eredmények

Felvillanyozó évet zárt a SEAT

2020.01.15.

Ha 2018. kiemelkedő év volt a SEAT számára, akkor 2019. sem volt kevésbé rendkívüli. Az elmúlt 12 hónapban a SEAT tovább javított az egy évvel korábban felállított kiszállítási rekordján, az új el-Born tanulmány bemutatásával illetve a SEAT Mii piaci bevezetésével pedig megkezdte elektromos offenzíváját, ezen kívül továbbá prezentálta a márka zászlóshajójának számító Tarraco modell hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatát. Az elektromos megoldások térhódításának ezt a kezdeti szakaszát 5 további modell követi majd 2021. elejéig. 

A CUPRA márka 2019-ben teljes gázzal száguldott és bemutatta a CUPRA Formentor és CUPRA Tavascan modelleket, amelyek kifejezetten a márka számára kerültek kifejlesztésre. De emlékezetes marad az év a mikromobilitás iránti elkötelezettség kapcsán is, amely a SEAT Minimó tanulmány, az új e-Scooter koncepció és az új e-Kickscooter tanulmány bemutatkozásában öltött testet.

1.         Ismét egy rekord eredményeket hozó év

A SEAT biztos pénzügyi alapokon vágott neki a 2019-es évnek. 2018-ban története legjobb eredményét érte el 294 millió eurós működési eredményével és több, mint 9.991 milliárd eurós forgalmával. A korábbi évhez hasonlóan a SEAT 2019-ben is már novemberben megdöntötte saját kiszállítási rekordját, amikor is 542 800 átadott autóval már egy hónappal az év vége előtt túlszárnyalta a teljes 2018-as évben kiszállított 517 600 járművet.

2.         Új vezetők a SEAT volánjánál

A 2019-es évben egy új alelnök csatlakozott a SEAT vezetőségének csapatához. Márciusban Axel Andorff váltotta Dr. Matthias Rabet a kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöki poszton. Júniusban Carsten Isensee vette át Holger Kintscher feladatait, mint a pénzügyek területéért felelős alelnök, szeptemberben pedig Alfonso Sanchat nevezték ki a beszerzés területéért felelős alelnöknek, ő Klaus Zieglert váltotta.

3.         A Volkswagen Csoport mikromobilitási törekvéseinek élén

2019-ben a SEAT márkát választották ki, hogy a konszernen belül vezető márkaként határozza meg a városi mikromobilitással kapcsolatos stratégiát és kínálja a megfelelő termékeket. Ebben a témakörben az autógyártó még magasabbra emelte a lécet a Smart City Expo Világkongresszuson, ahol bemutatkozott a SEAT Urban Mobility, a városi mobilitási megoldásokra összpontosító stratégiai szervezeti egység.

4.         SEAT Minimó, a tanulmány, ami a mobilitás forradalmasítására született

A barcelonai Mobil Világkongresszuson a vállalat hatalmas lépést tett városi mikromobilitási stratégiájának teljesítésében, itt mutatta be ugyanis a SEAT Minimó tanulmányt, amely egy, a városi közlekedést támogató új mobilitási platformhoz kapcsolódó, különleges tervezésű, tisztán elektromos koncepcióautó.

5.         Autógyártóból mobilitási szolgáltató: megosztás magasfokon

A L'Hospitalet de Llobregat városában működő szolgáltatás kibővítésével a SEAT újabb fontos lépést tett az autómegosztás iránti elkötelezettségének igazolására. Ezzel L'Hospitalet de Llobregat lett a második spanyol város, ahol a spanyol márka autómegosztó vállalata, a Respiro megjelent szolgáltatásával. Emellett a Respiro révén a SEAT 2019-ben elindította vállalati autómegosztó szolgáltatását, ahol olyan cégek, mint például a Cuatrecasas választották a SEAT sűrített földgázzal üzemelő járműveit. Ezekkel az autókkal a munkavállalók teljesen ingyen tehetik meg a munkanapjuk során adódó városi útjaikat.

6.         A SEAT két keréken vesz újabb lendületet

A Smart City Expo Világkongresszuson a SEAT bejelentette, hogy a vállalat történetében először egy tisztán elektromos e-Scooter motorkerékpárt is felvesz modellkínálatába, amelynek piaci bevezetése 2020-ban várható. A járművet a barcelonai központú Silence közreműködésével fejlesztették, legnagyobb sebessége 100 km/óra, a WMTC tesztek alapján pedig legnagyobb hatótávolsága 115 kilométer lesz.

