fejlesztések

Fontos új technológiákat vezet be a Toyota zászlóshajóján

2020.11.10.

Belpiacos zászlóshajóján alkalmazza először az új generációs vezetőtámogató technológiát a Toyota. A kiszivárgott hírek szerint ezek a rendszerek hamarosan Európában is megjelenhetnek.

A Crown a Toyota történetének legrégebben (1955 óta) futó modellszériájaként, egyben a márka első exportmodelljeként (1958) vonult be az autóipar történelemkönyvébe.

Az állami ügyfeleknek (minisztériumoknak, illetve a császári udvarnak) fenntartott Century-től eltekintve nincs nagyobb, elegánsabb, gazdagabban felszerelt modell a márka palettáján. Presztízséhez méltó módon a Crown fedélzetén vezetett be számos technológiai újdonságot a Toyota, Japán első szériagyártású nyolchengeres motorján (1964) át a világ első, CD-ROM alapú navigációs berendezéséig (1989).

Ebből a szempontból különösen izgalmas volt a 2008-ban bevezetett, 13. generációs modell, amely az elsők között kapott műholdas vezérlésű adaptív futóművet, illetve szintén GPS alapon működő vészfékező rendszert, amely a STOP-táblánál megállítja a gépkocsit.

A Crown a maga korában egyedüliként volt képes észlelni az oldalról közeledő, ütközéssel fenyegető járműveket, és bevezetése után egy évvel, 2009-ben a globális autóiparban elsőként kínált a két első ülés közötti légzsákot.

Jelenlegi generációja a járművek és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikáció bevezetésében szerzett érdemeket, most pedig további értékes vezetőtámogató funkciókkal bővíti a világ legnagyobb autómárkájának technológiai tárházát.

A Toyota Safety Sense csomag legújabb kiegészítése a vezető viselkedését felügyelő aktív rendszer. Amennyiben a sofőr rosszullét következtében képtelen folytatni a vezetést, a jármű észleli az egészségügyi vészhelyzetet, fokozatosan lelassítja a Crown szedánt, és megállítja.

Mindeközben végig a sávjában tartja az autót, így nem fordulhat elő, hogy az átmenetileg önállóan haladó gépkocsi balesetet okoz. A Crown másik fontos újdonsága a kanyarban lassítani képes adaptív tempomat. A technológia mesterséges intelligencia alkalmazásával képes megbecsülni a következő kanyar ívét, és ha szükségesnek látja, optimális értékre csökkenti az autó sebességét.

A Toyota mérnökei emellett olyan új funkciókkal bővítették az ütközéselkerülő rendszer tudását, amelyekkel a márka más modelljeinél már találkozhattunk a közelmúltban.

A gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő PCS rendszer képes felismerni a szemből érkező, a Crown útjába bekanyarodni készülő járműveket, illetve az úttesten átkelő gyalogosokat.

A Crown is megkapta a rossz pedálkezelésből adódó, véletlen gyorsítást megakadályozó rendszert, képes megállítani a kis sebességnél gyorsító autót, ha akadályt észlel a haladási irányban, illetve aktív kormányzással segít elkerülni az autó útjába kerülő akadályokat.

Ezek a technológiák többségükben egyelőre nem elérhetők Európában, ám ez hamarosan változhat. Mivel a Crown ugyanarra a padlólemezre épül, mint az idén decemberben bemutatkozó második generációs, hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai szedán, ez utóbbi minden bizonnyal szintén megkapja a felsorolt fejlett biztonsági és kényelmi funkciók többségét.

Fotó: Toyota

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....