HUMDA

Fókuszban a zöld mobilitás

2023.05.11.

A zöld mobilitás, a környezetbarát közösségi közlekedés, az elektromos akkumulátoros és hidrogénüzemű hajtáslánccal, illetve az egyéni mobilitási lehetőségekkel kapcsolatos ismeretterjesztő munka erősítése érdekében stratégiai együttműködési megállapodást kötött a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és a Greendex. A járműiparra is kiterjedő munka a szakszerű tájékoztatáson túl közös események és rendezvények szervezését is jelenti majd a jövőben. 

A HUMDA kiemelten fontosnak tartja, hogy a kormányzat céljainak megfelelően hazánk 2050-re nettó klímasemleges országgá váljon, ehhez érdemben hozzájárul az elektromos meghajtású (akkumulátoros, üzemanyagcellás) közlekedési eszköz-támogatási rendszer, valamint a Zöld Busz Program, amelyeket az Ügynökség HUMDA Green néven koordinál. Az alternatív hajtásláncokkal kapcsolatos munka szerves része a fenntarthatósággal és a környezeti értékek megőrzésével kapcsolatos személetformálás. A Greendex felületein és a közös rendezvényeken minden korosztályt meg akar szólítani az Ügynökség és a honlap.

A jövő közlekedését a sokféleség és egy, a maitól jelentősen eltérő mobilitási mix jellemzi majd, amelynek nagyon fontos eleme marad az autózás, azon belül is a fenntartható, például az elektromos hajtáslánc. Az urbanizációs és társadalmi változások azonban azt jelzik, hogy az egyéni mobiltás más eszközeit, többek között az elektromos rásegítésű kerékpárok; vagy a magasabb színvonalú közösségi közlekedés, például a zöld buszok is hangsúlyos szerepet kapnak. A fenntartható jövő mobilitási mixét keresve a HUMDA és a Greendex együttműködésének egyik fő célkitűzése a kutatás-fejlesztési, támogatáspolitikai, gazdasági és társadalmi szempontok vizsgálata. Aktív párbeszéd kialakítására törekszik a két szervezet a kapcsolódó iparági, illetve a társadalmi és a politikai szereplőkkel.

– Büszke vagyok rá, hogy együttműködhetünk a zöld mobilitás iránt érdeklődő médiafogyasztók nagy részét elérő Greendex-szel. Bízom benne, hogy a stratégiai együttműködésnek köszönhetően olyan szemléletformálási eredményeket érhetünk el a közeljövőben, amely révén tisztább és fenntartható környezetet hagyhatunk gyermekeinkre és unokáinkra. Sok munka vár ránk, de annál előbb érhetünk el eredményeket a közlekedés és az autósport területén, minél előbb nagyobb sebességre kapcsolunk az alternatív hajtásláncok hétköznapi alkalmazása területén. Mindannyiunk életmódja megváltozhat a következő évtizedekben, de abban mindenki egyetért, hogy ha most nem teszünk meg, nekünk talán nagynak tűnő lépéseket, akkor a jövőben még drasztikusabb beavatkozásokra lehet szükség – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója.

– A HUMDA nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is előremutató munkát végez a zöld mobilitás, és a hajtásláncfejlesztések területén is. Utóbbiak nagyon sok esetben a technikai sportok irányából érkeznek a hétköznapokba. Ezért is nagyon ígéretesek a HUMDA Lab mild hibrid és hidrogén alkalmazásával kapcsolatos kutatásai. Oldalunkon rendszeresen beszámolunk a legújabb fejlesztésekről a világ minden részéről, biztosak vagyunk benne, hogy a hazai hírek egyre több embert érdekelnek majd – mondta Lóránt Gergely, a Greendex lapigazgatója.

A Greendex egy olyan online magazin, amely a fenntartható fejlődés környezeti, gazdasági és társadalmi vonatkozású kérdéseit, aktualitásait mutatja be. Az oldal havonta több százezer médiafogyasztót ér el honlapján, podcast, illetve rádióműsoraival, valamint különböző felületein a közösségi médiában.

A megállapodást a Greendex Szalon legutóbbi rendezvényén írták alá, amelynek középpontjában az elektromos mobilitás és az európai autógyártás állt. A kerekasztal-beszélgetésben Palkovics László volt miniszter, az N7 Nemzeti Védelmi Ipari Holding vezérigazgatója, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke, Ratatics Péter, a MOL-csoport Fogyasztói Szolgáltatásokért Felelős ügyvezető igazgatója, az INA tanácsának elnöke, valamint Várkonyi Gábor autópiaci szakértő, influenszer vitatták meg a jövő autózásának kérdéseit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....
2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....