WRC
Elfyn Evans karrierje ötödik győzelmét aratta a Finn-ralin, ráadásul a Power Stage-et is megnyerte, így 30 ponttal távozhat az országból. Győzelmét annak köszönhette, hogy péntek estétől szombat délutánig zsinórban öt gyorsaságit nyert meg, és akkora előnyt épített ki a kétszeres győztes Ott Tänak előtt, hogy arra az észt sztárnak már nem volt válasza. Végül 14,1 másodperces előnnyel győzött két Hyundai előtt, a harmadik helyet ugyanis Craig Breen szerezte meg. Evans a hátrányát 44 pontról 24 pontra csökkentette a világbajnoki pontversenyben, így még bármi lehet, ugyanis 60 pontot lehet szerezni a hátralévő két versenyen, Spanyolországban (Kalatán-rali) és Olaszországban (Monza-rali). A Toyota előnye 61 pont a Hyundai előtt, de még ez sincs lejátszva.
„Különleges érzés itt nyerni, mivel ez a csapat hazai versenye. Miután a hasonló pályákon rendezett Észt-ralin küszködtünk idén, jó érzés volt, hogy ezúttal sikerült megszerezni a győzelmet, és az is, ahogyan ez összejött. A teszten nagyon jó beállításokat találtunk, utána már magabiztosan tudtam nyomni a gázt péntektől kezdve. Szerencsésnek érzem magam, hogy vezethettem ezt az autót ezeken az utakon, a győzelem csak a hab a tortán. A bajnokság szempontjából is jó az eredmény, az egyéni vb-re még mindig kevés az esélyem, de mindent bele fogok adni a hátralévő két versenyen” – nyilatkozta Evans a célban.
A walesi pilóta győzelme azt is jelenti, hogy a jelenlegi érában, 2017 óta továbbra sem talált legyőzőre a Toyota csapat Finnországban, ami persze nem csoda, mert a főhadiszállásuk a verseny központjának, Jyväskylä-nak a közelében található.
Tänak és Breen csak Evansszel nem bírt, mindenki mást maguk mögé utasítottak, így felállhattak a dobogóra, az észt 28 másodperccel előzte meg az írt, aki csak beugró pilóta a csapatban (jövőre azonban a pletykák szerint a Fordhoz igazol). Breennek még egy megpördülés is belefért, Esapekka Lappi így sem tudta elvenni tőle a harmadik helyet, 16,6 másodperc volt a végén a hátránya. Persze a visszatérő finn versenyző a negyedik hellyel is elégedett volt, mivel tavaly november óta először versenyzett csúcskategóriás WRC autóval.
Adrien Fourmaux 68 méteres ugratással ért célba, ez volt a verseny legnagyobbja
Ogier csalódottan vette tudomásul, hogy csak az ötödik helyen végzett, ami nagyrész a rossz rajtpozíciójának volt köszönhető, elsőként rajtolva ugyanis neki kellett takarítania a pályákat a többiek előtt. A Power Stage-en ráadásul a motor is elkezdett rakoncátlankodni a Toyotájában, így ezúttal bónusz pontokat sem tudott szerezni. A 60 másodperces büntetése, amit szombat eset ítéltek meg neki a nem megfelelően meghúzott bukósisak-szíj miatt, nem osztott és nem szorzott, mert mögötte a Fordok sokkal többel voltak lemaradva.
A rali-világbajnokság Spanyolországban, Katalóniában folytatódik október közepén.
Végeredmény, Finn-rali:
1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 2h19m13.7s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +14.1s
3 Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +42.2s
4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +58.8s
5 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +2m54.4s
6 Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +5m02.3s
7 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta WRC) +6m22.9s
8 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Volkswagen Polo GTI R5) +9m52.1s
9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) +10m07.8s
10 Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +10m52.8s