járműértékesítés

Felülmúlta az előzetes várakozásokat az ID. Buzz

2023.01.23.

Az ID. Buzz, vagyis az első, eleve tisztán elektromos modellként született Bulli-sorozata határozta meg a 2022-es évet a Volkswagen Haszonjárművek számára. Nagy érdeklődésre számot tartó márciusi világpremierjét követően májusban előértékesítése is kezdetét vette, s még mielőtt első példányai ősszel a márkakereskedőkhöz érkeztek volna, máris 21 ezer példányt rendeltek meg az ügyfelek az ID. Buzz család tagjaiból. Ez jelentősen meghaladta a Volkswagen Haszonjárművek éves tervét, az év végére pedig már összesen 26 600 megrendelést könyvelhettek el az ID. Buzz Pro és ID. Buzz Cargo modellekre. A tavalyi év során 10 800 ID. Buzz gördült ki a Volkswagen Haszonjárművek hannover-stöckeni főüzeméből, hatezret pedig már át is adtak az ügyfeleknek.

„2022-ben valóban igazi zsongás (buzz) vette körül ID. Buzz sorozatunkat – mégpedig világszerte” – idézte fel Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Nagyon elégedettek lehetünk első tisztán elektromos, hannoveri Bulli-modellünk indulásával. Feladatunk most minden modellváltozat gyártásának mielőbbi felfuttatása, illetve a járművek kiszállítása ügyfeleinknek és rajongóinknak” – folytatta Krause. „Mindez már sikerült is az elmúlt hónapok során, szeptember óta jelentősen növelni tudtuk ügyfélkiszállításainkat.”

ID.Buzz Fotó: Volkswagen

Összesen 7500 kiszállított elektromos modellel a Volkswagen Haszonjárművek több mint dupláját érte el a megelőző évi 3600 járműves teljesítményének világszerte. Az ID. Buzz, amellyel a vállalat megalapozta járműkínálata elektromossá alakítását, alapvetően hozzájárult ehhez. „Az ID. Buzz mérföldkő azon utunkon, amely mentén a következő évtized elejére megvalósíthatjuk a BEV-járművek 55 százalékos részarányáról szóló célkitűzésünket – amit GRIP 2030 stratégiánkban is rögzítettünk” – fejtette ki Lars Krause.

A 2022-es évet termelése, és ezzel ügyfélkiszállításai tekintetében is összességében az ukrajnai háború hatásai és a beszállítói láncolatokat érintő ismételt bizonytalanságok határozták meg a Volkswagen Haszonjárművek számára. A márka globálisan összesen 328 600 járművet adott át ügyfeleinek 2022 folyamán, ami 8,6 százalékos csökkenést jelentett a megelőző évhez képest. A 407 400 darabos megrendelésállomány azonban messze meghaladta az ügyfélkiszállítások számát, egyaránt igazolva a vásárlók nagyfokú márkahűségét, illetve a Volkswagen aktuális modelljei iránti intenzív érdeklődést.

A Volkswagen Haszonjárművek Nyugat-Európában 235 300 (a megelőző évben: 248 700) járművet szállított ki ügyfeleinek. 98 400 leszállított járművel (+8,3 százalék) Németország továbbra is egyértelműen a Volkswagen Haszonjárművek legjelentősebb piaca. A megrendelésállomány 8,8 százalékkal 137 400 darabra bővült, ami jelentősen meghaladja a korábbi, 2015-ös rekordvolument.

Kelet-Európában a Volkswagen Haszonjárművek 22 100 (a megelőző évben 30 200) járművet szállított le itteni ügyfeleinek. A legfontosabb piac e régióban összesen 7900 jármű (a megelőző évben: 9100) értékesítésével továbbra is Lengyelország.

A Volkswagen Haszonjárművek Magyarországon

A Volkswagen Haszonjárművek hazánkban 1747 (a megelőző évben: 1755, -0,5%) járművet szállított ki ügyfeleinek, a nehéz iparági körülmények között is szinten tartva teljesítményét.

„Az idei évben is volt mire büszkének lennünk. A regisztrációs darabszámban tapasztalható stagnálás, a piac közel 30%-os visszaesése mellett, jelentős piaci részesedés növekedést jelent” – mondta Kovács András, a Volkswagen Haszonjárművek magyarországi márkaigazgatója. „Büszkék vagyunk emellett arra is, hogy azon kevés európai piac közé tartozunk, ahol már tavaly évvégén megkezdődhetett az új Amarok értékesítése. Nagyon sokat várunk ettől, és a rendkívül népszerű ID. BUZZ és ID. Buzz Cargo modellektől is a 2023-as évben.”

A legjobb teljesítményt 2022-ben a magyar piacon a Volkswagen Haszonjárművek modelljei közül a Multivan érte el, amely a T7 bevezetésének köszönhetően felrázta a piacot, és 50%-os növekedést hozott a regisztrációkban. Jó forgalmat bonyolított még a Crafter is, amelyből 524 (+32,3%) darabot adtak át hazánkban a tavalyi évben.

Kiszállítások modellsorozat szerint

2022-ben 10 800 ID. Buzz hagyta el a gyárat. E modell november közepén érkezett meg első piacaira és hatezer darabot már át is adtak az ügyfeleknek.

Összesen 142 600 tagja kiszállításával továbbra is a T-sorozat a Volkswagen legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Ismét növekedtek a California 6.1 kiszállításai, a 21 600 átadott jármű 12,1 százalékkal haladta meg a megelőző évi volument.

2022 nyarán ünnepelte világpremierjét, egyes piacokon pedig már meg is rendelhető és kapható az új Amarok. 2022-ben összesen 39 800 Amarok modellt adtak át az ügyfeleknek.

A Caddy kiszállításai 5,2 százalékkal 80 700 darabra csökkentek.

A Crafter 59 400 darabos volument produkált 2022 során, a megelőző évi 62 300 darabhoz képest.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.29
Tavaly az előző évinél öt százalékkal több, rekordmennyiségű ipari robotot helyeztek üzembe szerte....
2023.09.29
Közeleg a 26. Csabai Kolbászfesztivál, amelyet idén október 19-22. között rendeznek meg Békéscsabán....
2023.09.29
A Truck and Trailer Welt magazin által rendszeresen megrendezett European Truck Challenge....
2023.09.29
Az ember mindig arról álmodott, hogy képes lesz a jövőbe látni. A mesterséges intelligencia (MI)....
2023.09.29
Az olimpiai és paralimpiai mozgalom hivatalos mobilitási partnereként a világ legzöldebb....
2023.09.29
Megrendülten tudatjuk, hogy életének 73. évében elhunyt Bendekovits Zoltán egyetemi adjunktus, okl....
2023.09.29
2024 egyik nagy kérdése, hogy vajon átalakítja-e az utazási szokásokat az autósokat érintő számos....
2023.09.29
Döbbenetes tragédia történt hétfőn Bécsben – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2023.09.28
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service hálózat vezetője, a Young Car Mechanic főszervezője....
2023.09.28
A Volkswagen Konszern IT infrastrukturájának problémája az Audi Hungaria járműgyártását és az....