Audi A6

A felsőkategória új különlegességei: az Audi A6 és az Audi e-tron prototípus

2018.03.07.

Folytatja modelloffenzíváját a felsőkategóriában az Audi: az új Audi A8 és az új Audi A7 után a prémiummárka első ízben mutatja be az Audi A6 új generációját. Legyen szó kényelemről vagy sportosságról, a kimondottan elegáns limuzin igazi sokoldalú tehetségként érkezik piaci szegmensébe. Emellett Genfben leplezi le az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljének prototípusát. A sportos SUV-modell a felsőkategóriás autók jellemzően tágas térkínálatát és színvonalas kényelmét a mindennapokban is jól használható hatótávval ötvözi.

Fejlesztés a business-kategóriában – az új Audi A6 Limousine

Új Audi A6 modelljével az Audi nagysikerű felsőkategóriás limuzinjának immár nyolcadik generációját mutatja be. Az egyszerre elegáns és technikai stílusú újdonság számos új fejlesztést hoz e piaci szegmensbe, s minden eddiginél sokoldalúbb. Akárcsak az A8 és az A7 Sportback, az A6 szintén az Audi új formai nyelvezetének hangsúlyos képviselője. Feszültséggel teli felületek, határozott élek és markáns vonalak jellemezte karakterét sportos elegancia, high-tech és igényesség határozza meg - olvasható a márka közleményében.

Az utastér következetesen a teljes egészében digitális kezelés jegyében született és iránymutatónak számít e piaci szegmensben. Az MMI touch response kezelési rendszer érintésbeli és akusztikai visszajelzéseivel gyors és intuitív adatbevitelt tesz lehetővé. A vezetői segédrendszerek és connectivity-megoldások széleskörű kínálata még színvonalasabb kényelemről és biztonságról gondoskodik. A vezetői segédrendszerek különlegességei között említhető a kínálatban még az idén megjelenő parkoló- (Parking Pilot) és garázs-pilóta (Garage Pilot), valamint az adaptív menetasszisztens, amely a jármű hossz- és keresztirányú vezetését is támogatja, emellett útszűkületekben és útépítési szakaszokon is segítheti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását.

Az új Audi A6 agilis akár a sportautók és fordulékony, mint egy kompakt modell. Ez nagyban köszönhető a dinamikus összkerékkormányzásnak, amely a közvetlen, sportos kormányreakciókat magasfokú menetstabilitással ötvözi és akár 1,1 méterrel is csökkenti a limuzin fordulókör-átmérőjét. Az új csillapítási koncepció intenzív, mégis finoman differenciált visszajelzésekről gondoskodik az útfelület felől.

Európai piaci bevezetésekor az Audi két egyaránt erőteljes és kulturált járású motorral kínálja új A6 sorozatát. A egyik a 250 kW (340 LE) teljesítményű 3.0 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,1 - 6,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 161 - 151*), a másik a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,8 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 150 - 142*) erőforrás. A magas színvonalú kényelem és gazdaságosság szolgálatában mindegyik motorváltozat már alapkivitelben mild-hibrid rendszerrel egészül ki. Az új Audi A6 Neckarsulmban készül és 2018 júniusban széleskörű felszereltséggel érkezik a német piacra.

Tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modell – az Audi e-tron prototípus

Az Audi e-tron prototípus a négykarikás márka első tisztán elektromos hajtárendszerű modelljére kínál kitekintést és kifejezetten erre a célra kifejlesztett dizájnfóliával álcázva utal elektromos technikájára. A „felvillanyozó” külső alatt sportos prémiumkategóriájú SUV-modell rejtőzik, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges térkínálattal. Az utastér tágassága és kényelme egyaránt az Audi felsőkategóriás modelljeinek felel meg. Az elektromos quattro összkerékhajtás, a hosszú utazásokat is lehetővé tévő hatótáv és az átfogó töltőkínálat kompromisszumok kényszere nélkül kínálja az ügyfelek számára a tisztán elektromos autózást. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata a gyorstöltő-állomásokon akár 150 kW teljesítménnyel is „tankolható”, s nem egész 30 perc alatt készen állhat az újabb hosszú távú túrára. Amíg a négykarikás márka első elektromos modellje az év végén megérkezik a piacra, több száz kísérleti modell futja világszerte tesztjeit extrém körülmények között. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....