állapot felmérés

Filmez a szakértő – Álom Fiat 500 rémálom állapotban

2022.05.30.

Valahogyan mindig belenyúlunk ezekbe a kocsiba.

Akik követik a 150. részéhez közeledő sorozatunkat itt az Autószektoron, azoknak nem hat újdonságként, hogy néhány hete a vásárlás előtti használtautó-vizsgálatok némelyikéről összefoglaló kisfilmet is készítünk. Eddig sem becsültem le a profi „youtuberek” munkáját, de amióta én is próbálok filmezni, még nagyobb elismerésem övezi őket. Ez egy külön szakma.

Viva Mexiko!

A 2011-es gyártású Fiat 500 1.4-es ötévesen érkezett az országba. A most 11 éves autóban 115.000 km volt a leolvasható futásteljesítmény, amit sajnos semmivel sem tudtak igazolni, mert ahogyan az lenni szokott, a határnál, az ügyintézés közben kicsúszott mappából a dokumentum.

Éppen ezért úgy szoktam fogalmazni, hogy idehaza futott 115 ezret… De mivel erre egzakt, direkt bizonyítékot nem sikerült szolgáltatni, nem lehetett kimondani éles ítéletet ezzel kapcsolatban.

A kocsi egyébként nem a szomszédból érkezett. Azonnal feltűnt, hogy nem európai gyártásból származik, hanem alvázszáma és típustáblája alapján is Mexikóban gördült le a gyártósorról. Nehezen értem, hogy miért éri meg olyan kocsit importálni a tengeren túlról, amiből itthon is van dögivel.

Kapott az élettől

A küszöbök első emelési pontjait kemény munkával sikerült valamelyik emelésnél megnyomni, a jobboldali igazán csúnyára sikerült. A bal első sárvédő műanyag dobbetétje hiányos volt, nem volt benne a ködfényszóró izzócserékéhez szükséges nyílás burkolata.

A felnik nagyon vagányok ezek a kisautón, kár, hogy mind a négy embléma hiányzott róluk. Megmértük az autó festékréteg értékeit is. A motorház fedél és az első sárvédők javítva voltak, sajnos nem volt ritka a 600 mikrométer feletti rétegvastagság sem. Tekintettel arra, hogy ezek az elemek cserélhetők lettek volna, meg kell kérdőjelezni a javítás igényességét. És akkor még a hézagokról nem is beszéltünk…

Annál is inkább, mert hogyha a baloldali ajtó nyitott állapotában benézünk a sárvédő belső részére, akkor láthatóvá válik az a kezdődő rozsdásodás, ami a későbbiekben még komollyá is alakulhat.

Futómű

Bár nem fért a videóba, de a menetpróbán csúnya, kopogó hang volt hallható az első futómű felől. Mi a helyszínen csak a hiba tényét tudtuk rögzíteni, a pontos behatároláshoz és költségbecsléshez mindenképpen szervizkörülmények közötti emeléses vizsgálatra lenne szükség.

Ha már a futóműnél tartunk, megemlítem, hogy a keréknyomás érzékelő rendszer nem működött a kocsiban. Sok esetben találkozunk ilyennel, ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy a szenzorok pótlása igen költséges, így előszeretettel „felejtik” el kicserélni az érzékelőket. Ha az új tulaj sem teszi meg, akkor állandóan a műszerfali hibajelzéssel kell utaznia.

Motor

Sajnos a motortérben beazonosíthatatlan forrású, de jelentős olajfolyás volt látható. A feltárás itt a motor alapos megtisztításával, majd próbaút utáni friss olajszivárgási nyomok keresésével indul. Ezt követően lehet megállapítani, hogy honnan jön az olaj és hogy mennyibe fog kerülni a javítás.

Nem vették meg

A kocsit egy budapesti hölgy, foglalkozását tekintve fodrász rendelte meg nálunk. Annyira nagy volt a szerelem, hogy még a barátnőjét is kihozta a szemlére. Talán nem okozok meglepetést, ha elárulom, nem vette meg az autót, de mindenképpen így járt jobban.

És ő volt az okos!

Akármekkora is volt a vágy, hogy a kis sportfutóműves, vagány Fityóval érkezzen reggelente a fodrászat elé, annyira azért ő sem saját maga ellensége, hogy vakon vegyen egy tízévesnél is öregebb autót. Sok bosszúságtól és költségtől kímélte meg magát így.

Egy vásárlás előtti használtautó átvizsgálás minden esetben kifizetődő. Ha minden rendben, akkor a megnyugvás miatt, ha pedig hibák kerülnek a felszínre, hát azok javítási költsége egy-két nagyságrenddel biztosan nagyobb lenne, mint a vizsgálat díja.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....