interjú

Fiatal főnökkel és modellpalettával nyomul a Renault

2016.06.02.

Dinamikus, fiatal és már több országban is szerzett tapasztalatokat a Renault Hungária új vezérigazgatója.

Wachtler Tamás ügyvezető igazgató és Kismartoni Péter kommunikációs vezető FOTÓ: Szerző

Lojalitás 

A márka elkötelezettje, aki maximálisan bízik a Renault-ban és nagy bővülési lehetőségeket lát a magyar piacban. Mindezekről és eddigi munkájáról, valamint terveiről beszélt a Daciát is forgalmazó Renault Hungária új ügyvezető igazgatója, aki áprilisban váltotta a nyugdíjba vonuló Maróthy Miklóst, aki márkakövetként még tevékenykedik majd.

Wachtler Tamás nős, 36 éves, és a legfiatalabb főnök Európában, mindezek mellett bőséges tapasztalata van, hiszen másfél évtizede szolgál a Renaultnál, ahol junior kis-haszonjármű termékfelelősként kezdett, aztán a multiknál szokásos éves értékelő lapjában rendszeresen beikszelte azt a rovatot, ahol azt kell jelezni, hogy vállalna-e külföldi megbízatást.

Piacspecifikus modellt kreálni

Az idő múlásával változtak feladatai, termékmenedzserből értékesítési igazgatóvá avanzsált, majd 2008-ban a franciaországi központban ajánlottak neki állást. A külön várost jelentő Technocentre komplexumban a felső-kategóriás a autók marketing részlegén Laguna-koordinátor menedzsere lett.

Ekkor már évi 50 ezerre futott fel a Laguna értékesítés, miközben sikeres lett a Coupé változat is.

Három év után a Dacia és Renault márka európai termék-és árstratégiájának meghatározását, valamint kivitelezését bízták rá. Ahogy elmondta, színes, de nem egyszerű feladat, hiszen piaconként eltérőek az igények. A németek nagyobb teljesítményű motorra, a hollandok a kemény CO2 adó miatt tisztább erőforrásra, a spanyolok megnövelt klímára, a magyarok olcsó modellre vágytak. Ezekből kellett nemzetspecifikus modellt kreálni…

Ha jól sikerül, akkor nyerő modell lesz a vevőknél. Vélhetően eredményes lett a munka, mert az európai piacon 5 százalékos részesedést szerzett a Dacia, melyben vannak még tartalékok, hiszen ma sem vesztett lendületéből, és még mindig a leggyorsabban fejlődő márka, ráadásul egyre több piacon. Wachtler Tamásnak feladata volt az írországi, norvég és dán Dacia-rajt is. Vélhetően további vevőket hódítanak majd megújuló modellek, a fiatalított Duster, Sandero.

Jót tesz a verseny a Ladával

Arra a kérdésre, hogy mennyire veszélyes a Lada megjelenése az európai piacon, Wachtler azt felelte, hogy jót tett az orosz márka megjelenése, mert sokakat autóvásárlásra ösztönzött, ami Dacia szalonokban is éreztette hatását. Ráadásul a felszereltségi szintek és árak összehasonlításában továbbra is nyerő a Logan, mert például a légkondis Dacia lépéselőnyben van.

Leáll a Fluence gyártás

Teljesen megújult modellpalettával és hézagkitöltő szegmensekkel jelenik meg a Renault, mely megszünteti a Fluence gyártását, helyette a négyajtós Mégane-nal, vagyis egy tágasabb limuzinnal száll ringbe ebben a szegmensben is. Eredetileg nem tervezték a Törökországban gyártott autó európai forgalmazását, ám a kereskedők véleményére és igényeire hallgatva jövőre már nem csak fejlődő országok vevőinek jut majd belőle. Szegmenspótló négyajtósként jön, mert a Mégane-nál nagyobb, a Talismannál kisebb, a Fluence-nél drágább, lesz, így a gazdagabb felszereltségű és tágasabb modell némileg kitölti a Laguna utáni űrt.

Koleos visszatér

Nyolc év külföldi munka után szívesen tért haza Wachtler Tamás, aki azért néhány hetes budapesti tartózkodás után irigykedve emlékszik vissza a jóval barátságosabb és kulturáltabb szlovéniai közlekedésre... Ráadásul ott piacvezető volt a Renault, ami nemcsak jó modellkínálatának köszönhető, hanem annak is, hogy Novo Mestóban készül a Twingo, és hamarosan újra megindul a Clio gyártása is. Ez már a megfiatalított változat lesz, így valamennyi kategóriában újdonsággal szerepel a márka.

Az európai piacon az SUV és crossover szegmensben vezető Captur már bizonyított, a Kadjar után jön a Koleos, mely jövőre érkezik a magyar piacra, aztán pedig a Renault pickup, melyet egyelőre Alaskan néven jegyeznek a gyári programban.

F1 és EV

A világ legnagyobb villanyautó-gyártója a Renault-Nissan Alliance, mely a francia márka EV modelljeivel is piacra akar lépni itthon, ám az új igazgatónak is az a véleménye, hogy a Renault készen áll, de a magyarországi töltőhálózat még közel sem teljes. Jelenleg nem kérdés, hogy jön a Zoé, meg a többi, csak az a kérdés, hogy mikor, ez pedig az előkészítéstől és infrastruktúrától függ. Néhány darabos jelképes eladásnak nincs értelme, ezért még várnak.

Egyre komolyabb szerepet vállal a Forma 1-ben is a Renault, mert ez fontos része az arculatnak a dinamikusan fejlődő Kínában és Indiában, emiatt viszont háttérbe került a World Serise by Renault.

A sportos arculatot erősíti a legendás raliautó, az Alpine márka feltámasztása: a sportkocsi biztosan megjelenik a magyar utakon is.

Névjegy

Wachtler Tamás

36 éves, nős, két gyermeke van

angolul és franciául folyékonyan beszél

hobbija az utazás, futás és síelés

Tanulmányai:

Oxford Brooks University – Üzleti tudományok BA

International Business School – Budapest

Oxford Brooks University – Marketingkommunikáció

Autói egykor és ma:

Tizenhét évesen vezette először nagyapja csontszínű Trabant 601-esét, amit sajnos eladtak.

Jelenleg Renault Espace Initiale Paris-t használ

Autózás közben hangulattól függően klasszikus, hiphop (mert lánya ezt szereti a legjobban), vagy lounge, neo soul zenét hallgat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..