Genfi Autószalon
A sajtóanyag szerint két éven belül szériaautó lesz az Alfieriből, a végleges változat a Porsche 911 és a Jaguar F-Type vetélytársa lesz. A Genfben kiállított tanulmány a Maseratit alapító testvérpár egyik tagjáról, Alfieri Maseratiról kapta a nevét. Technikája a GranTurismo MC Stradaléból származik, de a tengelytávot megkurtították 24 centiméterrel. A 4,7 literes, V8-as szívómotor teljesítménye 460 lóerő, legnagyobb nyomatéka 520 Nm.
Ez a motort várhatóan az új Ghibliből és a Quattroportéból ismert turbós V6-os és V8-asokra cserélik a két év múlva esedékes sorozatgyártásig, de a padlólemez is a szedánokból fog érkezni. A jó súlyelosztás miatt transaxle elrendezést választottak, vagyis a váltót hátsó tengely előtt helyezték el. A robotizált szerkezet egy önzáró differenciálművön keresztül küldi az erőt a hátsó kerekekhez.
A Maserati állítása szerint az Alfieri 100 százalékig működőképes. Hossza 4,59 méter, amelyhez 1,93 méteres szélesség és mindössze 1,28 méteres magasság tartozik. Elöl 20, hátul 21 colos, egy darab alumíniumból kovácsolt felniken gördül az autó, amelyek formáját a veterán versenyautók ihlették. A felnik mögött karbonszálas Brenbo fékek bújnak meg.
Rövidebb tengelytávja miatt a 2+2 üléses Alfieri hátsó ülésein kevesebb a hely, mint a GranTurismóban, a kéttónusú utastér viszont hatalmas minőségi ugrást jelent a régihez képest, a legtöbb felületet bőrrel vagy polírozott alumínium betétekkel borították, és alumíniumból készültek a pedálok, a váltófülek, az előválasztó kar is. A minimalista stílusú műszerfal a nagy TFT kijelző köré épült, a vezető előtti műszerek különlegessége, hogy nem a mutató megy körbe a skálán, hanem a skála pörög a fix mutató alatt.