Olasz autó
A szürke szín talán a legnépszerűbb karosszériaárnyalat szerte a világon, de a Fiat szemlátomást nem követni, hanem diktálni akarja közizlést, ezért döntött úgy, hogy nem gyárt soha többé szürke, „feltűnésmentes” modelleket.
A Fiat színkampánya július 4-én veszi kezdetét, a kampány "arca" az aznap bemutatandó vadonatúj elektromos Fiat 600-e lesz. Ez a dátum történelmi jelentőséggel bír, és nem azért, mert egybeesik az amerikai Függetlenség Napjával, hanem mert a nagy előd, a legendás Fiat 500-as is ezen a napon, 1957. július 4-én debütált, majd napra pontosan ötven évvel később, 2007-ben leheltek újra életet beléje.
A Fiat azt szeretné, ha a szürke hiánya a védjegyévé, a színek földjéről való Fiat a színek márkájává válna. A modellek árnyalatai Olaszország tengeréből, napjából, földjéből és égboltjából merítenének ezentúl ihletet.
A szürke szín mellőzésének szándéka szolgál magyarázattal a június 21-i nyári napfordulón, az olaszországi Lericiben megrendezett rendhagyó merülő mutatványra. Akkor Olivier Francois, a Fiat vezérigazgatója egy vadonatúj ezüstszínű Fiat 600e-ben ülve alámerült egy gigantikus, narancssárga festékkel teli hordóban, miután a világ elé tárta a Fiat színesítési szándékát.
Francois a mutatvány előtt elsétált egy szürke, első generációs Nissan Qashqai és DS 3-as mellett, karcos megjegyzéseket tett a német, japán és francia autógyártókra, amiért foggal körömmel ragaszkodnak a szürke színhez. Nem tagadta, hogy a szürke könnyen eladható szín, és nagyon népszerű az autórajongók körében, de szerinte Olaszország sokszínűségével különbözik más országoktól.
„Csak nézzenek körül: Olaszország a boldogság, az optimizmus, a szerelem, a szenvedély és az élet országa. És mennyi köze van mindehhez a szürke színhez? Semennyi! A világnak nincs szüksége még egy szürke autóra! Rúgjuk fel a szabályokat! Mától a Fiatnál nincs többé szürke!” – hangoztatta Francois, majd autóstul alámerült a festékes hordóban.
Az attrakcióról készült, Nem szürke hadművelet mottójú videó tarka hollywoodi színvilága alátámasztani hivatott Olivier Francois mondandóját.
A színváltás első olaszos fecskéi amúgy már elérhetők a piacon. Az 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda és Tipo modellek a fehér Gelato, a narancssárga Sicilia vagy Paprika, a piros Passione, a kék Italia vagy Venezia, a zöld Rugiada vagy Foresta, rózsaszín Rose és a fekete Cinema változatokban is kaphatók, amelyek a Fiat származási országára utalnak.