Genfi Autószalon
Tavaly több mint 1,1 millió fogyott a Focusból a világ 140 országában összesen, ezzel hivatalosan is a világ legnépszerűbb autója lett. A 2010-ben bemutatott harmadik Focus-nemzedék azonban már túl van az életciklusa felén, ezért most egy jelentős modellfrissítéssel próbálják meg fenntartani az érdeklődést iránta. Hátulról nézve a kisebb hátsó lámpa ellenére sem lesz könnyű a régi Focust megkülönböztetni az újtól, szemből nézve azonban ez nem jelent majd gondot, mivel alaposan átalakult az orr-rész az Aston Martin-szerű hűtőmaszk és az új fényszórók bevezetésétől.
Belül a kisméretű színes képernyő és a sok miniatűr gomb már a múlté, beépítettek ugyanis egy 8 colos érintőképernyőt, amelyen a Sync 2 menürendszer fut. A fejlett hangvezérlésnek köszönhetően az úti célt vagy a hallgatni kívánt előadót elég csak bemondani, kérésre pedig felolvassa az SMS-t. Az asszisztens rendszerekkel már eddig is jól ellátott Focushoz ezután még több, öszesen 18 vezetéstámogató rendszert lehet rendelni, a régiek pedig új funkciókkal bővültek. A parkoló asszisztens már padkára merőleges parkolásra is képes, de akár ki is áll a helyről, tolatáskor pedig a keresztirányú forgalomra is figyelmeztet. 30 km/h helyett már 50-ről is megálltja az autót a koccanásgátló, ha ütközésveszélyt érzékel, a radaros tempomat már 0-200 km/h között működik, ha pedig ki van kapcsolva, a kocsi figyelmeztet a túl kis követési távolságra. A feláras adaptív bi-xenon fényszórók már a kanyarba is képesek befordulni 15 fokos szögben.
A MyKey rendszerrel a szülők beállíthatják, hogy a gyerek ne kapcsolhassa ki a menetstabilizálót, hogy mekkora legyen a hifi maximális hangereje, hogy mekkora sebesség felett legyen hangos figyelmeztetés, de még azt is, hogy mennyivel a tank kiürülése előtt figyelmeztessen az autó az alacsony üzemanyagszintre. MyKey-vel csak bekapcsolt övekkel lehet zenét hallgatni, és még a végsebességet is le lehet csökkenteni 140 km/órára.
Átalakult a motorkínálat, a legfontosabb változás, hogy az 1,6 literes, négyhengeres turbómotorokat 1,5 literes háromhengeresekre cserélték, amelyek 150 és 180 lóerős teljesítménnyel léteznek. A dízelek között a Fiestából már ismert 1,5 literes négyhengeres bevezetése jelenti az újdonságot, a motor 95, 105 és 120 lóerős változatban létezik. Utóbbihoz duplakuplungos automataváltó is rendelhető lesz, míg a turbós benzinesekhez hagyományos automatát kínálnak majd 2015-től, mindkettőhöz lesznek végre kormány mögötti váltófülek is. A futóműben lecserélték a lengéscsillapítókat, merevebb szilenteket tette be, de még a geometrián is változtattak, hogy csökkenjen a karosszériadőlés, és, hogy a Focus gyorsabban reagáljon a kormány elfordítására.
A felfrissített Focus az év második felétől lesz kapható.