Mustang

A Ford bemutatta Mustang GT4 versenyautót

2016.11.04.

A Ford Performance bemutatta vadonatúj, versenykész autóját, amely kész arra, hogy taroljon a világ versenypályáin. Íme, a Mustang GT4!

A Las Vegas-ban megrendezett 2016-os SEMA Show alkalmával leleplezett Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, a Pirelli World Challenge GTS/GT4, vagy a GT4 európai versenysorozat. Az autó alapjául a Ford Shelby GT350R-C szolgált, ami éppen a múlt hónapban szerzett bajnoki címet az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge sorozatban.


- A Mustang eladásai egyre nőnek a világ különböző piacain, s ezzel párhuzamosan a motorsportban is egyre hangsúlyosabb szerepet kap - magyarázta David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Mustang GT4 jó eséllyel szállhat küzdelembe a világ versenypályáin, ezért arra számítunk, hogy ugyanolyan népszerű lesz a versenyzők körében, mint sorozatgyártású testvére a márkakereskedésekben.”

A Mustang GT4 gépházában az új generációs 5,2 literes V8-as szívómotor dübörög, amit kifejezetten a GT4-eshez hangoltak. A versenymotor tervezését, fejlesztését és építését a Ford Performance közösen végezte a Roush Yates Engines vállalattal.

A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. A GT4 hajtásláncában emellett szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik.


A Mustang GT4 futóműve:

- Dinamikus Orsószelepes Felfüggesztés (DSSV™) lengéscsillapítók a Multimatictól a kiszámítható, pontos és állandó menettulajdonságokért és a tökéletes irányíthatóságért
- A hátsó futómű alsó lengőkarját (kifejezetten spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóhoz tervezett egység) és az első/hátsó stabilizátorokat a Multimatic szállítja
- Kis tömegű, 18” x 11” méretű, kovácsolt alumínium keréktárcsák a Forgeline-tól
- Féktárcsák és hatdugattyús féknyergek a Brembotól


A Mustang GT4 aerodinamikáját azok a formatervezők tökéletesítették, akik a Ford GT programban tanulták meg, hogyan alkalmazhatják leghatékonyabban az első légterelőt, a hátsó spoilert, a motorháztető légbeömlő nyílásait, a kerékjárati légterelőket és a hátsó diffúzort. Az autó kabinját FIA-szabványú bukókeret erősíti, és a vezető előtt egy versenyautókhoz fejlesztett MoTeC műszeregység látható.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
A határ előtt állandósult a több kilométeres kocsisor, máshol egy baleset okozott súlyos....
2025.04.26
Fennállásának legjobb első negyedévét zárta a Lexus Európában, a prémiummárka éves szinten 15....
2025.04.26
Megjelenik a Chery autómárka Magyarországon, a vezérképviseleti feladatokról a Grand Automotive....
2025.04.26
Folytatjuk a rekorder buszok, érdekességek ismertetését. ..
2025.04.26
Pénteken, a nyitó napon a kétszeres világbajnok külön ligában játszott, mint a többiek, ami a....
2025.04.26
A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján közzétett adatok szerint....
2025.04.26
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinformtól. ..
2025.04.26
Alapjaiban változtathatja meg, amit eddig a közlekedésről tudtunk. ..
2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....