Párizsi Autószalon
Nyolc évvel az eredeti HR-V gyártásának leállítása után támasztotta fel a Honda a sorozatot, a típus új generációja Japánban és Ázsia pár országában már kapható Vezel néven, de Amerikában is megjelent már HR-V-ként és Kínában is XR-V-ként.
A Nissan Juke ellenfelének szánt kompakt szabadidő-autó a hamarosan érkező Jazz padlólemezére épül, amelyben a jó helykihasználás érdekében az üzemanyagtank az első ülések alatt kapott helyet. Ez azt jelenti, hogy a HR-V is megkapja a Civicből és a Jazz-ből már ismert felhajtható „mágikus” hátsó üléseket, amelyek lehetővé teszik magas tárgyak szállítását is, és lehajtott támlákkal a csomagtartó is teljesen sík, és jóval mélyebb, mint a hagyományos autókban.
A motorválasztékról még nem szólt a sajtóközlemény, de valószínűleg a Civicből ismert 1,8 literes i-VTEC benzinessel, valamint a friss 1,6 literes turbódízellel jelenik majd meg a piacon az autó, de elképzelhető a friss fejlesztésű 1,5 literes i-VTEC benzinmotor és a rá épülő hibrid hajtás beépítése is.
A világviszonylatban jól teljesítő Hondának mostanában nem megy jól Európában: a piaci részesedésük csak 1,2 százalék, ami azt jelenti, hogy nagyjából 140 ezer autót fognak idén eladni a kontinensünkön. Az új HR-V sokat lendíthet a japán gyártó európai eladásain, mivel a kis és kompakt szabadidő-autók szegmense növekedik a legjobban manapság.