7.         Elrajtolt a márka elektromos offenzívája

A Genfi Autószalonon a SEAT bemutatta el-Born tanulmányautóját, amely az első, SEAT által kidolgozott elektromos jármű. Az el-Born modellel a SEAT lesz a második márka a Volkswagen Csoporton belül, amely a Moduláris Elektromos Platformra (MEB) épülő autót készít majd Németországban. Ezen kívül megérkezett a piacokra az elektromos SEAT Mii, a vállalat első, tisztán elektromos modellje illetve a spanyol autógyártó beszámolt a Tarraco PHEV 2020-as érkezéséről is. Az újdonság egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid erőforrással és sportos FR felszereltséggel mutatkozik majd be.

8.         A SEAT folytatja a digitális transzformációját

A 2019-es Mobil Világkongresszuson a SEAT bejelentette a SEAT:CODE (Centre of Digital Excellence) szoftverfejlesztő központ megalapítását. Az új részleg feladata, hogy a vállalat digitális transzformációját vezesse és a digitalizáció folyamata révén a hatékonyságot növelje illetve hogy azokat az üzleti modelleket erősítse, amelyek a mobilitással, hálózatba kapcsolhatósággal és járműdigitalizációval összefüggő új koncepciókat karolják fel. Ezt az új részleget Sebastian Grams, a márka informatikai vezetője és Carlos Buenosvinos, az új SEAT:CODE technológiai vezetője irányítja, önálló központjuk pedig Barcelona városában lesz.

9.         Egy igazán intelligens gyár

A SEAT martorelli gyára 2019-ben igen jelentős előrelépést tett az intelligens, digitalizált és hálózatba kapcsolt üzem létrehozása felé, ezzel pedig továbbra is mércéül szolgál az Ipar 4.0 számára. A 2019-es évben az üzem lett az első spanyol gyár, amely úttörő módon, drónok segítségével bonyolítja az alkatrészek szállítását. A kísérleti projekt keretében kormánykerekek és légzsákok gyártósorhoz történő továbbításáról gondoskodnak, amelyek „just in time” (adott időpontban szükséges) alkatrészként mindössze 15 percen belül a felhasználási helyükre kerülnek.

10.       Martorell, az egyre inkább fenntartható üzem

Ezen kívül az idei évben a vállalat olyan intézkedéseket is életbe léptetett, amelyek a hulladéktermelés visszaszorítását és hatékonyabb kezelését célozták meg. Ezt vizsgálva megállapítható, hogy a SEAT 2010. óta 34 százalékkal csökkentette környezeti lábnyomát és olyan intézkedéseket hozott, amelyek mérsékelték a szén-dioxid kibocsátást, a hulladék és az illékony vegyületek mennyiségét, mérsékelték a felhasznált víz és energia mennyiségét és célul tűzte ki, hogy 2025-re 50 százalékkal csökkenti az üzem működésének környezeti terhelését.

Annak érdekében, hogy csökkentsék a martorelli üzem környezetében közlekedő járművek számát, a SEAT 2019-ben elindította Mobike és ByBus projektjeit. A Mobike népszerű kerékpár-megosztó szolgáltatóval való együttműködés keretében a martorelli gyár 100 kerékpárt biztosít dolgozói számára, hogy fenntartható módon, szabadon közlekedhessenek az üzem környékén. A SEAT Metropolis_Lab Barcelona csapata által kidolgozott másik, ByBus projekt pedig igény szerinti buszszolgáltatást kínál a SEAT martorelli üzemének területén a különböző helyszínek között.

11.       Középpontban az egészség

2019-ben a SEAT, az IrsiCaixa, a Hospital Clínic, az ITAE Empresas munkatársai és a Harvard T.H. Közegészségügyi Iskolája ismertették az úttörő jellegű globális tanulmány, a MedCARS eredményeit az egészséges életmód multifaktorális változtatásáról. Kutatásuk kimutatta, hogy az egészséges szokások, például a mediterrán étrend és a testmozgás mindössze hat hónap alatt javítja a fontos egészségügyi mutatókat, ideértve a kardiovaszkuláris kockázati tényezőket, az alvásminőséget, valamint a mentális és érzelmi egészséget. A tanulmány által közölt eredmények a teljes társadalomra vonatkoztatható következtetéseket tartalmaznak.

CUPRA

12.       Wayne Griffiths az új CUPRA törzsfőnök

A SEAT értékesítés és marketing területekért felelős alelnökét, Wayne Griffithst januárban nevezték ki a CUPRA vezérigazgatójának, aki azóta azon dolgozik, hogy a márka egyéniségét közelebb vigye a különleges emberekből álló, egyedi modellek iránt érdeklődő közönséghez.

13.       CUPRA Formentor, egy különleges márka megismételhetetlen tanulmányautója

A CUPRA Formentor koncepciót, az első modellt, amelyet kifejezetten a márka számára fejlesztettek ki, a Genfi Autószalon keretében mutatták be. A CUPRA nagyteljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid erőforrásával szerelt újdonsága egyedülálló vezetési élményt kínál a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal együtt. A CUPRA új crossover szabadidőautója magával ragadó megjelenésével, vezető és utasbarát belső kialakításával és kiemelkedő teljesítményével hódít. Az új jármű Martorellben készül, piaci bevezetése pedig 2020-ban indul majd.

