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Szerző: Rudolf Antal
A távirányítású modellezés egyik legnépszerűbb ága az autómodellezés. Az ezredforduló környékén a belsőégésű motorral hajtott autómodellek voltak ebben a kategóriában a teljesítmény csúcsai. A technika fejlődésének köszönhetően mára az elektromos modellek teljesítménye megközelítette vagy akár le is hagyta a robbanósokét.

Az egyik ilyen nagyteljesítményű modellautó a HPI cég WR8 Flux típusjelzésű Ford Fiestája, ami a népszerű Ken Block nevével fémjelzett festést kapta. A fényezés teljesen olyan, mint az igazi rally autóé. A bal első kerék fekete, a többi pedig sárga.


A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Az autó mozgatásáról a Flux Vector 4000 megnevezésű háromfázisú elektromos motor gondoskodik. A motor három differenciálművön és kardántengelyeken keresztül hajtja meg a modell kerekeit. A kerekek független lengőkarokra lettek szerelve, melyek olajos lengéscsillapítókkal és azokon, csavarrugókkal lettek ellátva.


Az elöl és hátul beépített stabilizátoroknak köszönhetően, húzósabb kanyarokban sem billen meg a jármű.

A HPI WR8 Fiestát egy 2 csatornás távirányítóval irányíthatjuk. A készüléken a kormánykerék és a gázkar mellett még néhány kapcsoló és potméter található, ezek a távirányító finombeállításában segítenek nekünk.


A modell működéséhez egy 7.4V-os LiPo akku biztosítja az áramellátást. Ezek az akkut ma már hihetetlenül könnyűek és fantasztikus teljesítmény leadására képesek.

A jármű első részére, a karosszéria alá egy szivacs ütközőt épített be a gyártó. A kipróbáláskor meggyőződhetünk arról, hogy ez igencsak szükséges. Teljes gázadásra az autó összes kereke kipörög és dinamikusan meglódul a modell. Akinek nincs gyakorlata ezen a téren, az óvatosan kezelje e gázkart, mert a fék nem olyan hatásos, mint az igazi autókon. Egy frontális ütközésnél a szivacsütköző sok sérüléstől megvédi a futóművet.


A HPI WR8 Ford Fiestát használhatjuk szilárd burkolaton vagy akár homokos, kavicsos felületen is. A modell futóműve és hajtáslánca kimondottan a rally versenyeken megszokott körülményekhez lett kialakítva.

Az autóhoz számos tuning kiegészítőt kínál a gyártó. A futómű elemei mellett a vázszerkezet különböző elemeit is kicserélhetjük erősebb alumínium alkatrészekre. Többféle színű és típusú felnit, valamint kimondottan off-road vagy slick gumit is szerelhetünk a modellre.

A modellről bővebb információt a Modell & Hobby 1135 Budapest Lehel utca 62 szám alatti szaküzletében vagy a www.modell.hu weboldalon találhatunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
Jövőre a Cupra Formentor és a Leon – exkluzív megjelenést kapva, amely még hangsúlyosabbá teszi....
2025.04.17
A Gripen vadászgépeket gyártó SAAB csoport repülésfejlesztési központot hoz létre Magyarországon,....
2025.04.17
A japán Honda autógyártó áthelyezi a Civic hibrid modell gyártását Japánból az USA-ba. Az autót az....
2025.04.17
Szöveges és térkepes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.04.17.....
2025.04.17
Egy autó, egy tulajdonos, két ittas sofőr. A rendőrök alig két óra alatt ugyanazzal a kocsival két....
2025.04.16
Amerikai balesetes autókat jó állapotúként értékesített Európában egy most felszámolt nemzetközi....
2025.04.16
Pedig 10 éves elmúlt, de láthatóan volt gazdája. ..
2025.04.16
A kormány járművenként 2,8-4 millió, cégenként akár 64 millió forint állami hozzájárulással segíti....
2025.04.16
Az amerikai Tesla elektromosautó-gyártó leállította két amerikai gyártású modell Kínában történő....
2025.04.16
A versenyváltozatok mellett az utcai kivitel továbbfejlesztésével sem tud leállni a Toyota, ezúttal....