átszervezés
A Las Vegasban megrendezett 2018-as CES szakkiállításon felvázolt mobilitási stratégiájának megfelelően a Ford a termékek és szolgáltatások széles skáláját szeretné kínálni a közlekedési rendszerek (járművek, infrastruktúra, konnektivitás és digitális megoldások) minden szintjén, hogy megkönnyítse a Jövő Városának közlekedését és az emberek szabad mozgását.
„Hiszünk abban, hogy a helyesen, rendszerszinten megszervezett közlekedés újra élhetővé teheti nagyvárosainkat,” vélekedett Marcy Klevorn, a Ford Mobility elnöke. „Azáltal, hogy a már most is látható változások tükrében kibővítjük mobilitási szolgáltatásainkat és felgyorsítjuk fejlesztéseinket, lehetővé válik a Ford számára a megújulás, a versenyképesség növelése és a hosszú távú értékteremtés.”
A tervek szerint idén a Ford a következő területeken gyorsítja fel az új üzletágak beindítását:
Az innováció és a fejlesztések felgyorsítása céljából a Ford felvásárolta a kaliforniai Palo Altoban működő Autonomic technológiai vállalatot, amely a közlekedés nagy léptékű szerkezeti átalakításának megoldásaira szakosodott.
Az Autonomic megszerzésével a Ford hatékonyabban dolgozhat azon küldetése teljesítésén, hogy megalapozza Közlekedési Mobilitási Felhő platformját. A felvásárlás a vállalat egyéb kulcsfontosságú mobilitási kezdeményezéseit, például a teljes konnektivitás megteremtését, a Chariot működését és a nem mentőszolgálat jellegű egészségügyi szállítást is előrelendíti. A platform kínálta előnyöket teljes mértékben kiaknázva a Ford immár az Autonomic csapatának tudását is hasznosíthatja új mobilitási üzletágak kialakítására.
A Ford ezzel egy időben az észak-karolinai Durhamben működő TransLoc céget is felvásárolta; ez a vállalat a városi tulajdonú mikroközlekedési megoldásokat kiszolgáló, igény-alapú technológiák beszállítására szakosodott. A TransLoc megszerzésével a Ford még alaposabb tudásra tehet szert a városi hálózatok működtetésében, és immár világszerte jól bevált nyomon követési megoldásokat kínálhat a nagyvárosi ügyfelek számára, dinamikus útvonaltervezéssel javítva a közlekedés hatékonyságát.
A felvásárlásokkal kapcsolatos részletek nem nyilvánosak.
„Mivel arra törekszünk, hogy megoldásokat kínáljunk a nagyvárosok közlekedési gondjaira, újra meg újra el kell döntenünk, hogy egy-egy részfeladathoz saját megoldást fejlesszünk-e ki, vagy inkább együttműködjünk valakivel, illetve felvásároljunk egy erre szakosodott céget,” mondta el Klevorn. „Úgy hisszük, hogy az Autonomic és a TransLoc technológiájának és szakértelmének integrálása Mobilitás részlegünkbe tovább erősíti azt a képességünket, hogy megbízható, gyors és nagy léptékű megoldásokat kínálhassunk a magánvásárlók, a flottakezelők és a nagyvárosok számára.”
A Ford azt is bejelentette, hogy átszervezi a mobilitási megoldásokat fejlesztő csapatait. A Ford adatgyűjtő és adatelemző csoportját, valamint az információtechnológiai csapatot már sikerült hatékonyan integrálni a Ford Mobility szervezetbe Klevorn vezetése alatt, s erre alapozva az átszervezés után négy új csoport jön majd létre a mobilitási termékek, szolgáltatások és üzletágak fejlesztésére:
Az új szervezet felállításával kapcsolatban több vezetői kinevezést is bejelentettek:
„A 2018-as évben a Ford Mobility az alapoktól elindulva építi ki termékeinek és szolgáltatásainak kínálatát, és mindent megteszünk majd annak érdekében, hogy új csapataink sikeresen működhessenek,” nyilatkozta Klevorn. „Az Autonomic és a TransLoc felvásárlása, valamint az új szervezet felállítása felgyorsítja majd az innovációt és termékfejlesztést, emellett pedig lehetővé teszi, hogy a csoport nagyobb léptékben, hatékonyabban hozhasson létre olyan értékeket, amelyek minden érintett számára hasznosak.”
A Ford Motor Company globális autóipari és mobilitási vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. Az összesen mintegy 202.000 alkalmazottat foglalkoztató, világszerte 62 gyártóüzemet működtető vállalat alaptevékenysége a Ford személyautók, haszongépjárművek, SUV-k és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók gyártása, értékesítése, finanszírozása és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. Ugyanakkor a Ford lendületesen dolgozik az új lehetőségek kiaknázásán is a Ford Intelligens Mobilitás terv alapján, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. Amennyiben több információra van szüksége a Ford termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company szolgáltatásairól, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.