Horvátország

Folytatódik a korridor 5C horvátországi szakaszának építése

2020.04.28.

Folytatódik az észak-déli európai közlekedési folyosó, az úgynevezett korridor 5C horvátországi, magyar határig húzódó szakaszának építése, erről a hét elején írta alá a szerződést a Horvát Utak (HAC) vállalat a kivitelezővel - írta a helyi sajtó, melyet az MTI szemlézett.

A Pélmonostor (Beli Manastir) - Dráva-híd (Eszék) közötti 17,5 kilométer hosszú autópálya-szakasz 443 millió kunába (közel 21 milliárd forint) kerül. A projektet az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), valamint a Horvát Újjáépítési és Fejlesztési Bank (HBOR) közösen finanszírozza.

Oleg Butkovic ügyvezető tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális miniszter úgy értékelte: a szerződés aláírása egy lépéssel közelebb viszi Horvátországot azon célja felé, hogy mielőbb megépítse saját szakaszát a 702 kilométer hosszú, a tervek szerint Budapestről induló és Szarajevón keresztül Ploceig tartó közlekedési folyosón. Jelezte, hogy a munkálatoknak 2023 végéig be kell befejeződnie.

A szerződés aláírásán Andrej Plenkovic horvát kormányfő is részt vett.

A miniszterelnök kiemelte: a teljes autópálya-szakasz megépítése nagyban hozzájárul majd Szlavónia és Baranya gazdasági fejlődéséhez.

A kivitelezői pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, a horvát Osijek Koteks és a GP Krk közös ajánlata. A projekt a 17,5 kilométer hosszú autópálya-szakaszon túl hét kisebb híd, két vadátjáró és a Pélmonostor csatlakozási csomópont megépítését is tartalmazza.

Az ezt megelőző pályázatot a HAC még 2015. május 13-án semmisítette meg, mert nem akarta kockáztatni, hogy a munkálatok késése miatt veszélybe kerüljön az Európai Uniós alapokból való finanszírozás lehetősége, és a projekt teljes költsége így a HAC-ra szálljon át.

Egy évvel később a közlekedési miniszter még úgy nyilatkozott: az egyedüli megoldás a munkálatok folytatására az, ha a HAC Magyarországgal közösen próbál uniós finanszírozást szerezni a Dráva híd - Mohács autópálya-szakasz megépítésére az EU operatív programjának 2014-2020-as támogatásából, így az Pélmonostor helyett a magyar határig húzódhatna, ameddig Magyarország már megépítette az autópályát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..