Genfi Autószalon
A korábban bajnok, majd Formula-1-es istállótulajdonos brazil versenyző autógyártáshoz kapott ihletet, miután betöltötte tavaly 70. életévét. A Fittipaldi EF7 Vision Gran Tourismo névre keresztelt sportautó az első gyümölcse az új vállalkozásnak, adta hírűl a közelmúltban a formatervet készítő olasz világcég, a Pininfarina közleményében.
A dizájn stúdió sajtófőnöke elmondta, hogy a pályahasználatra szánt sportautó kész a sorozatgyártásra, ugyanakkor a Fittipaldi Motors terveiben csak korlátozott darabszám szerepel. Az EF7-es monocoque váza és karosszéria elemei szénszálas kompozitanyagból készültek, különleges előnyökkel felruházva ezzel a kétüléses járművet sebesség és biztonság terén – tette hozzá a szóvívő. A V8-as szívó motorral szerelt masina 600 lóerős teljesítményét így csupán 1 tonnás önsúly terheli majd. A meggyőző technikai részletek hátterében a német verseny- és tuning specialista, valamint az AMG divízió társalapítója Hans Werner Aufrech cége, a HWA áll.
Fittipaldi nyilatkozata szerint az EF7-es fejlesztése során nem csupán az volt szem előtt, hogy adrenalin bombaként egyedülálló élményt nyújtson az autó, hanem hogy megbocsátó legyen (és ezáltal biztonságos) a lelkes amatőrök vezetni tudásával szemben is. Fittipaldi 1972-ben nyert Forma-1-es bajnokságot egy Lotus volánja mögött, de karrierjének nem tett jót, hogy átigazolt testvére csapatába, melynek később vezetője lett. A versenyzést a 80-as években újrakezdte és számos bajnoki címet szerzett az amerikai Champ Car sorozatban.
A Fittipaldi Motors szolgenjének ("A champion’s dream, German engineering and Italian design.") minden bizonnyal személyes üzenete van: egy bajnok álma az olasz dizájn és a német mérnöki munka. Az EF7-ben úgy tűnik megvalósult ez az álom.
Forrás: autonews.com