taxizás
A minőségi taxi szolgáltatást, valamint a magasabb utasbiztonságot szem előtt tartó jogszabályi változások értelmében 2017. december 31-én jár le a türelmi idő a személygépkocsis személyszállító szolgáltatók (taxisok) számára, hogy a régi személyszállító vezetői igazolványokat új, arcképes igazolványra cseréljék.
Bár az új típusú igazolványról egy a 2015 nyarán életbe lépett jogszabály rendelkezik, sokak mégis az utolsó időpontra hagyják annak kiváltását, viszont 2018. január 1-től már csak olyan taxis szállíthat utasokat, aki a személytaxi-vezetői szakvizsga mellett részt vett és sikeres vizsgát tett a kötelezően előírt továbbképzési szaktanfolyamon, valamint rendelkezik az új típusú arcképes igazolvánnyal.
Az új fényképes kártya a vállalkozás székhelye szerinti illetékes Kormányhivatal közlekedési hatóságánál igényelhető, Budapesten a Mozaik utca 5. szám alatt. A fényképes igazolvány kiváltásának folyamata személyes megjelenéshez és 1120 HUF eljárási díjmegfizetéséhez kötött, semmilyen egyéb költsége nincs. A kártyacseréhez a következő dokumentumok kellenek:
· Személyazonosításra alkalmas igazolvány
· Személytaxi-vezetői alap szakvizsga igazolás, vagy továbbképzési szaktanfolyami igazolás
· Érvényes vezetői engedély (legalább 2 éves) 102-es bejegyzéssel / II. Eü. csop. igazolás
· PÁV II. vagy PÁV I. igazolása (gépkezelői bizonyítvány vagy határozat a PÁV minősítésről)
· 2 db igazolványkép
· Munkaszerződés, amennyiben alkalmazottként végzi a tevékenységet / Vállalkozástól nyilatkozat a foglalkoztatást illetően
· Meglévő, régi taxis igazolvány
· 1120 HUF eljárási díj összege
A várhatóan megnövekedő kártyaigénylések miatt Budapest Főváros Kormányhivatala Közlekedési Hatósága (1033 Budapest, Mozaik utca 5.) a 2017. november – decemberi időszakban megnövelt kapacitással várja az új igazolványt igénylő taxisokat.