14.       CUPRA Tavascan, a sportosság újraértelmezése

Szeptemberben a CUPRA egy nagyméretű tanulmánnyal jelentkezett. A sportos megjelenésű, kimunkált belső térrel és a legkorszerűbb erőforrás technológiával rendelkező koncepcióval a márka bemutatta a benne rejlő lehetőségeket. Az új CUPRA Tavascan tanulmány egyesíti az SUV modellek határozott megjelenését és a sport kupék eleganciáját. Két elektromos motorjából az egyik az első, míg a másik a hátsó tengelyen kapott helyet, összteljesítményük pedig 306 lóerő (225 kW). A CUPRA újdonsága a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platfromját (MEB) használja, az akkumulátor kapacitása 77 kWh, amely akár 450 kilométeres hatótávolságot is biztosít számára.

15.       A CUPRA erősíti globális együttműködéseit

Tavaly szeptemberben a CUPRA globális együttműködési megállapodásról számolt be a márka és az FC Barcelona között, amely értelmében a CUPRA exkluzív autóipari és mobilitási partnerként segíti a szervezetet a következő öt évben. A megállapodás mindkét szervezet rajongói számára egyedi élményeket biztosít majd a városi mobilitási projektek fejlesztésén túl. Így az együttműködés túlmutat a hagyományos partnerségen és mindkét fél világszerte a város népszerűsítésén, az innováció és a fiatal tehetségek bemutatásán dolgozik majd.

A CUPRA által közvetített sportos, versenyszellemmel teli érzés júniusban a padel pályákra is megérkezett. A CUPRA hivatalos nemzetközi szponzorként támogatta 2019-ben a padel versenypályát, célja pedig, hogy ennek a kifejezetten dinamikus ütős sportnak a nemzetközi ismertsége növekedjen. A márka a pálya kiemelt szponzoraként jelen lesz minden országos és nemzetközi bajnokságon a 2020-as és 2021-es évben. Novemberben a CUPRA a Nemzetközi Padel Szövetség (International Padel Federation –FIP) szponzora is lett.

16.       A CUPRA új székhellyel a fejlődés útján

Miután - a vezetői csapat kinevezésével és a dolgozók létszámának 50 százalékkal való bővítésével - megtörtént a szervezeti struktúra megerősítése, a CUPRA 2019-ben befejezte új központjának építését is. A SEAT martorelli központi irodája mellett helyet kapó főhadiszállást 2020-ban avatják fel és 2 400 négyzetméteren kínál majd egy nyitott, egy légterű és többcélú, motorsport koncepcióra épülő teret. Formatervezési megoldásai a versenypálya paddock részét idézi, amelyet 10 500 négyzetméternyi természetesen környezet ölel körbe.

17.       A márka felpörgeti a fordulatszámot Mexikóban a világ első CUPRA Garázsával

Bővülési stratégiájának részeként az új márka tavaly novemberben bemutatkozott Mexikóban is, ahol felavatták a világ első CUPRA Garázsát illetve megtörtént a CUPRA Ateca piaci bevezetése is. Az első CUPRA Garázs Mexikóváros egyik legexkluzívabb negyedében kapott helyet. A létesítményben megtalálható egy digitális élményzóna, ahol az ügyfelek egy 85 col átmérőjű képernyőn és tableteken álmodhatják meg új autójukat, de ugyanitt megtekinthetik a kárpitmintákat is. A CUPRA Garázsban találunk még egy „Razing” zónát is, ahol a kiállított CUPRA TCR versenyautó mellett versenysporttal kapcsolatos termékek teszik még egyedibbé az élményt.

18.       CUPRA Racing: elkötelezetten a motorsport jövőjéért

A CUPRA augusztusban leigazolta Mattias Ekströmöt, mint a márka új nagykövetét. A közismert svéd versenyző csatlakozott a CUPRA csapatához, feladata a márka elektromos versenystratégiájának vezetése lesz, így a CUPRA e-Racer hivatalos pilótájának szerepét is ő tölti be. Az Ekström és a márka között létrejött megegyezés tovább erősíti a CUPRA elkötelezettségét az új elektromos versenysorozatokban való szereplés kapcsán.

Ezen kívül a CUPRA négy CUPRA TCR versenyautóval és pilótával képviseltette magát a WTCC (World Touring Car Championship) sorozatban, ahol a két CUPRA csapat, a PWR Racing és a Comtoyou DHL Racing színeiben indultak a CUPRA nagyágyúi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....